ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 2 مرداد 1395     |     کد : 105162

اجازه هيچ تحركي به اشرار و تروريست‌ها درون مرزهاي‌كشور نخواهيم داد

وزير كشور درهمايش فصلي خانه احزاب:

وزير كشور درهمايش فصلي خانه احزاب:
اجازه هيچ تحركي به اشرار و تروريست‌ها درون مرزهاي‌كشور نخواهيم داد


سرويس سياسي – اجتماعي: وزير کشور با اشاره به نتايج قابل توجه برجام در اقتصاد كشور، از علت كتمان كردن اين موفقيت بزرگ توسط برخي افراد در داخل كشور ابراز تعجب و گلايه كرد.

عبدالرضا رحماني فضلي كه به عنوان مهمان ويژه در همايش فصلي خانه احزاب حضور يافته بود، گفت: ما با دو تحريم بزرگ مواجه بوديم ، يکي فروش نفت و ديگري مبادلات مالي در سطح بين الملل ، اما امروز هر دو نوع اين تحريم‌ها و همچنين اکثر تحريم‌هاي غرب عليه کشورمان رفع شده است.

وي با بيان اين ‌که اكنون اکثر تحريم‌ها عليه کشورمان رفع شده است، اظهار داشت: در بعد بين‌المللي آنچه براي کشور ما اتفاق افتاده، اين است که اکثر تحريم‌ها رفع شده و به ويژه تحريم بزرگي که يکي مربوط به فروش نفت و ديگري مربوط به مبادلات مالي بود و هر دو تحريم‌هاي شکننده‌اي به حساب مي‌آمد، متوقف شده‌اند به نحوي كه تا سقف 2 ميليون و 350 هزار بشکه نفت را هم صادر کرده‌ايم و در ضمن هيچ مشکلي در نقل و انتقالات مالي نداريم. حال اگر عده‌اي اين موضوع را کتمان مي‌کنند، درست نيست.

وزير كشور با طرح اين سئوالات که آيا حضور سرمايه‌گذاران خارجي در کشور قابل کتمان است که آمده‌اند، قرارداد بسته‌اند و رفت‌وآمدهايشان هم ادامه داردو چطور مي‌شود اين‌گونه مسائل را کتمان کرد، افزود: يکي از تبليغات‌ رواني که غرب عليه ما در دوران گذشته انجام داد، تلاش براي منزوي کردن بود و اين‌ که نه به کشور ما رفت‌وآمدي باشد و نه ما چندان به آن کشورها سفر مي‌کرديم. ضمن اين ‌که پروازها هم محدود شده بود. اما اكنون از آن شرايط خارج شده‌ايم و رئيس‌جمهوري ما به راحتي به ساير کشورها سفر مي‌کند و مورد استقبال قرار مي‌گيرد.رحماني فضلي تاكيد كرد: همه اتفاقاتي که در صحنه سياست خارجي رخ داده ، بستر و فضايي است که بايد از آن بهره ببريم اما اين ‌که نمي‌خواهيم يا نمي‌گذاريم، اين ديگر تقصير دولت نيست.وزير کشور با بيان اين‌ که در گذشته جنگ رواني عليه جمهوري اسلامي ايران به راه افتاده و موجب شده بود که رسانه‌هاي جهان با محور ايران‌هراسي جنگ رواني را آغاز کنند، اظهار داشت: امروز ديگر جنگ رواني عليه کشورمان با محور ايران‌هراسي وجود ندارد.

البته من به عنوان وزير کشور اعلام مي‌کنم که توطئه‌ها و دشمني آمريکا عليه ما کم نشده است بلکه آن‌ها مجبور شده اند مقابل قدرت و اقتدار ايران کوتاه بيايند و ما نبايد خودمان قدرتمان را کتمان کنيم.وي با بيان اين ‌که هيچ کس ادعا نکرده است دولت جمهوري اسلامي کامل و عقل کل است، اظهار داشت: اين که احزاب، مطبوعات و مجلس در کنار دولت قرار گرفته‌اند به اين علت است که نقد کنند و نظرات‌شان را بگويند. افراد بيايند نظر بدهند و نقد کنند اما واقعيت را به شکل ديگري جلوه ندهيد که دولت و نظام تضعيف شود؛ چراکه سرمايه اصلي کشور در مقاومت و مبارزه، اعتماد مردم است و اگر با حرف‌هاي خلاف واقع مردم را ناراضي کنيد، اين اعتماد خدشه‌دار خواهد شد.وزير كشور با بيان اين‌که بيکاري مسأله مهمي است، تاكيد کرد: همه بايد براي رفع اين مشکل تلاش کنيم . البته با اجراي مدل اقتصاد مقاومتي و تا شهريورماه، نقدينگي واحدهاي کوچک را تأمين مي‌کنيم.

بهبود شرايط فعاليت احزاب

رحماني فضلي افزود: در حوزه سياست داخلي از نشاط خوبي برخورداريم و در سه سال گذشته هيچ منع قانوني براي فعاليت احزاب وجود نداشته است و حتي شرايط را براي فعاليت آنها تقويت هم کرده‌ايم.

وي با اشاره به انتخابات سال گذشته، گفت: در انتخابات اخير با لطف خداوند و همراهي و همدلي همه دستگاه‌هاي مرتبط با انتخابات به رغم فراز و فرودهايي که در مسير انتخابات داشتيم ،توانستيم انتخاباتي قانوني، سالم و توام با آرامش و امنيت را برگزار کنيم.

وزير كشور با بيان اين که در انتخابات گذشته حتي يک مورد تنش و تلفات نداشتيم، افزود: احزاب يکي از اصلي ترين نقش آفرينان اين توفيق محسوب مي‌شوند

که از اول مقيد به قانون و همکاري با وزارت کشور بودند.رحماني فضلي با اظهار اميدواري از اين که اين نشست گامي براي ارتقا ي فعاليت حزبي براي تحقق اهداف انقلاب اسلامي باشد، از فعاليت احزاب در انتخابات گذشته تقدير و تشکر کرد.وزير کشور با بيان اين که در انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري قدرت رسانه‌ها در فضاي مجازي قابل مقايسه با سال 92 نبود، افزود: به رغم اين که مجوز کنترل فضاي مجازي را داشتيم، اما هيچ وقت اين کار را انجام نداديم چرا که لازم نديديم و همه در مجموع قانون را رعايت کردند.رحماني فضلي همچنين به تلاش‌هاي وزارت کشور در تائيد صلاحيت‌ها در انتخابات گذشته اشاره کرد و افزود: اين مقطع از انتخابات هم يک دوره پرتلاش و پرجنب و جوش براي همکاران من در وزارت کشور بود. پس از تشکيل هيات‌هاي اجرايي تائيد صلاحيت داوطلبان براساس اختيارات قانوني و در چارچوب قانون انجام گرفت و تلاش کرديم در مسير قانوني با توجيه و اقناع کار را پيش ببريم و در نتيجه اين کوشش‌ها ‌رقابت نسبي را در انتخابات شاهد بوديم و مشارکت بيش از 62 درصد مردم حاصل شد.وزير کشور گفت: در موضوع برگزاري انتخابات به طور كاملا الکترونيکي هم تلاش زيادي کرديم، ولي به رغم آمادگي کامل و برگزاري جلسات کارشناسي با شوراي نگهبان ،

‌در بحث نرم افزاري نتوانستيم آنها اقناع کنيم.رحماني فضلي اظهارداشت: براي تائيد انتخابات حوزه‌هاي انتخابيه در همه شهرستان‌ها بايد انتخابات به تائيد هيات نظارت و هيات اجرايي مي‌رسيد که استانداران و فرمانداران با تمسک به قانون و تعامل لازم شرايط لازم براي اين کار را فراهم آوردند‌.

نحوه تعيين تكليف حوزه انتخابيه اصفهان

وزير کشور افزود: فقط در حوزه انتخابيه اصفهان موردي داشتيم که در اين باره تمامي راهکارهاي قانوني را دنبال و اعلام کرديم تفسير ما با شوراي نگهبان متفاوت است، اما براساس قانون نظرهمزمان هيات اجرايي و شوراي نگهبان براي صدور اعتبار نامه مهم است.وي گفت: حتي به رئيس مجلس هم در اين باره نامه نوشتم و وي هم با نظر من موافق بود و نامه اي به رهبر معظم انقلاب نوشته شد که در نتيجه اين موضوع از سوي معظم له به شوراي حل اختلاف قوا ارجاع داده شد که اين شورا هم در جلسه اي بدون حضور وزارت کشور موضوع را بررسي و نظر شوراي نگهبان را تائيد کرد.وزير کشور تاكيد كرد: در برخي حوزه‌هاي انتخابيه هم بازرسي‌هايي انجام گرفت و انتخابات در دو حوزه انتخابيه باطل شد.رحماني فضلي تاکيد کرد: اكنون تدوين قانون جامع انتخابات را در دستور كار داريم که در اين قانون همه ايرادات و اشکالات را مي‌بينيم و قطعا جايگاه شوراي نگهبان،جايگاه قانوني ويژه است، اما بايد وظايف همه روشن و همه نهادهاي دخيل، مسئوليت پذير و پاسخگو باشند.

شرايط باثبات امنيت کشور

وزير کشور در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به دستگيري اعضاي يک گروهک تروريستي در چند شب گذشته در شرق کشور، گفت: چند شب قبل و در تحقيقات در شرق کشور با تونل 40 متري با عمق 20 متري مواجه شديم که عده اي به طور زير زميني قصد انفجار و عملياتي را داشتند كه در اين باره 40 نفر دستگير شدند. طبيعي است که در هر جا و هر قدمي که مي‌توانيم شر اشرار را از سر ملت کم کنيم بايد انجام دهيم، چه اشرار داعشي و نظاير آن و چه اشرار بين المللي باشد.وي همچنين گفت: در داخل كشور از نظر امنيتي در شرايط بسيار باثباتي هستيم و کشورمان امن است، اما اين به معناي آن نيست که خيالمان به طور كامل آسوده باشد، چرا که در معرض تهديدهاي جدي هستيم اما با تلاش حافظان نظم و امنيت کشور در شرايط امن قرار داريم.رحماني فضلي افزود: عملا در شرق کشور امنيت محدوده مرزي ايران و همسايگان شرقي را ما تامين مي‌کنيم و آنها هم اذعان به اين امر دارند و تشکر هم مي‌کنند.وزير کشور گفت: در خراسان جنوبي 20 سال است خشکسالي وجود دارد و حتي آب خوردن را در برخي روستاها با تانکر تامين مي‌کنيم‌. فقر عمومي که در آنجا اتفاق مي‌افتد بر حوزه امنيتي ما تاثيرگذار است و من به عنوان وزير کشور نمي توانم فقط با تکيه بر ساختار انتظامي با سلاح آنجا را نگه دارم بلکه بايد فکر مردم، اشتغال آنها و آب آشاميدني آنها هم باشم.

رحماني فضلي همچنين به موضوع انتخابات سال 1396 اشاره کرد و اظهارداشت: ما در سال آينده سه انتخابات رياست جمهوري، شوراهاي اسلامي و مياندوره اي چهار حوزه انتخابيه مجلس را برگزار خواهيم کرد.اين انتخابات به طور حتم از پيچيدگي‌هاي قانوني بيشتري برخوردار خواهد بود و براي وزارت کشور تلاش بيشتري را مي‌طلبد.

وي افزود: در انتخابات شوراهاي اسلامي هم رقابت‌ها به روستاها کشيده مي‌شود که ما بايد مسايل قومي، محلي و اجتماعي خاص روبرو هستيم که مديريت اين تفاوت‌ها کار جدي را طلب مي‌کند.

وزير کشور در ادامه گفت: در فضاي مجازي شاهد اتهامات، نسبت‌هاي ناروا و احيانا انتشار اسناد محرمانه هستيم که به هيچ عنوان قابل قبول نيست و بنده به عنوان وزير کشور ده‌ها مورد را که مرتبط با امنيت بوده است، پيگيري کرده ام.رحماني فضلي افزود: تک تک ما در حوزه کاري خود با اسناد محرمانه اي مواجه هستيم که با آبروي افراد گره خورده است اما نبايد اين اسناد منتشر شود چرا که امانتداري نخستين شرط است و اگر اطلاعات طبقه بندي شده مستقيم يا غير مستقيم از ناحيه يک مسئول فاش شود، سقوط صلاحيت مسئولي است که در آن پست قرار گرفته است. در مجموع مجلس بايد بحث مديريت فضاي مجازي را دنبال کند.وي افزود: با اين شرايط کشور و طي ماه‌هاي پيش رو كه در حال ورود به انتخابات است، نگران شور و شکوه انتخابات نيستيم و پيش بيني مي‌کنيم انتخابات با مشارکت مطلوبي برگزار خواهد شد.وي با بيان اين که بايد تلاش کنيم انتخابات سال آينده در يک فضاي قانوني، سالم و امن برگزار شود، تاكيد کرد: بستر انتخاباتي ما مي‌تواند به دليل بي تدبيري و فقدان مديريت و اقدامات نامناسب شرايط تنش زايي داشته باشد که براي اين ظرفيت در خارج برنامه ريزي کرده اند

‌و ما بايد با هوشياري ضمن اين که بستر رقابت‌ها را تقويت مي کنيم، بايد کاري انجام دهيم تا شرايط رقابت در شرايط امن و آرام باشد.

وزير کشور گفت: احزاب بايد به وزارت کشور کمک کنند تا انتخابات سال آينده باشکوه باشد چرا که اين شکوه اقتدار ملي وقدرت ملي ما را نشان مي‌دهد و امنيت کشور را تقويت مي‌کند.وي تاكيد كرد: احزاب براي انتخابات و فعاليت سياسي به وجود آمده‌اند و هيچ اشکالي درباره بسترسازي سياسي و اجتماعي آنها وجود ندارد اما شرايط رقابت يا ذکر کانديداها در شرايط کنوني و قبل از موعد تخلف است و وزارت کشور با آن برخورد خواهد کرد.

وي همچنين به موضوع آسيب‌هاي اجتماعي اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب درباره موضوع آسيب‌هاي اجتماعي سه جلسه تخصصي گذاشتند و از ما پاسخگويي طلب كردند‌.ما پيگير اين مساله هستيم و آبان ماه گزارش فعاليت دستگاه‌ها را به ايشان ارائه خواهيم كرد.


نوشته شده در   شنبه 2 مرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode