ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 21 مرداد 1395     |     کد : 105808

رابطه ما با دنيا بايد در چارچوب منافع و اصول ادامه يابد

رئيس جمهوري با اشاره به اين که بايد خودمان را با شرايط و تحولات جهاني در چارچوب حفظ اصول و منافع کشور تطبيق دهيم گفت: بايد نسل جوان را به گونه‌اي تربيت کنيم...

در اجلاس مديران آموزش و پرورش
رئيس جمهوري: بايد با دنيا همراه شويم
رابطه ما با دنيا بايد در چارچوب منافع و اصول ادامه يابد


رئيس جمهوري با اشاره به اين که بايد خودمان را با شرايط و تحولات جهاني در چارچوب حفظ اصول و منافع کشور تطبيق دهيم گفت: بايد نسل جوان را به گونه‌اي تربيت کنيم که در جوامع مختلف براي کشورمان و مسلمانان مفيد باشند. روحاني عصر ديروز در اختتاميه سي و سومين اجلاس مديران و روساي آموزش و پرورش افزو د: مي‌توانيم بگوييم فضاي مجازي، دنياي ديجيتال و ارتباط اينترنتي ممنوع است و بايد تمام شبکه‌هاي اجتماعي فيلتر شود؟ مي‌توانيم با فيلتر و ممنوعيت در دنياي امروز زندگي کنيم؟

وي در ادامه افزود: يک روزي مي‌گفتيم ويديو نباشد و کسي که کاست ويديو داشت را مأمور دستگير مي‌کرد، روزي هم مي‌گفتيم اساساً برنامه‌هاي راديو و تلويزيوني غيرداخلي ممنوع است. آيا جمع کردن ديش شدني است؟ اگر اين کار را کرديم، در استان‌هاي مرزي چه کنيم؟ البته يک نگراني وجود دارد و ما بايد نسل جوان را درست هدايت کنيم . بايد جوان را آموزش دهيم.

روحاني در ادامه تصريح کرد: نمي‌شود کامپيوتري را در اختيار جوان و نوجوان قرار داد که هر جا خواست سير کند و به هر که خواست پيام بدهد. اين هم شدني نيست. نوجوان و جوان به آموزش و مراقبت نياز دارد و دولت و آموزش و پرورش در اين زمينه مسئوليت سنگيني بر عهده دارند.

وي ادامه داد:ما بايد به يک مرکز اطلاع‌رساني جامع و ملي برسيم و البته در حال تلاش براي ايجاد اين مرکز هستيم ولي با آن فاصله داريم، اما در عين حال بايد با آموزش دقيق به جوان بگوييم از اين ابزار چه استفاده خوبي مي‌تواند بکند و چه خطراتي در کمين اوست. اگر جوان را درست تربيت کرديم ديگر ترسي نخواهيم داشت زيرا همين جوان در دانشگاه خارج از کشور انجمن اسلامي ايجاد و مراسم مذهبي برگزار مي‌کند. رئيس جمهوري خطاب به مسئولان آموزش و پرورش گفت: مردم ارزشمندترين امانت خود را در اختيار شما قرار مي‌دهند و بايد از اين فرصت حداکثر فرصت را داشت. کار شما الهي است و امام (ره) به معلمان مي‌فرمود کار شما کار انبياست. نبايد همه چيز را با حقوق و مزايا مقايسه کرد. شما اگر حتي يک نوجوان را درست تربيت کنيد ،کار عظيمي براي جامعه کرده‌ايد.البته در شرايط امروز کار شما بسيار سخت است، زيرا جوان بايد به گونه‌اي تربيت شود که بتواند از دانش و دنياي نو بهره ببرد.

روحاني با بيان اينکه مدرسه پايه‌اي است که در آن سرمايه عظيم انساني آماده مي‌شود گفت: هزينه‌هاي آموزش و پرورش نه هزينه جاري، بلکه سرمايه‌اي است. ما بزرگترين سرمايه کشور يعني سرمايه انساني را در مدارسمان پرورش مي‌دهيم و اين سرمايه به سرمايه‌هاي ديگر منتهي مي‌شود. رشد و توسعه بدون آموزش و پرورش امکانپذير نخواهد بود. البته آموزش و پرورش هم بايد متناسب با نيازهاي جامعه باشد زيرا شرايط دنيا مدام در حال تحول است و زندگي مردم هم دارد صنعتي و ديجيتالي مي‌شود.

وي همچنين با بيان اينکه نيازهاي امروز جامعه متفاوت از گذشته است خاطرنشان کرد: صنعت، علم و فناوري هم رفاه آورده هم بسياري از مشکلات را آسان کرده و هم بسياري از مشکلات را ايجاد کرده است. هر مقدار که صنعتي مي‌شويم از شرايط طبيعي فاصله مي‌گيريم و مشکلات زيست‌محيطي ايجاد مي‌شود.البته من خوشحال شدم که وزير آموزش و پرورش اعلام کرد که يکي از موارد درسي اضافه شده در مقطع متوسطه درس محيط زيست است.

روحاني با اشاره به اينکه يکي از افتخارات دولت توجه به مساله سلامت و محيط زيست است افزود: يکي از آرزوهاي من اين بود که بتوانيم براي مردم در روزهاي بيماري شرايط سهلي ايجاد کنيم و آنها به راحتي به خدمات پزشکي دسترسي داشته باشند که خوشبختانه کار بزرگي در اين زمينه انجام شده است. روحاني با اشاره به تلاش‌هاي دولت در زمينه‌ حفظ محيط زيست گفت: از سال 93 بيش از 140 ميليون متر مکعب گاز در توليد روزانه اضافه شده است و ما اميدواريم تا پايان دولت 140 ميليون متر مکعب ديگر نيز اضافه کنيم. شايد بتوانيم همه‌ فازهاي پارس جنوبي را در دولت يازدهم به اتمام برسانيم.

وي با بيان اينکه دنيا از ما بهره برده و ما هم بايد از جهان بهره ببريم خاطر نشان کرد: بايد رابطه ما با دنيا در چارچوب منافع و اصول ادامه يابد. اکنون کشتي هاي بزرگ ما به بنادر بزرگ جهان سفر مي‌کنند، کالاهاي ايراني جابجا مي‌شوند در حالي که پارسال همين موقع بيمه کشتيراني وجود نداشت و بانک ها حاضر نبودند براي ما ، ال- سي باز کنند و امکان جابجايي پول وجود نداشت. هرکجا که گام بر مي داريم به دشمن مي گوييم توطئه هاي شما براي ملت ما بي اثر است. جاي افتخار دارد که با ايستادگي ملت، ‌رهنمودهاي رهبري و تلاش ديپلمات هاي ما راه براي احقاق حقوق ملت باز شده است. اين حق ماست که از ذخاير ارزي خود استفاده کنيم، ‌آب سنگين بفروشيم، کيک زرد بخريم و اورانيوم غني شده را بفروشيم.امروز شرايطمان نسبت به پارسال متفاوت است و سال آينده هم شرايط ما متفاوت تر خواهد بود.

رئيس جمهور در پايان با بيان اينکه آموزش و پرورش بار سنگين تاثيرگذاري در سرنوشت امروز و فرداي جامعه را بر دوش دارد گفت:‌رشد و توسعه کشور بي ترديد از مدرسه آغاز مي‌شود و آموزش و پرورش در تامين سرمايه انساني، ‌سرمايه فرهنگي، علمي و اجتماعي بسيار تاثير زيادي دارد. در کشورما آموزش و پرورش از آموزش عالي تفکيک شده است البته مي‌شود بعدها فکر کرد که يک جايي آن‌ها مفيد است يا تفکيک آن‌ها. البته اين مسأله روز ما نيست.

نشست مشترك هيأت دولت و استانداران

رئيس‌ جمهوري، استانداران را نماينده عالي و مظهراراده دولت دراستان‌ها دانست واظهارداشت: يکي ازوظايف اساسي استانداران به عنوان مجري سياست‌هاي دولت، ايجاد آرامش، امنيت و اميد درعرصه‌هاي مختلف سياسي، امنيتي واقتصادي است.

حجت‌الاسلام والمسلمين دکترحسن روحاني ديروز درنشست مشترک هيأت دولت واستانداران‌، با بيان اين که بايد رفتاراستانداران برگرفته ازرفتاردولت برمبناي تدبيرواميد باشد، گفت: نتيجه تدبيرنمايندگان عالي دولت دراستان‌ها بايد حل وفصل امورمردم و برطرف شدن مشکلات مردم و استان‌ها باشد. رئيس‌ جمهوري افزود: برنامه‌ها، رفتارواقدامات استانداران بايد چراغ اميد را پيش روي مردم براي آينده کشور، روشن کند. دکترروحاني با تأکيد براين که براي دستيابي به اهداف بلند راهي جز تقويت اميد براي آينده وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دشمنان درهمه برنامه‌هاي خود تلاش مي‌کنند مردم را نسبت به آينده نااميد کنند وبايد مقابل اين گونه اقدامات، هوشياربود. رئيس‌ جمهوري اضافه کرد: سرآغازهمه حرکت‌هاي دولت يازدهم ازابتدا برمبناي اميد بود وهرآنچه تاکنون به دست آورده‌ايم هم درسايه اميد‌،اعتماد و حمايت مردم به دولت بوده است و بي‌ترديد اگرچنين نبود، امروز نمي‌توانستيم درجامعه آرامش را که ساليان درازآرزوي مردم بود، حاکم کنيم.

جامعه دو قطبي درايران مفهومي‌ندارد

دکترروحاني با تأکيد براين که مردم بايد احساس آرامش واتحاد داشته باشند، تصريح کرد: هرگونه ايجاد شکاف، انشقاق و دوقطبي درجامعه، به زيان مردم است وجامعه دو قطبي درايران اسلامي‌مفهومي‌ندارد؛لذا همه مسئولين و به ويژه استانداران وظيفه دارند که آثاراين گونه مسائل را براي مردم تبيين کنند.

رئيس‌ جمهوري اضافه کرد: مردم ايران داراي قانون اساسي، دولت ومجلس واحدي هستند وازهمه مهمترولايت اموربرعهده ولي فقيه است واين اساس و پايه‌اي است که درسايه خون شهدا وانقلاب به دست آمده است.

دکترروحاني با اشاره به تلاش عده‌اي براي کمرنگ کردن انسجام، وحدت و يکپارچگي درجامعه، اظهارداشت: اگرافرادي ازروي اغراض سياسي و کم‌توجهي، به دنبال کمرنگ کردن انسجام هستند، بايد آنها را نسبت به اين موضوع توجه داد ودرمسيرمنافع و مصالح ملي هدايت و راهنمايي کرد. رئيس‌ جمهوري دربخش ديگري از سخنان خود وجود امنيت و ثبات درکشور را ازافتخارات کشورمان دانست و گفت:‌ امروز چشم اميد بسياري ازمردم منطقه و حتي جهان براي برقراري ثبات وامنيت به ايران اسلامي‌است و نه تنها کشورهاي منطقه بلکه کشورهاي بزرگ جهان هم به نقش مؤثروسازنده‌ايران درايجاد امنيت و ثبات منطقه‌اي وجهاني اذعان دارند. دکترروحاني اظهارداشت: ملت ايران، معرف اسلام مودت واعتدال دربرابر آنهايي است که به دروغ و ناروا اسلام را دين خشونت معرفي مي‌کنند.

رئيس‌ جمهوري خاطرنشان کرد: مظهرنظام جمهوري اسلامي‌ايران که حامل پيام ثبات منطقه‌اي بوده ودرثبات جهاني هم مؤثراست، وجود انسجام و وحدت ملي است.

انتقاد سازنده وظيفه‌اي همگاني است

دکترروحاني انتقاد سازنده، مفيد و دلسوزانه را حق و وظيفه همگاني دانست و اظهارداشت: انتقادهيچ ايرادي ندارد وطبيعي است که همه جناح‌ها واحزاب درآستانه انتخابات فعال مي‌شوند، همه افتخارات ما به اين است که کشوري انقلابي واسلامي‌هستيم. بي‌ترديد درچنين کشوري دروغ، تهمت ومأيوس کردن مردم نمي‌تواند رابطه‌اي با نظام اسلامي‌و منافع ملي داشته باشد.

تخريب، افترا، دروغ و تشويش اذهان‌،حرام

وجرم است

رئيس‌ جمهوري افزود: اگرچه نقد سازنده مفيد است وهمه بايدازآن استقبال کنند، اما درعين حال، تخريب، افترا، ‌دروغ و تشويش اذهان عمومي، حرام و جرم است و دستگاه قضايي بايد با اين موارد نه به خاطرفرد يا شخص خاصي بلکه به خاطرصيانت ازآرمان‌هاي انقلاب برخورد کند تا به دنيا اعلام کنيم که ايران کشوري پيرو سيره پيامبراسلام(ص) وائمه اطهار(ع) است.

دکترروحاني ايجاد آرامش‌، امنيت و اميد را از وظايف اساسي دولت و استانداران سراسرکشوردانست وگفت: همه بايد تلاش کنيم تا هم نظم وانتظام عمومي‌وهم امنيت سياسي درکشورحاکم باشد تا جناح‌ها واحزاب مختلف سياسي بتوانند درچارچوب قانون و اخلاق، فعاليت‌کنند.

حقوق ملت ايران در صحنه جهاني به اثبات رسيد

رئيس‌ جمهوري تلاش براي امنيت اقتصادي را هم مورد تأکيد قرارداد و افزود: اساس تلاش سياست خارجي دولت درسه سال گذشته احقاق و تثبيت حقوق مردم بوده است. پيش ازاين کشورهاي بزرگ و سازمان‌هاي بين‌المللي مدعي بودند که غني‌سازي حق ايران نيست وايران امنيت و ثبات جهان را با فعاليت‌هاي هسته‌اي خود به خطرمي‌اندازد، اما امروز به واسطه تلاش‌هاي انجام شده نه فقط چنين ادعاهايي مطرح نمي‌شود، بلکه با ايران دربالاترين سطح فعاليت‌هاي هسته‌اي همکاري صورت مي‌گيرد.

دکترروحاني افزود: به عبارتي توانسته‌ايم حقوق قطعي خود ونقش سازنده‌ايران درمنطقه و جهان را به واسطه مذاکراتي که انجام داديم‌،رسميت بخشيم و کسي ترديد ندارد که ايران پرچمدارمبارزه با خشونت و تروريسم درمنطقه بوده و درهمه مسائل منطقه‌اي پيشتازوپيشگام است.

رئيس شوراي اقتصاد به تلاش براي ايجاد ثبات اقتصادي درکشوراشاره کرد و گفت:‌ سال 94، سال بسيارسختي ازلحاظ اقتصادي بود وحتي برخي از کشورهايي که توليد وصادرکننده نفت درجهان هستند، با تورم سه رقمي‌مواجه شدند.

رئيس‌ جمهوري اضافه کرد: درسال 91 درآمد نفتي نسبت به سال 90، 43 درصد کاهش يافت و به واسطه آن شاهد نابساماني‌ وعدم آرامش درعرصه بازارو نوسان‌هاي مختلف و روزانه درقيمت‌ کالاها بوديم. درسال 94 هم درآمدهاي نفتي نسبت به سال 93، حدود40 درصد کاهش پيدا کرد، اما با اين حال شاهد ثبات و آرامش و حتي کاهش تورم و رشد مثبت اقتصادي بوديم.

دکترروحاني با تأکيد براين که دولت نسبت به حقوق مردم ازحساسيت بسيار بالايي برخورداراست، خاطرنشان کرد: مقامات قضايي آمريکا درسال 88، يک ميليارد و 800 ميليون دلارازپول بانک مرکزي را توقيف کردند ودر بهمن سال 91 با رأي دادگاه اين مبلغ را درتصرف خود درآوردند. البته شکاياتي درسال 93 و 94 به منظور تجديد نظرخواهي انجام که نهايتاً همان حکم اوليه سال 91 تأييد شد، درحالي که امکانپذير بودکه دربين سال‌هاي86 تا 87 و درحدود 10 ماه فرصت طلايي که دراختيارمان قرارداشت، همه پول خود را از دسترس آمريکايي‌ها خارج کنيم، اما دراين زمينه اهمال صورت گرفته است و دستگاه قضايي و شوراي عالي امنيت ملي وسايرنهادهاي ذيربط وظيفه دارند اين موضوع را پيگيري کنند. رئيس‌ جمهوري افزود: دولت يازدهم بلافاصله در با ره اين موضوع در دادگاه بين‌المللي لاهه طرح شکايت کرد وآن را تا احقاق حقوق مردم ايران پيگيري خواهد کرد واين دولت دفاع ازحق مردم را يکي از وظايف مهم خود مي‌داند.

ورود دولت به موضوع دريافت‌هاي غيرمتعارف

دکترروحاني درادامه به دريافت‌هاي غيرمتعارف اشاره کرد وگفت: دولت يازدهم با همه جديت به اين مسأله ورود پيدا کرد وازهمه کساني که درفضاي حقيقي و مجازي اين مسأله را پيگيري مي‌کردند، قدرداني كرد و يکي ازآثار وجود فضاي بازدرجامعه را نقد سالم و سازنده مي‌داند.

رئيس‌ جمهوري گفت: اگرپول مردم از خزانه بيت‌المال به تصرف مي‌رود، بايد آن را به طوردقيق وعادلانه مورد پيگيري قرارداد. البته درموضوع مذکورنقص‌هايي درقانون وآيين‌نامه‌ها وجود داشت که ذينفعان در تصميم‌گيري‌ها حضورداشتند، اما درعين حال دولت وارد عمل شدو تصميمات قاطعي اتخاذ و افراد متخلف را برکنارکرده است و اگر بازهم مواردي وجود داشته باشد نسبت به آن اقدام خواهد کرد.

دکترروحاني تصريح کرد: بايد اين مسأله براي مردم روشن باشد که شفافيت و احقاق حقوق مردم براي اين دولت يک اصل اساسي است و دولت يازدهم انتقاد سازنده را براي خود نعمت و برکت مي داندو مسير خود را براي احقاق حقوق مردم با قوت ادامه خواهد داد.

رئيس‌ جمهوري فراهم آوردن شرايط مناسب براي فعاليت آزاد اقتصادي را مورد تأکيد قرارداد و گفت: اين موضوع هم ازجمله اهداف دولت است و همواره تلاش کرده است موانع را از پيش پاي فعاليت‌هاي اقتصادي مردم کنار بزند ودراين رابطه يکي ازآثار مهم برجام را مي‌توان ايجاد گشايش‌هاي مختلف درفعاليت‌هاي اقتصادي دانست.

دکترروحاني افزود: هدف اصلي اين بود که راه براي فعاليت اقتصادي گشوده شود واگربنا ست پول جابه جا شود مجبورنباشيم ازشيوه‌هاي قرن 19 و 18 استفاده کنيم و بايد ازسيستم بانکي براي اين منظوراستفاده کرد که تا کنون بيش از500 مورد رابطه کارگزاري با بانک‌هاي کشورهاي خارجي ايجاد شده است و بيش از60 بانک با ايران رابطه کارگزاري برقرارکردند، ضمن اين که مشکل بيمه وکشتيراني هم برطرف شده است و اينها همه نمونه‌هايي ازآثار و برکات برجام محسوب مي‌شود.

رئيس‌ جمهوري خاطرنشان کرد: البته ممکن است درگوشه وکنارمشکلاتي هم وجود داشته باشد که درحال حل و فصل شدن است وهرروز که سپري مي‌شود، يک گام بلند در احقاق حقوق مردم برداشته مي‌شود.

دکترروحاني افزود: آزادي تجارت، دسترسي به بانک‌ها، تسهيل رفت وآمد هوايي ازجمله حقوق مردم است، اما متأسفانه برخي اين‌گونه موارد را در محاسبات خود نمي‌گنجانند و براي اقداماتي که به منظورجلوگيري ازاتلاف وقت مردم انجام شده است، ارزشي قايل نيستند. رئيس‌ جمهوري تأکيد کرد: برجام براي اين بود که ازحق مردم به خوبي دفاع کنيم و راه را براي فعاليت‌هاي مختلف آنان بگشاييم.

دکترروحاني گفت: البته همه کشورهاي طرف مذاکره در1+5، داراي حسن نيت نبودند و دراين گروه دوستاني داريم، اما افرادي هم رابطه خصمانه با ما داشته اندوامروزهم دارند. به بعضي از طرف‌هاي مذاکره خود اعتماد داريم و طبيعي است که به برخي ديگراعتماد نداشته باشيم. بنابراين همه طرف‌هاي مذاکره مثل هم نبودند، اما مهم اين بود که توانستيم با قدرت‌هاي بزرگ مذاکره کنيم و منطق خود را به کرسي بنشانيم ومردم کشورمان درمذاکرات پيروزشدند واحساس غروركردند واين موضوعي است که درطول تاريخ کشورمان کم‌سابقه بوده وعلت آن عظمت ملت بزرگ، رهبري عزيز و دولت است. رئيس‌ جمهوري خاطرنشان کرد: امروز که به واسطه مذاکرات صورت گرفته شرايط و فضاي مناسبي ايجاد شده است‌،بايد ازآن به خوبي استفاده کنيم واز مطالب و مباحث حاشيه‌اي و بي‌فايده دوري بجوييم و خوش‌بياني‌ها و خوش قلمي‌هايي که دراين رابطه انجام مي‌شود را در راه رفاه مردم، رشد اقتصادي، جذب سرمايه خارجي و به دست آوردن بازارهاي کشورهاي مختلف وافزايش توليد وصادرات به کاربگيريم. دکترروحاني درادامه تلاش براي تسريع درروند اجراي اقتصاد مقاومتي را مورد تأکيد قرارداد واظهارداشت: امروز بزرگترين وظيفه براي همه دولتمردان و به ويژه استانداران اين است که زمينه‌هاي رونق اقتصادي را شناسايي و فعال کنند وحتي اگربتوان با اقدامات خود فقط يک اشتغال ايجاد شود، وظيفه داريد که نسبت به آن اقدام كنيد.

رئيس‌ جمهوري سرعت اقدامات انجام شده درافزايش توليد نفت وگازرا تحسين‌برانگيزدانست وگفت: اميدواريم تا يکسال آينده درتوليد بنزين خودکفا شويم و دربخش کشاورزي هم بعد سال‌ها موفق شديم درتوليد گندم به خودکفايي برسيم وحتي مي‌توانيم بخشي ازآن را صادرکنيم، ضمن اين که دردوسال گذشته 15.5 درصد درتوليد مواد غذايي پيشرفت داشته‌ايم و تراز تجاري‌مان درزمينه نيازمندي‌هاي مواد غذايي مرتباً درحال افزايش است. دکترروحاني افزود: اميدواريم درسال آينده گازرساني به همه روستاهاي کشور به اتمام برسد و دربخش آبرساني و حوزه ارتباطات واينترنت هم اقدامات بسيارخوبي درروستاها انجام شده است و بايد اين مسيررا درسايرزمينه‌ها هم ادامه دهيم.

بنگاه‌هاي کوچک اقتصادي بايد فعال شوند

رئيس‌ جمهوري تصريح کرد: امسال بايد دربخش صنعت اقدامات خوبي به انجام برسد و بنگاه‌هاي اقتصادي خرد وکوچک با تسهيلات بانکي فعال شوند تا به اين ترتيب مردم بيش ازپيش به آينده کشوراميدوارو راه براي آينده بهترو روشن آماده ترشود. دکترروحاني درادامه با تأکيد براهميت جايگاه حقوق مردم واحترام به آن اظهارداشت: مردم به حق و نه به تعارف وشعاروازنظرقانون اساسي واسلام، صاحب اصلي کشورهستند و مسئولان همه کارگزارو نماينده مردم محسوب مي‌شوند و مردم ولي‌نعمتان ما هستند واين موضوعي است که امام(ره) و مقام معظم رهبري نسبت به آن تأکيد دارند.

دکترروحاني تأکيد کرد: همه مسئولان بايد واقعاً خود را به عنوان خادم مردم بدانند و مردم هم بايد اين موضوع را احساس کنند.

منشورحقوق شهروندي به زودي منتشر مي‌شود

رئيس‌ جمهوري با اشاره به وعده خود درايام انتخابات درباره منشورحقوق شهروندي، اظهارداشت: نسخه اوليه اين منشوردر100 روزاول تهيه و در سايت منتشرشد و به زودي منشورحقوق شهروندي اعلام خواهد شد وامسال دولت همه تلاش خود را براي نشر، تبيين و اجراي حقوق شهروندي به کار مي‌گيرد واميدوارم همه دستگاه‌ها دراجراي آن همکاري کنند ودراين زمينه در دنيا نمونه باشيم.

دکترروحاني درادامه با اشاره به سخني ازپيامبرگرامي‌اسلام(ص) مبني براين که اهانت به يک نفرمؤمن و مسلمان، اعلان جنگ با خدا محسوب مي‌شود، گفت: نکند زماني دربرخي ازرسانه‌ها و فضاهاي حقيقي ومجازي، عده‌اي مرتباً درحال اعلان جنگ با خدا باشند؟

رئيس‌ جمهوري تصريح کرد: يکي ازوظايف مهم دولت اين است که بتواند از حرمت، احترام و جايگاه مردم، صيانت کند. بايد حقوق همه شهروندان، مذاهب و اقوام ايراني محترم شمرده شود و نبايد به هيچ قوميت ومذهب و دين رسمي‌که درقانون اساسي به آن تصريح شده است، توهين شود.

دکترروحاني لزوم احترام به حقوق همه مردم و به ويژه بانوان را مورد تأکيد قرارداد و گفت: بايد درفرصت‌هاي اجتماعي مختلف از ظرفيت بانوان استفاده شود.

رئيس‌ جمهوري با تأکيد براهميت حفظ محيط زيست ولزوم توجه به آن، گفت: اگرزماني محيط زيست جزومستحبات بود، امروزازواجبات و دربرخي موارد اوجب واجبات است، لذا بايد درهمه طرح‌ها و پروژه‌ها‌،مسائل زيست محيطي مورد توجه جدي قراربگيرد و با توجه به اقداماتي که درزمينه سلامت انجام شده است، چنانچه دومقوله محيط زيست وسلامت درکناريکديگرقراربگيرند، مي‌تواند آثارمفيدي براي مردم داشته باشد.

تفويض برخي اختيارات دستگاه‌هاي اجرايي

به واحدهاي استاني

خبرديگراين که هيأت وزيران درراستاي اجراي فرمايشات مقام معظم رهبري درخصوص اقتصاد مقاومتي وهمچنين ضرورت تمرکز زدايي ازفعاليت‌هاي اجرايي و تبيين خط مشي اجرايي دولت، با واگذاري برخي اختيارات دستگاه‌هاي اجرايي به واحدهاي استاني مربوط دراستان‌ها موافقت کرد.

هيأت دولت اين تصميم را درجلسه مشترک ديروز خود با استانداران که به رياست حجت‌الاسلام والمسلمين دکترحسن روحاني رئيس‌ جمهوري برگزار شد، اتخاذ کرد و مقررشد تا تمامي وزرا و روساي مؤسسات دولتي ومديران عامل شرکت‌هاي دولتي، آن دسته ازوظايف واختيارات خود را که واگذاري آنها منع قانوني ندارد و موجب نقض سياست‌هاي کلان ستادي نمي‌شود، به واحدهاي استاني متناظرخود تفويض كنند. برپايه اين تصميم، به پيشنهاد استانداران اختياراتي ازوزارتخانه‌هاي امور اقتصادي و دارايي، جهاد کشاورزي، نيرو، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازي و سازمان حفاظت محيط زيست به واحدهاي استاني آنان تفويض شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 21 مرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode