ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 5 مرداد 1395     |     کد : 105280

روحاني: روش‌هاي مبارزه با مواد مخدر و اعتياد بايد بازنگري شود

جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر با حضور رئيس جمهوري برگزار شد

جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر با حضور رئيس جمهوري برگزار شد
روحاني: روش‌هاي مبارزه با مواد مخدر و اعتياد بايد بازنگري شود


رئيس‌ جمهوري مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر را براي آرامش و پيشرفت جامعه لازم دانست و برارزيابي روش‌هاي گذشته در برخورد عملي و مؤثر با پديده شوم اعتياد تأکيد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني ديروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر، با اشاره به «لزوم هماهنگي قوا، دستگاه‌ها و نهادهاي مسئول در امر مبارزه با مواد مخدر از مرحله پيشگيري و درمان تا صيانت اجتماعي»، تصريح کرد: توسعه همکاري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي در عرصه‌هاي اطلاعاتي و عملياتي براي مقابله مؤثربا توزيع و ترانزيت مواد مخدر ضروري است.

رئيس ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهره‌گيري ازتجربيات جهاني، توجه ويژه به کنترل ورود پيش سازها و مبارزه با توليد مواد مخدرصنعتي و شيميايي، تجهيزفني گمرکات، مقابله قاطع با توزيع‌کنندگان وخرده‌فروشان به ويژه در مدارس، دانشگاه‌ها واماکن عمومي‌وهمچنين جمع‌آوري وساماندهي متجاهرين را درفرآيند مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي ومظاهرعمومي‌آن داراي اولويت دانست.

دکترروحاني نقش دستگاه‌هاي تبليغي، رسانه‌ها و به ويژه صدا و سيما را در همه مراحل، از جمله پيشگيري وآموزش عمومي‌مهم ارزيابي کرد وافزود: پاکسازي محيط اجتماعي ازمظاهراعتياد براي کاهش نگراني جامعه و خانواده‌ها مسئوليتي ملي وهمگاني است. دکترعبدالرضا رحماني فضلي وزيرکشورودبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر هم دراين جلسه گزارشي ازعملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدرودستگاه‌هاي تابعه درسال 94 و سه ماهه اول سال 95 درحوزه پيشگيري و درمان ارائه کرد.

براساس اين گزارش، درسال 94 بيش از700 هزارنفرازمعتادان به مواد مخدردر7500 مرکزمورد درمان قرارگرفتند و22 هزارنفرهم با مراجعه به مراکزدرمان خياباني (ماده 16) درمان شدند.

همچنين دراين نشست طرح توانمند سازي پيشگيري اوليه از اعتياد در وزارت آموزش و پرورش (در اجراي بند 4 سياست‌هاي کلي مبارزه با مواد مخدر) مورد تصويب قرار گرفت.

براين اساس، وزارت آموزش و پرورش موظف شد با همکاري صدا و سيماي جمهوري اسلامي‌ايران، اقدامات مربوط به پيشگيري را درمدارس 11 استان به صورت عمومي‌اجرايي کند.

همچنين دراين جلسه مقررشد اعتبارمورد نياز براي تقويت و استحکام بيشتر مستحدثات مرزي و يگان‌هاي عملياتي نيروي انتظامي‌به منظورافزايش توان مقابله با قاچاقچيان مواد مخدرتامين و ظرف مدت دو سال اجرايي شود. درحوزه افزايش توانمندي‌ها هم وزارتخانه‌هاي کار، تعاون و رفاه اجتماعي و بهداشت، درمان و آموزش پزشکي موظف شدند درراستاي ايجاد، راه اندازي و توسعه مراکزکاهش آسيب، نگهداري، درمان معتادان اقدامات لازم را انجام دهند وخدمات مورد نيازرا به اين قشرارائه کنند.

درادامه اين جلسه مقررشد که موضوع پيشگيري به عنوان اولويت درچهار استان سيستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان وآذربايجان غربي مورد تمرکز بيشترستاد مبارزه با مواد مخدرقرارگيرد.

تشکيل شوراي سياست‌گذاري رويداد «مشهد، پايتخت فرهنگ اسلامي»

خبر ديگر اين که رئيس‌ جمهوري در جلسه عصر يکشنبه هيأت دولت هم با اشاره به انتخاب شهرمشهد به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام درسال 2017، ضمن تشکرازتلاش‌هاي وزيرفرهنگ وارشاداسلامي، ديگروزرا و استاندار، اظهارداشت: اين انتخاب بايد به محرکي براي خدمت بيشتربه اين شهرمهم و معرفي هرچه بهترآن به دنياي اسلام و جلوه پرفروغ‌تر و جلاي بيشترشهري که جايگاه رفيعي درتوريسم معنوي دارد، تبديل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني‌، به پديده ناگوارايجاد فضاي وحشت و ترور به نام اسلام در برخي از کشورها اشاره و ابراز اميدواري کرد، بتوان از اين فرصت براي تبيين اعتدال و معرفي تمدن و عرفان و فرهنگ اسلامي‌ به جهان بهره گرفت.

رئيس‌ جمهوري ضمن توصيه به دستگاه‌هاي ملي و استاني براي تلاش بيشتر در راستاي توسعه فرهنگي، عمراني وحمل و نقل شهر مشهد، تصريح کرد: با توجه به مرکزيت خراسان ومشهد در ميان مردم منطقه، بايد از اين سال براي توسعه زبان فارسي، ارتباط بيشتر با فارسي ‌زبانان و دنياي اسلام استفاده شود.

دکتر روحاني همچنين صدا و سيما را به بهره‌گيري از همه شبکه‌هاي داخلي و خارجي براي معرفي هرچه بيشتر اين شهر توصيه کرد. در اين جلسه، گزارش وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي ‌و استانداري خراسان رضوي درباره «انتخاب شهرمشهد به عنوان پايتخت فرهنگ اسلامي‌توسط مؤسسه علمي، آموزشي و فرهنگي سازمان کنفرانس اسلامي‌(آيسسکو)» به هيأت وزيران ارائه شد.

بر پايه گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي‌و استاندار خراسان رضوي، انتخاب شهر مقدس مشهد به عنوان پايتخت فرهنگ اسلامي‌ سال 2017 فرصت مغتنمي‌ براي رشد و توسعه گردشگري مذهبي، بهينه‌سازي و ارتقاي ظرفيت‌هاي شهري و زيرساخت‌هاي ميزباني، جهش کمي‌ و کيفي ارتباطات و تعاملات بين‌المللي و کارآمدسازي و آزمودن ظرفيت‌هاي مديريتي و اجرايي و در نهايت معرفي گنجينه غني فرهنگي و مفاخر تاريخي آن خواهد بود. در اين راستا همچنين هيأت دولت مصوب کرد شوراي سياستگذاري رويداد «مشهد، پايتخت فرهنگ اسلامي» تشکيل شود. اين شورا مکلف است با رويکرد فرهنگي نسبت به تعيين سياست‌ها و تدوين برنامه‌هاي فرهنگي – اجتماعي اقدام كند.

همچنين ستاد ملي شهرسازي رويداد «مشهد، پايتخت فرهنگ اسلامي» به منظورتدوين و هماهنگي برنامه‌هاي زيرساختي فضايي – کالبدي تشکيل خواهد شد. سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري هم به منظورحفاظت از شأن وجايگاه حرم مطهرامام رضا(ع) درسيماي شهري مکلف شد تا نيمه اول سال 2017 نسبت به تعيين حريم منظري حرم مطهررضوي وابنيه تاريخي وابسته به آن وهمچنين امکان‌سنجي نسبت به ثبت جهاني محدوده حرم امام رضا(ع) اقدام كند.

درادامه جلسه، اعضاي دولت به بررسي يکي ديگرازآيين‌نامه‌هاي اجرايي قانون بودجه سال 1395 کل کشور پرداختندوآن را تصويب كردند. براين اساس، به وزارت اموراقتصادي و دارايي اجازه داده شد تا مبلغ 125 هزارميليارد ريال با صدوراوراق تسويه خزانه، بدهي‌هاي قطعي دولت به اشخاص متقاضي را با مطالبات قطعي دولت به همان اشخاص تسويه كند. به علاوه، وزارت اقتصادي و دارايي مجازاست نسبت به ايجاد واستفاده ازسامانه الکترونيکي براي صدوراوراق تسويه خزانه واعلام تسويه حساب اقدام لازم را به عمل آورد.


نوشته شده در   سه شنبه 5 مرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode