ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 تير 1395     |     کد : 105095

از دانشنامه‌های امام رضا(ع) و امام کاظم(ع) رونمائی می‌شود

توسط بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و مؤسسه پژوهشی- فرهنگی امام موسی کاظم(ع)...


توسط بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و مؤسسه پژوهشی- فرهنگی امام موسی کاظم(ع)

از دانشنامه‌های امام رضا(ع) و امام کاظم(ع) رونمائی می‌شود

اعتدال: مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در نشست شورای برنامه‌ریزی و فعالیت‌های دهه کرامت از رونمائی دانشنامه امام رضا(ع) در اختتامیه چهاردهمین جشنواره فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) و مدیر مؤسسه فرهنگی-  پژوهشی امام موسی کاظم(ع) در نشست هیئت مدیره مؤسسه پژوهشی- فرهنگی امام موسی کاظم(ع) با حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری از رونمائی دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع) در ۱۲ جلد خبر داد خبر دادند.

* رونمائی از دانشنامه
امام رضا(ع) در مشهد
سیدجواد جعفری، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در نشست شورای برنامه‌ریزی و فعالیت‌های دهه کرامت که صبح دیروز، ۲۹ تیرماه در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، بر لزوم گزارش‌دهی از سوی دستگاه‌های مختلف در خصوص فعالیت‌های مرتبط با جشنواره امام رضا(ع) تأکید کرد.
وی با بیان اینکه برای برگزاری جشنواره قطعا ما به نظرات بزرگان دینمان نیاز داریم و بدون راهنمائی آنها نمی‌توانیم هیچ کاری کنیم، ادامه داد: در حوزه‌ جشن‌های دهه کرامت، ۳۶ نهاد دولتی، غیر دولتی و تشکل مردمی در داخل و خارج از کشور فعالیت دارند.
وی با اشاره به رونمائی از دانشنامه امام رضا(ع) در چهاردهمین جشنواره امام رضا(ع) تصریح کرد: در دوازدهمین جشنواره، رویکرد علمی جشنواره را تقویت کردیم از همین رو شاهد تولیدات بسیاری در حوزه پژوهشی و رضوی بودیم.
جعفری افزود: ۳۵ دانشگاه کشور زیر نظر معاونت فرهنگی، علمی، تحقیقات و فناوری در حوزه رضوی کارهای تحقیقاتی بسیاری انجام داده‌اند که در این خصوص، هشت استان کشور آثار ارزشمندی در حوزه رضوی را تولید کرده‌اند.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بیان کرد: ۳۱ ناظر کیفی بر تمامی برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) نظارت دارند که هر کدام، زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساماندهی می‌شوند.وی با بیان اینکه چهاردهمین جشنواره امام رضا(ع) با نوآوری جدید آغاز به کار کرد، عنوان کرد: در هر استان، ۱۰ برنامه به مناسبت دهه کرامت به اجرا خواهد رسید که بر این اساس، دو هزار و ۴۰۰ نقطه در دنیا زیر پوشش جشن‌های دهه کرامت در چهارچوب دستورالعمل ویژه‌ای قرار دارند.
مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به توجه به تمامی اقشار در برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) در دوره چهاردهم، ابراز کرد: چهاردهمین جشنواره امام رضا(ع) را با دو زبان علم و عاطفه برگزار خواهیم کرد تا شاهد تولید آثار هنری فاخر باشیم.
وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مجموع، ۱۸۴ برنامه با موضوع رضوی در حوزه پژوهش و ۳۱ برنامه با موضوعات فرهنگی در حوزه استان‌ها اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه وظیفه بخش بین‌الملل این جشنواره، نهادسازی و بومی‌سازی فعالیت‌هاست، ادامه داد: نهادهائی در استان‌ها تشکیل شده تا با فعالیت‌ آن‌ها، دیگر نیازی به حضور مستقیم بنیاد امام رضا(ع) نباشد.

* رونمائی دانشنامه ۱۲جلدی امام کاظم(ع)
همچنین مدیر مؤسسه فرهنگی-پژوهشی امام موسی کاظم(ع) از رونمائی دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع) در ۱۲ جلد خبر داد و گفت: مراسم رونمائی از این اثر ارزشمند، در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد.
بهمن بابیزان، پیش از ظهر دیروز در نشست هیئت مدیره مؤسسه پژوهشی- فرهنگی امام موسی کاظم(ع) با حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری که در محل دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری، در تهران برگزار شد، اظهار داشت: به همت مؤسسه فرهنگی- پژوهشی امام موسی کاظم(ع)، دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع) در ۱۲ جلد رونمائی خواهد شد.
وی افزود: در ۱۲ جلد دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع) که کار تحقیقاتی آن از حدود ۶ ماه پیش توسط محققان و پژوهشگران مؤسسه فرهنگی-پژوهشی امام موسی کاظم(ع) آغاز شده، سعی کردیم تا تمام زوایای شخصیتی امام کاظم(ع) را مورد توجه قرار دهیم.
مدیر مؤسسه فرهنگی- پژوهشی امام موسی کاظم(ع) با بیان اینکه امیدواریم دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع) بتواند به عنوان یک مرجع کامل و مستند برای مطالعه و تحقیقات طلاب و فضلای حوزه و همچنین دانشگاهیان مورد استفاده قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در این دانشنامه به بحث زندانی بودن امام کاظم(ع) و دوران اسارت ایشان توجه ویژه‌ای شده و همچنین سه جلد از دانشنامه، به زندگی و شخصیت اخلاقی امام موسی کاظم(ع) متمرکز شده است.
وی با بیان این که نسب‌شناسی سادات موسوی، در دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع) مورد توجه قرار گرفته است، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه ما در این دانشنامه، مسئله احیای تراث شیعه است که این بخش با کمک‌ها و پشتیبانی پژوهشکده مطالعات تقریبی تا حد زیادی انجام شده است.
بابیزان با بیان این که تا به حال در خصوص سیره و زندگی امام کاظم (ع) تحقیقی جامع همانند دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع) صورت نگرفته است، گفت: تلاش مسئولان، هیئت امنا و محققان و پژوهشگران مؤسسه پژوهشی-فرهنگی امام موسی کاظم(ع) این است که دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع) از یک جامعیت علمی و تحقیقی برخوردار باشد تا به عنوان یک منبع مورد قبول پژوهشگران و محققان حوزه و دانشگاه مورد استفاده قرار گیرد.
مدیر مؤسسه فرهنگی-پژوهشی امام موسی کاظم(ع) در پایان این دیدار از حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری دعوت کرد تا با حضور در مراسم رونمائی از دانشنامه جامع امام موسی کاظم(ع)، رونمائی از این اثر علمی و پژوهشی را انجام دهد که با موافقت رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری روبرو شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 30 تير 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode