ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 12 تير 1395     |     کد : 104576

ایران یکپارچه «مرگ بر اسرائیل» شد

راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان سال 95 با حضور گسترده مردم روزه‌دار ایران در تهران همزمان با 850 نقطه دیگر در سراسر کشورمان برگزار و ایران یکپارچه فریاد مرگ بر اسرائیل و آمریکا شد.

در روز جهانی قدس
راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان سال 95 با حضور گسترده مردم روزه‌دار ایران در تهران همزمان با 850 نقطه دیگر در سراسر کشورمان برگزار و ایران یکپارچه فریاد مرگ بر اسرائیل و آمریکا شد.


روز گذشته سی و هشتمین راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان سال 95 با حضور گسترده مردم روزه‌دار ایران در تهران همزمان با 850 نقطه دیگر در سراسر کشورمان برگزار شد.
هواشناسی  روز گذشته را یکی از گرمترین روزهای سال دانست و دمای هوا در برخی شهرها به 47 درجه رسید اما این گرما و تشنگی 16 ساعته روزه‌داران، مانع حضور چشمگیر و میلیونی مردم نشد.
در این بین حضور نسل‌های مختلف انقلاب از نوزاد که در آغوش مادر است تا پیرمردی که می‌گوید از ابتدای انقلاب تا امروز در همه راهپیمایی‌های روز قدس شرکت کرده قابل توجه است. سران اهل سنت بلوچ به جمع راهپیمایان تهرانی پیوستند و اعتراض خود را به اقدامات وحشیانه و تروریستی در منطقه اعلام کردند. همچنین در حاشیه این راهپیمایی جمعی از جوانان و فعالان فرهنگی با برپایی غرفه دیوار آرزوها از حاضران در راهپیمایی خواستند آرزوی خود در این روز را بر روی دیوار آرزوها بنویسند که اکثر حاضران در راهپیمایی آزادی قدس شریف و نابودی رژیم صهیونیستی را آرزوی خود عنوان کرده و آن را بر روی دیوار آرزوها می‌نوشتند.
از آغاز مراسم روز قدس در تهران، در طول مسیر 9‌گانه تعیین شده راهپیمایان پلاکاردهایی با مضمون حمایت از مردم مظلوم فلسطین، آزادی قدس و همچنین رهایی 4 دیپلمات ربوده شده ایران از چنگال رژیم صهیونیستی را حمل می‌کردند.
اتباع کشور نیجریه با حضور در جمع راهپیمایان روز قدس نسبت به اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و جریان تکفیری در مبارزه با مسلمانان اعتراض کردند.
 راهپیمایان نیجریه‌ای با در دست داشتن تصویر شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه خواستار آزادی وی شدند.
شمارش معکوس پایان اسرائیل
راهپیمایان روز قدس پلاکاردهایی در دست دارند که سال 2040 را سال پایان اسرائیل دانسته‌اند.  راهپیمایان در این پلاکارد با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید، شمارش معکوس پایان حکومت اسرائیل را آغاز کرده‌اند. بر این اساس از سال 2015 تا 2040،‌ 25 سالی است که راهپیمایان در پلاکاردهای خود ابراز امیدواری کرده‌اند که اسرائیل با پایان خود مواجه می‌شود.
در این  مراسم مردم با مشت‌های گره کرده و با شعار «مرگ بر آمریکا و اسرائیل عدوالله»، «مرگ بر داعش صهیونیست»، «اسرائیل ضد حقوق بشر» انزجار خود را از رژیم صهیونیستی، آمریکا و ایادی آنها اعلام و از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند و همچنین مردم با دست نوشته‌هایی با مضامین «اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید»، «اسرائیل ضد حقوق بشر»، «با پنجه اتحاد دشمن کشتیم»، «لبیک یا خامنه‌ای»، «نحن قادمون» و «توطئه» بار دیگر به حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خواستند.
حمل تابوت مزدوران آل سعود
هم‌چنین نماد مجسمه آزادی آمریکا در چهارراه ولی عصر با پرتاب سنگ از سوی راهپیمایان با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مورد اعتراض راهپیمایان قرار گرفت.
پلاکاردهایی با مضامین «جهان بدون اسرائیل»، «پیروزی مقاومت» « احمد متوسلیان و سایر دیپلمات‌های ربوده شده مبنی بر 34 سال اسارت آن‌ها» در دست مردم بود.
علاوه بر پلاکاردهایی با مضامین اعتراض به جنایات اخیر منطقه، مردم تابوت‌های حاکمان آل سعود را با عکس‌های آنان حمل کرده و  مورد لعن قرار می‌دادند.
کمپین جهان عاری از صهیونیست
در این راهپیمایی مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس و همچنین رهایی 4 دیپلمات ربوده شده ایران از چنگال رژیم صهیونیستی خشم و انزجار خود را از رژیم اسرائیل اعلام کردند.
همچنین کمپین مردمی حاج احمد متوسلیان با نصب بنری در میدان انقلاب خواستار رسیدگی وضعیت 4 دیپلمات اسیر در رژیم صهیونیستی شده است.
همچنین راهپیمایان تهرانی با امضای طوماری کمپین جهان عاری از صهیونیست را راه‌اندازی کردند، مخاطبان شبکه‌های اجتماعی می‌توانند با هشتک جهان عاری از صهیونیست در این کمپین شرکت کنند.
فلسطین تنها نیست
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مردم مسلمان یکی از آرمان‌هایشان در منطقه امنیت منطقه است و یکی از راه‌های امنیت منطقه این است که مردم مسلمان بتوانند در سرزمین خودشان باشند.
وی تاکید کرد: بطور مسلم پیام مردم مسلمان ایران در سراسر کشور این است که ملت فلسطین تنها نیست، مردم در کنار مظلومین عالم و در کنار مردم مظلوم فلسطین خواهند بود و ما در سایه ایستادگی و مقاومت قطعاً به پیروزی دست خواهیم یافت.
انتظاری از دولت‌های وابسته نیست
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در جمع راهپیمایان تهرانی شرکت‌کننده در مراسم ویژه  روز جهانی قدس حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران حضور مردم را در این راهپیمایی چشمگیر خواند و گفت:
پیام ملت ایران در این راهپیمایی این است که مسلمانان باید ید واحده باشند. وی از ضرورت بیداری مسلمانان در برابر هر گونه سوءاستفاده رژیم اشغالگر قدس از شرایط کنونی منطقه اشاره و تصریح کرد: راه اصلی در این مسیر بیداری ملل اسلامی است چرا که انتظاری از دولت‌های وابسته نیست.
سیل خروشان جمعیت دفاع
 از  مظلومیت ملت مظلوم فلسطین
آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه با حضور در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: این سیل خروشان جمعیت، دفاع از مظلومیت ملت مظلوم فلسطین و فریاد بر سر مجرمان و جنایتکاران تاریخ به ویژه اسرائیل غاصب و آمریکا و اذنابشان و گروه‌های تروریستی ساخته شده به دست کشورهای سلطه گر و اذنابشان در منطقه است.  وی  تاکید کرد :اینها همه نشان می‌دهد باطل رفتنی است و وعده الهی هم بر از بین رفتن باطل است. مطمئن هستیم گروه‌های تکفیری که هیچ بلکه کسانی که اینها را ایجاد کرده‌اند به حول و قوه الهی از بین می‌روند و امیدواریم هر چه زودتر با همت مسلمین جهان و وحدت آن‌ها و امثال این راهپیمایی‌ها انشالله وعده الهی هر چه زودتر محقق شود.
آمریکا نمی‌تواند ما را از مردم مظلوم فلسطین جدا کنند
آیت‌الله احمد جنتی  رئیس مجلس خبرگان رهبری در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمریکا بداند نمی‌تواند ما را از مردم مظلوم فلسطین جدا کند و تا این انقلاب نظام و حکومت اسلامی هست شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل هم هست.
 وی تاکید کرد :آل سعود بدانند رو به زوال هستند، آن‌ها آفتاب لب بام هستند و عمرشان رو به پایان است.
هوشیارتر باشیم
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران، گفت: مردم امروز یکصدا و همدل با حضور یکپارچه خود در راهپیمایی روز قدس حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مقابل تجاوزات و اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی را به خوبی نشان دادند.
وی با تأکید بر اینکه دوستان سابق فلسطینیها، آرام گرفته و سکوت اختیار کرده‌اند، اظهار کرد: حوادث منطقه نشان می‌دهد که باید هوشیارتر از گذشته باشیم.
تکفیری‌ها به دنبال حاشیه بردن  موضوع فلسطین
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با حضور در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز متأسفانه جهان اسلام با عملکرد تکفیری‌ها بین دو اسلام لیبرالی و اسلام تکفیری به شکلی قرار گرفته که حق مردم فلسطین در بازگشت به سرزمین خودشان به حاشیه رفته است، وجود روز جهانی قدس با پرچم‌داری ایران اسلامی در این شرایط در واقع زنده کردن موضوع فلسطین و اولی ساختن مردم فلسطین در جهان اسلام است.
وی تاکید کرد: تکفیری‌ها تلاش فراوانی انجام دادند تا فلسطین به موضوع ثانوی جهان اسلام تبدیل شود.
فرماندهان عالی رتبه  نظامی در راهپیمایی روز قدس
امیرسرلشکرعطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش با حضور در جمع مردم مومن و روزه‌دار تهران، در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد.
همچنین امیر سرتیپ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی، امیر سرتیپ اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، امیر سرتیپ شاه صفی، فرمانده نیری هوایی و امیردریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش همزمان با فرارسید آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان که از سوی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) به نام روز جهانی قدس نامگذاری شده است، با حضور در جمع مردم مومن و روزه‌دار ایران اسلامی، فرارسیدن این روز را گرامی داشتند.
حضور چشمگیر مسئولان و چهره‌های سیاسی در راهپیمایی روز قدس حضور چشمگیری داشتند که می‌توان به مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل  سپاه پاسداران، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی،اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و و آیت‌الله موحدی کرمانی  عضو امام جمعه موقت تهران ،سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور،  اکبر ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی دفتر رهبر معظم انقلاب ،محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی ،لطف الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، و ... را نام برد .
حضور مراجع در راهپیمایی روز قدس
مراجع تقلید و علما ضمن حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس از حماسه آفرینی ملت تشکر و سران کشورهای اسلامی را از هر گونه خیانت علیه آرمان فلسطین بر حذر داشتند.
در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس حضرت آیت‌الله نوری همدانی اظهارداشت: همه مسلمانان باید اتحاد اسلامی را حفظ کنند، اگر کسی از جهان اسلام وحدت را بهم بزند خیانت به مسلمانان کرده است.
 این مرجع تقلید با محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها گفت: ان‌شاء‌الله انتفاضه سوم به نابودی اسرائیل کشیده می‌شود.
روز قدس خاری در چشم اسرائیل
آیت الله ناصر مکارم شیرازی همگام با دیگر اقشار مردمی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرد.
 وی تاکید کرد: این برنامه‌ها خاری در چشم اسرائیل است و نمی‌گذارد مسئله فلسطین، قدس و جنایات اسرائیل فراموش شود.
 آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: این مسئله باید تا روزی که پایان سلطه اسرائیل غاصب است ادامه‌دار باشد.
قرائت قطعنامه پایانی روز جهانی قدس
در پایان راهپیمایی قطعنامه روزجهانی قدس قرائت شد، در بخشی از این قطعنامه آمده است؛ ما ملت یکپارچه و متحد ایران، «آرمان آزادی قدس شریف» و رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین از سلطه رژیم جعلی صهیونیستی و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند انقلاب اسلامی، راهبرد سرنوشت ساز حضرت امام (ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اولویت اول جهان اسلام و محور وحدت امت اسلامی دانسته و یگانه راه مقابله‌ پیروزمند با رژیم آدمکش و نامشروع صهیونیستی را الگوی مقاومت حزب الله و حماس و گسترش «گفتمان انتفاضه» در جغرافیای فلسطین به ویژه در کرانه غربی دانسته و ضمن حمایت مادی و معنوی از مقاومت ضدصهیونیستی بر لزوم بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی‌نقاط جهان و برگزاری یک همه پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین سرنوشت آینده این کشور تأکید و هرگونه راه حل دیگر را نسخه «سازش» و دامی برای تداوم حیات اهریمنی دولت جعلی اسرائیل می‌دانیم.
در بخشی دیگر از این قطعنامه تاکید شده است، ما ملت مسلمان و روزه‌دار ایران اسلامی؛ وحدت، همگرایی و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی برابر رژیم صهیونیستی را از مهم‌ترین مؤلفه‌ها و الزامات دست‌یابی به آرمان آزادی قدس شریف و اخراج اشغالگران صهیونیست از سرزمین مقدس فلسطین دانسته و ضمن حمایت از «خط مقاومت و انتفاضه» علیه رژیم کودک کش صهیونیستی، «یهودی سازی» سرزمین‌های اشغالی و تلاش برای «نابودی هویت ملی و تاریخی فلسطین» که متأسفانه در سکوت و بی‌توجهی محض مجامع جهانی مدعی حقوق ملت‌ها! و نیز برخی دولت‌های عربی- اسلامی منطقه پی‌گیری می‌شود را به شدت محکوم نموده و از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قاطع و عملی مانع تداوم این توطئه خطرناک شوند.


نوشته شده در   شنبه 12 تير 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode