ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395     |     کد : 102833

رئيس مجلس: با 20 ميليارد دلار قاچاق كالا اقتصاد مقاومتي محقق نمي‌شود

همايش بين‌المللي فرماندهان، روسا و مديران ناجا برگزار شد...

همايش بين‌المللي فرماندهان، روسا و مديران ناجا برگزار شد
رئيس مجلس: با 20 ميليارد دلار قاچاق كالا اقتصاد مقاومتي محقق نمي‌شود


سرويس خبر: ‌رئيس مجلس شوراي اسلامي قاچاق را همچون خوره توصيف كرد كه به جان توليد كشور افتاده است و گفت: با 20 ميليارد دلار قاچاق كالا، اقتصاد مقاومتي محقق نمي‌شود. ‏

دكتر علي لاريجاني در بيست و يكمين همايش سراسري فرماندهان، رؤسا و مديران ناجا به مقوله قاچاق در كشور اشاره كرد و گفت: بايد براي مبارزه با قاچاق پروژه مهم و دقيقي ساماندهي شود و مي‌دانم كه نيروي انتظامي قدرت اين كار را دارد به شرط اين كه به عنوان يك مساله مهم به آن نگاه كند.

وي ادامه داد: موتور توليد زماني راه مي‌افتد كه جلو قاچاق گرفته شود و براي جلوگيري از آن بايد هزينه كرد.

او گفت: اگر همه در قبال قانون يكسان نباشند و شرايط قانوني در زمينه‌هاي مختلف به درستي رعايت نشود و امنيت كاري به وجود نيايد سرمايه گذاري انجام نمي‌گيرد، بنابراين خوب است كه شعار اقتصاد مقاومتي، اقدام وعمل در كارتان كه امنيتي است مورد توجه قرار گيرد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه در بخش اقتصاد مقاومتي گلوگاهي داريم و آن قاچاق است، افزود: قاچاق در كشور ما مثل خوره توليد را از بين مي‌برد وهيچ كارخانه‌اي نمي‌تواند با آن رقابت كند. ‏

رئيس مجلس افزود: قاچاق به توليد و به استانداردها لطمه مي‌زند. كالاهايي كه وارد مي‌شود چه كسي دقت مي‌كند كه اين‌ها استاندارد هست يا نيست، از خوراكي وارد مي‌شود تا پوشاك و لوازم بهداشتي و اين معضل بزرگي است.

وي گفت: البته كارهاي خردي در مسائل مرزي داريم ولي قاچاق كار خرد نيست و معلوم است كه سيستمي پشت قضيه است بنابراين بايد برخورد دقيق شود و نيروي انتظامي قدرت اين كار را دارد.

او گفت: نيروي انتظامي اگر به كمك و اختيارات در اين زمينه نياز داشته باشد مشكلي نيست همه بايد به آن كمك كنيم كه در اين زمينه موفق شود بايد براي مبارزه با قاچاق كه كاربزرگي است هزينه كنيم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه مساله امنيت چند طبقه دارد، اضافه كرد: طبقه اول آن مساله امور كلان امنيتي نظير برخورد با جريانات تروريستي و اشرار است.

لاريجاني طبقه بعدي آن را امنيت اجتماعي اعلام كرد و گفت: ناجا بايد به طور جدي به امنيت اجتماعي توجه كند و اين مساله را به صورت يك پروژه طراحي و از صفر تا صد آن را مديريت و اجرا كند.

وي ادامه داد: مردم به صورت روزمره با امنيت اجتماعي مثل سرقت‌، تجاوز به عنف و ساير ناهنجاري‌هاي اجتماعي سروكار دارند. اين پديده‌ها براي مردم نگراني‌هاي زيادي به وجود آورده است. بنابراين بايد از تجربه‌هاي كشورهاي ديگر در اين زمينه استفاده كرد و اين حوادث را در كشور ريشه‌كن كنيم چرا كه براي مردم و جامعه بار رواني دارد. ‏

وي به انضباط رانندگي و كم شدن تصادفات جاده‌اي اشاره كرد و گفت: در سفرهاي خود به كشورهاي ديگر فقط يك كشور را ديدم كه شرايط رانندگي در آنجا مانند ايران بود و آن كشور ايتالياست كه از لحاظ رانندگي بسيار بي‌نظم هستند اما امروز با توجه به زحمات نيروي انتظامي موضوع بي‌انضباطي رانندگي بسيار كمتر شده است.

* امنيت استثنايي

رئيس مجلس به امنيت كشور و تاثير نيروي انتظامي در اين زمينه اشاره كرد و گفت: نيروي انتظامي در رابطه با ايجاد امنيت در كشور و مبارزه با ضد انقلاب و اشرار منطقه بسيار خوب عمل كرده است.

وي ادامه داد: وضع امنيت در كشورمان امروز با وجود اين كه در اكثر كشورهاي منطقه معضل امنيتي وجود دارد، استثنايي است و كشور از يك ثبات امنيتي بالايي برخوردار است.

دكتر لاريجاني به بودجه نيروي انتظامي و نيروهاي مسلح اشاره كرد و گفت: ما بودجه قابل توجهي به نيروي انتظامي اضافه كرديم و علاوه بر نيروي انتظامي، بودجه بخش‌هاي ديگر نيروهاي مسلح را كه در مقابل اشرار و ضد انقلاب امنيت كشور را تامين مي‌كنند، اضافه كرديم تا كمكي براي انسداد مرزها در مقابله با جريانات تروريستي و برقراري امنيت پايدار در كشور باشد.

وي در مورد معيشت كاركنان ناجا گفت: براي اين امر بودجه نسبتا خوبي را در نظر گرفتيم البته بايد قبول كرد كه نيروي انتظامي يك نيروي بسيار وسيعي است و كارهاي بسيار متنوعي دارد و ماموريت‌هاي زيادي دارد بايد به آن كمك كنيم كه هم سازمانشان تكميل شود و هم مشكلات معيشتي آنها رفع شود.‏

‏ * قاچاق كالاي سازمان يافته

‏ سردار حسين اشتري فرمانده ناجا در حاشيه دومين روز از بيست و يکمين همايش سراسري فرماندهان، رؤسا و مديران نيروي انتظامي درباره رقم 20 ميليارد دلار قاچاق اظهار داشت:‌به نظر مي‌رسد بخش عمده‌اي از قاچاق كالا كه به كشور وارد يا خارج مي‌شود، سازمان يافته باشد كه البته بايد به آن‌ها اشراف داشته باشيم تا با همكاري دستگاه قضا با اين گونه موارد مقابله كنيم.

فرمانده ناجا درباره بحث قانون استخدامي ناجا اظهار داشت: قانون استخدامي ناجا موقت بود؛ اصلاحاتي لازم بود که در ناجا و ستاد کل آنها انجام شد و براي ارائه به مجلس مي‌رود که پس از تصويب، لازم‌الاجرا خواهد بود.او تأکيد کرد: قانون قديم استخدامي ناجا همچنان اجرا مي‌شود، يک سال هم تمديد شده و مشکلي نداريم، اما اميدواريم قانون استخدامي جديد ناجا براي نيروي انتظامي راهگشا باشد.‏ وي در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره افزايش اسيدپاشي‌ها و نياز به اصلاح قوانين موجود در اين خصوص اظهار داشت: ما اين موارد را شناسايي کرده‌ايم، برخورد لازم انجام شده است و تحويل مقامات داده‌ايم؛ از قوه قضائيه درخواست داريم که احکام بازدارنده باشد و هزينه جرم بالا برود تا از افزايش آن جلوگيري شود.‏

* تشريح شاخصه‌هاي «مديريت انقلابي»

فرمانده سپاه قدس شاخصه‌هاي مديريت انقلابي را مديريت هدفمند و با برنامه برشمرد.

به گزارش ايسنا، سردار سرلشكر قاسم سليماني در دومين روز از همايش فرماندهان ، روسا و مديران ناجا با تبريک فرا رسيدن ايام مبارک شعبان اظهار کرد: ان‌شاءالله همگي از پاسداران حقيقي حريم اسلام و ائمه عصمت و طهارت(ع) باشيم.

وي با اشاره به ديدار فرماندهان و مديران ارشد ناجا با مقام معظم رهبري افزود: فرمايشات معظم له حکيمانه و کارشناسي است و ديگر سخنراني و صحبت من و ديگران لطفي ندارد. لازم است ناجا فرمايشات رهبر معظم انقلاب را به برنامه تبديل و مطالبات امام خامنه‌اي را عملي کند.

وي اظهار کرد: براساس تجربه بايد بگويم همه مفاهيم ، بيانات و عباراتي که مقام معظم رهبري عنوان مي‌کند حکيمانه و بيان هيچ عبارت و کلمه‌اي تصادفي نيست. فرمايشات مقام معظم رهبري بر مبناي درايت، تفکر ، تجربه و نيت خالصانه بيان مي‌شود. نبايد به فرمايشات مقام معظم رهبري صرفا به عنوان سخنراني نگاه شود؛ چراکه فرمايشات و تدابير معظم له قابل تأمل و راهبردي است.

فرمانده سپاه قدس در ادامه با اشاره به مديريت انقلابي و جهادي يادآور شد: نظام ما يک نظام اسلامي و ديني است وهر چقدر هدف بزرگ و قدسيت بيشتري داشته باشد، به همان ميزان فداکاري ، قبول سختي، مرارت ها و مشکلات براي انسان آسان‌تر خواهد شد.

وي با اشاره به ابراز علاقه آحاد جامعه به ويژه جوانان براي دفاع از حريم ولايت گفت: آنچه که اين اشتياق را بوجود مي‌آورد يک هدف مقدس يعني همان صيانت از ارزش‌هاي ديني و اسلامي است.

اوبا اشاره به جايگاه عظيم و رفيع انقلاب اسلامي گفت: اين جايگاه رفيع و والا با هيچ نظامي قابل قياس نيست. سليماني همچنين با بيان اين‌که امام(ره) با انقلاب اسلامي ، اسلام ناب محمدي را احيا كرد، لزوم مديريت انقلابي امام خميني (ره) را يادآور شد و بر صيانت از ارزش هاي انقلابي و اسلامي تأکيد کرد، او افزود: مديريت انقلابي ، مديريت هدفمند و با برنامه است. امام راحل به گونه‌اي مديريت انقلابي کردند که آثار مطلوب و مشهود آن تا سال‌ها باقي است.

وي تصريح کرد: مديريت دوران دفاع مقدس نيز از نوع مديريت انقلابي بود و شهيداني چون حسين خرازي ، مهدي باکري، ابراهيم همت و ... نمونه بارز مديراني با رويکرد مديريت انقلابي هستند. مديريت انقلابي مديريت صلح و پاکدستي است و باکري ها و خرازي ها نمونه بارزي از اين نوع مديريت‌اند که در اين مديريت، خضوع و خشوع و فروتني مشهود است.

اوبا اشاره به وجود مديريت انقلابي در دوران دفاع مقدس مطرح کرد: در آن دوره هر چقدر فضا و شرايط سخت تر اطاعت پذيري بيشتر بود و مديريت انقلابي يعني مديريت انسجام ، تبعيت ، يکدلي و همدلي . مديريت ديني و انقلابي يعني فارغ از به دنبال پاداش و ترفيع بودن. مشخصه‌هاي بي‌شماري در مديريت انقلابي دوران دفاع مقدس وجود داشت تا آنجا که اين دوران به عنوان يک الگو،معرفي مي‌شود.

سردارسليماني در ادامه با بيان اين‌که «نيروي انتظامي داراي جايگاه جهادي است» تأکيد کرد: سه مولفه انقلاب اسلامي و نظام يعني ؛ اقتدار ، امنيت و آرامش به عملکرد اين نيروي عظيم بستگي دارد. اين سه مولفه مولفه‌هاي کوچکي نيستند و نيروي انتظامي مدافع اين سه مولفه و عامل تحقق آن است.

وي با بيان اين‌که «هيچ کدام از ارگان هاي نظامي از اثرگذاري ناجا در جامعه برخوردار نيستند» افزود: فراگيري گسترده و ارتباط مردمي مسئوليت سنگيني است و ناجا بايد قدردان اين مسئوليت باشد. يکي از مشخصه‌هاي مديريت انقلابي ترويج معنويت است. معنويتي که اثرگذار باشد و در جامعه ساري و جاري شود. يکي از آثار معنويت خودشناسي است و خودشناسي درست اثرات مثبتي دارد؛ مساله معنويت يک موضوع تک بعدي نيست .

وي خطاب به فرماندهان و مسئولان ارشد ناجا گفت: اين که امروز در اين مسئوليت خطير هستيد توفيق بزرگي است. ناجا مسئوليت جهادي دارد و مي‌تواند جامعه امروز ما را با انتقال فرهنگ اسلامي و ارزشي ارتقاء دهد.

* جلوگيري از ورود كالاي قاچاق

رئيس پليس آگاهي ناجابا تاكيد به جلب مشاركت و مسئول سازي ساير دستگاه‌ها در امر مبارزه با قاچاق كالا و ارز با ارتقاي تعاملات برون سازماني، گفت: بايد ريشه يابي جرم قاچاق در حوزه سرزميني استان‌ها محقق شود.

سردار محمدرضا مقيمي در بيست و يكمين همايش سراسري فرماندهان، روسا و مديران ناجا با تاكيد بر لزوم تقويت و تجهيز رده‌هاي مبارزه با قاچاق كالا و ارز، افزود: پيشگيري و مقابله با قاچاق كالاهاي هدف، بايد مدنظر قرار گيرد. وي به شناسايي مناطق آلوده به قاچاق با برنامه ريزي صحيح تاكيد كرد و افزود: آسيب شناسي پرونده‌هاي ملي و مهم كالاي قاچاق نيز يك ضرورت است. رئيس پليس آگاهي ناجا، مأموريت مبارزه با سرقت و جرائم خشن در سال 95 را يك اقدام حائز اهميت دانست و گفت: انجام اين مأموريت بايد به افزايش احساس امنيت در جامعه منتج شود.او با تشريح دو برنامه مهم امسال اين پليس گفت: مقابله و كشف كالاي قاچاق ملاك نيست بلكه جلوگيري از ورود كالاي قاچاق به كشور معيار است. رئيس پليس آگاهي ناجا، بهره گيري از تجهيزات و آزمايشگاه‌ها در كشف علمي جرم را رويكرد دوم معرفي كرد و گفت: تجهيز مراكز تشخيص هويت يكي از اولويت‌ها در راستاي اين رويكرد است.‏

‏* نيروي انتظامي آينده ‏

سردار احمدرضا رادان رئيس مركز مطالعات راهبردي ناجا هم با اشاره به اهداف و رويكردهاي اين مركز بر نقش مركز مطالعات راهبردي ناجا در پيشبرد اهداف سازمان تأكيد كرد.

وي با اشاره به مراحل معماري «نيروي انتظامي آينده» گفت: بررسي وضع موجود از طريق بررسي روزها و روند گذشته و چگونگي شكل‌گيري وضع موجود اولين مرحله است.او معماري ناجاي آينده (وضع مطلوب) در افق زماني مشخص را دومين مرحله معرفي كرد. اين مقام انتظامي افزود: مرحله گذر و چگونگي گذر از وضع موجود و رسيدن به وضع مطلوب نيز سومين مرحله است.

* تقدير از 6 خانواده شهيد و جانباز ناجا

رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه بيست‌ويکمين همايش فرماندهان، روسا و مديران ناجا که در ستاد نيروي انتظامي برگزار شد، از خانواده 6 شهيد و جانباز نيروي انتظامي تقدير کرد.

علي لاريجاني، رئيس مجلس و حسن اشتري، فرمانده نيروي انتظامي از خانواده‌هاي شهيد علي غلامي، محمدجواد عبدالملکي، عباس نادري و مهران عقرب و همچنين جانبازان وحيد گرجي و احمدرضا سيفي با اهداي لوح تقدير کردند.


نوشته شده در   سه شنبه 21 ارديبهشت 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode