ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 فروردين 1395     |     کد : 101369

نيازمند حركت همه جانبه براي تحقق اقتصاد مولّد و درونزا هستيم

رئيس مجلس شوراي اسلامي:

رئيس مجلس شوراي اسلامي:
نيازمند حركت همه جانبه براي تحقق اقتصاد مولّد و درونزا هستيم


رئيس مجلس‌، تصميم حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رئيس جمهوري کشورمان در زمينه لغو سفرش به اتريش را تصميم درستي دانست.

دکترعلي لاريجاني در ديدار نوروزي با کارکنان ايسنا‌، گفت: گاهي اخبار شفاف و روشني در برخي امور توسط رسانه‌ها منتشر نمي‌شود که نمونه اخير آن خبرلغو سفر رئيس‌جمهوري به اتريش بود‌.

وي با اشاره به بي‌توجهي دولت اتريش به درخواست تيم حفاظتي رئيس‌جمهوري مبني بر لغو مجوز راهپيمايي گروهک تروريستي منافقان در جريان سفر دکتر روحاني به اين کشور، گفت: بنده قبل از سفر در جريان مسائل بودم.

وي افزود: رئيس‌جمهوري به درستي تصميم بر لغو سفر به اتريش گرفت، اما برخي رسانه‌ها با طرح مسائل ابهام‌آميز و غيرشفاف موضوع را جور ديگري جلوه دادند.

رئيس مجلس با انتقاد از رسانه‌هايي که سخن رئيس جمهوري اتريش مبني بر «نبود مخاطرات امنيتي در سفر دکتر روحاني به اين کشور» را بر سخنان مسئولان و منابع داخلي ترجيح دادند، گفت: معتقدم اگر در جايي مشکلي به وجود مي‌آيد بايد توسط رسانه‌ها براي افکار عمومي‌باز شود تا مسائل حاشيه‌اي به وجود نيايد. لغو سفر رئيس‌جمهور به اتريش نمونه اين موضوع است. براساس اخبار دريافتي زمينه سفر از نظر امنيتي وجود نداشت، ولي در داخل برخي رسانه‌ها با استناد به سخنان رئيس‌جمهوري اتريش، گفتند: «مشکل امنيتي» در اين کشور وجود نداشت‌.

لاريجاني ادامه داد: البته شايد منظور رئيس جمهوري اتريش نبود ناامني ازسوي داعش در اين کشور بوده باشد، ولي برخي در داخل مساله را طور ديگري مطرح کردند و موجب تاثير منفي بر افکار عمومي‌داخلي شدند در حالي که اصلي‌ترين وظيفه رسانه علاوه بر اعلام خبر بايد صحت و درستي آن باشد تا در داخل ابهامي‌به وجود نيايد.

وي با اشاره به مطلب منتشر شده از سوي دکتر‌هاشمي‌وزير بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکي در صفحه تلگرام شخصي‌اش درباره لغو سفر به اتريش و تاييد آن، افزود: ايشان سخن درستي را اعلام کردند. البته بنده قبل از سفر در جريان مسائل بودم. رئيس‌جمهوري تصميم درستي مبني بر لغو سفر گرفت. وقتي در سفري به طراز امنيتي از سوي کشور دعوت کننده به تمامي‌جهات توجه نمي‌شود، ميهمان بايد تصميم درستي بگيرد که دکتر روحاني هم، چنين کرد.

وي ابهام در اطلاع‌رساني را موجب ايجاد نوعي سرگرداني در افکار عمومي‌دانست و خواستار پايبندي رسانه‌هاي ابهام‌آفرين به اخلاق حرفه‌اي شد.

ماجراجويي غرب در حوزه موشکي ايران

رئيس مجلس گفت: هيچکدام از موشک‌هاي بالستيک توليد شده از سوي ايران، براي حمل کلاهک هسته‌اي طراحي نشده اند، بنابراين ماجراجويي‌هاي جديد غربي‌ها هيچ مبناي حقوقي نداردو فقط يک جنجال آفريني تبليغاتي است.

لاريجاني در ديدار نوروزي با کارکنان مجلس در واکنش به اظهارات و ادعاهاي کشورهاي غربي درباره فعاليت‌هاي موشکي کشورمان، افزود: غربي‌ها در چند روز اخير ادعاهايي را مطرح و اعلام کرده اند که آزمايش‌هاي موشکي ايران بايد در شوراي امنيت مطرح و بررسي شود که اين نشاندهنده آن است که در اين اقدامات سوءنيت وجود دارد، زيرا همان زماني که بحث برچيده شدن قطعنامه‌هاي ظالمانه مطرح بود، اين موضوع از سوي کشورهاي غربي به ميان آمد که بحث موشک‌هاي بالستيک ايران هم بايد شامل تحريم باشد. آنها اصرار داشتند که اين موضوع در قطعنامه جديد گنجانده شود‌، اما ايران زير بار اين خواست نرفت.

لاريجاني ادامه داد: پس از مخالفت ايران مقرر شد که کشورمان از طراحي موشک‌هايي با کاربرد هسته‌اي پرهيز کند و جمهوري اسلامي‌به آن پايبند است، وقتي گفتيم که سلاح مخرب هسته‌اي را نمي‌سازيم، حال اين موضوع يا ساخت بمب يا ساخت کلاهک موشک باشد، همان موقع اين دقت نظر بود که اگر غربي‌ها بگويند که موشک‌هاي داراي قابليت حمل سلاح هسته‌اي، ممکن است اين مساله را معطوف به موشک‌هاي بالستيک ايران کنند. بنابراين موضوع طراحي موشک‌هايي با کاربرد هسته‌اي مقرر شد.

رئيس مجلس افزود: ادعاها و مساله سازي جديد غربي‌ها نشان دهنده آن است که آنها يا تازه از خواب بيدار شده اند يا به دنبال بهانه گيري جديد هستند، زيرا هيچکدام از موشک‌هاي بالستيک توليد شده از سوي ايران، براي حمل کلاهک هسته‌اي طراحي نشده اند، بنابراين ماجراجويي‌هاي جديد غربي‌ها هيچ مبناي حقوقي ندارد وفقط يک جنجال آفريني تبليغاتي است.

وي ادامه داد: در شرايط کنوني با توجه به اين که غربي‌ها به دنبال ماجراجويي در ارتباط با ايران هستند، بايد حواس‌ها را بسيار جمع کرد و دقت نظر بيشتري داشته باشيم تا دشمنان نتوانند از پنجره وارد شوند. از طرف ديگر اين موضوع بسيار داراي اهميت است که در داخل کشور سازوکارهاي مهمي‌را فراهم کرد تا مردم علاقه مند به کارآفريني شوند، زيرا قطعاً توسعه و توجه به توليد داخل موجب مي‌شود که فشارهاي خارجي تاثيري بر ما نگذارند اما اگر به توليد داخل توجه کافي نشود، اقتصاد کشور از اين فشارها تاثير مي‌گيرد که اين موضوع همواره از سوي رهبر معظم انقلاب مورد تاکيد و توجه بوده است‌.

لاريجاني با اشاره به اهميت اقتصاد مقاومتي، گفت: در شرايط کنوني کشور نيازمند يک حرکت عميق و همه جانبه براي تحقق اقتصادي مولد و درون زا است. البته بر سر راه تحقق آن مسائلي وجود داشت که يکي از آنها تحريم‌هاي کشورهاي غربي عليه ايران بود.

رئيس مجلس ادامه داد: در زمان اعمال تحريم‌ها، مشکلاتي ازجمله بالا رفتن هزينه توليد براي ايران ايجاد شد. حال در مذاکرات هسته‌اي هدف اصلي اين بود که تحريم‌ها برداشته شود، اين مساله سنگي بود که غربي‌ها بر سر راه ملت ايران انداختند و خوشبختانه در سال گذشته همه همت کردند تا اين سنگ برداشته شد.

وي تصريح کرد: بايد دقت کرد همان کشورهايي که در مسير ايران سنگ انداخته بودند، ممکن است از راه ديگري وارد شوند و بار ديگر اقدام به سنگ اندازي و اعمال تحريم‌هاي جديد از طرق ديگر کنند، از اين رو بايد اين اقدامات و موضوعات کاملا رصد شود. همچنين اين که رهبر معظم انقلاب تاکيد کردند که کشورهاي ديگر بايد به تعهدات خود عمل کنند که به قاعده و بسيار سنجيده است‌.

لاريجاني ادامه داد: ما مي‌توانيم آمريکايي‌ها را از در بيرون کنيم، اما آنها به دنبال وارد شدن از پنجره هستند تا از راه‌هاي ديگري تحريم‌ها را عليه ملت ايران اعمال کنند که نشان دهنده لزوم اهميت هوشياري، رصد و مراقبت از اقدامات آنها است‌.

رئيس قوه مقننه گفت: در شرايط کنوني همدل و يکصدا بودن در داخل کشور در مقابل دشمنان امر مهمي‌است و اين بدان معناست که به جاي آن که افراد به جان يکديگر بيفتند بايد در مقابل اجانب همصدا باشند، از اين رو اين ايستادگي و يک صدا بودن موجب شد که غربي‌ها در مذاکرات هسته‌اي عقب نشيني کنند.

در شرايط کنوني هم غربي‌ها مدام به دنبال ايجاد ماجراهاي جديدي هستند که قطعاً ما براي مقابله با اين اقدامات به همدلي، ايستادگي و استقامت نياز داريم.

رئيس نهاد قانونگذاري کشور تصريح کرد: اکنون حل بسياري از مشکلات در گرو توسعه توليد داخلي است، البته سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي مي‌تواند به افزايش سرعت روند توليد کمک کند، بنابراين بايد به شگردهاي حريف از نظر سياسي و رفتارهاي مختلف دقت کرد و هم بايد از فضاهاي ايجاد شده در شرايط کنوني استفاده شود، از اين رو کميسيون‌هاي تخصصي مجلس بايد فعال شوند و زمينه‌هاي سرمايه گذاري در داخل را فراهم کنند.

لاريجاني گفت: اميدوارم اين هوشياري در تمامي‌بخش‌هاي کشور به وجود آمده باشد تا مسير را به درستي دنبال و طي کنيم و با توجه به تاکيدات رهبر معظم انقلاب اين مسائل در مقام عمل محقق شود. همچنين اميدوارم که خداوند سايه رهبري را بر سر ملت ايران مستدام بدارد، زيرا راهنمايي‌هاي ايشان خيلي به هنگام و ضروري است.

وي ادامه داد: قطعا پشتوانه توفيقات نمايندگان مجلس، کار سنجيده و پشتکار کارکنان اين نهاد است، بنابراين اگر مجلس امسال مي‌خواهد موفق باشد و وظايف خود را به خوبي انجام دهد، نيازمند تلاش‌ها و اقدامات کارکنان آن است.

وي با تبريک فرا رسيدن سال جديد، گفت: اميدوارم همه در سايه الطاف الهي به سعادت ديني و دنيوي برسند البته مهمتر آن است که خداوند دين انسان را حفظ و انسان در سلوک ديني ارتقا پيدا کند.

از طرف ديگر لازم است از زحمات کارکنان مجلس در سال گذشته تشکر شود، زيرا سال گذشته براي کشور و مجلس سالي سخت و پرفراز و نشيب بود و قطعاً نمي‌توان اين دوران را ناديده گرفت، زيرا شرايط اقتصادي کشور هم به لحاظ تحريم‌ها و همچنين به دليل برخي مشکلات دروني کشور، وضع منطقي نداشت.

لاريجاني ادامه داد: حال در شرايط کنوني بايد زمينه‌هاي جديد براي توسعه کشور در داخل فراهم شود.

البته در اين زمينه مخاطراتي هم وجود دارد که بايد هر دوي اين موضوعات مورد توجه قرار بگيرد، از طرف ديگر رهبر معظم انقلاب در پيام نوروزي و سخنان ابتداي سالشان تقريباً مولفه‌هاي اصلي حرکت کشور را تبيين کردند.

ايشان اولويت نخست کشور را مسائل اقتصادي اعلام کردند که اين نشان دهنده اهميت بسيار زياد اين حوزه است که همه بايد بر روي آن توافق و تبعيت کنيم.

رئيس مجلس با بيان اين که در شرايط کنوني موتور محرک عزت آفريني کشور، حوزه اقتصادي است، گفت: اگر ما اين حوزه را اولويت نخست کشور مي‌دانيم بايد ملزومات آن را رعايت کنيم و نبايد مسائل ديگر را آن گونه بزرگ کنيم که در اين موضوع مهم سايه بيندازد. يعني اين که تمامي‌مسئولان چه در دولت، مجلس، قوه قضائيه و چه در رسانه‌ها و افکار عمومي‌بدانند که عزت و سعادت کشور وقتي تامين مي‌شود که فرمايش رهبر معظم انقلاب درزمينه اهميت اقتصاد محقق شود‌.

وي افزود: در مجلس هم بايد موضوع اقتصاد مقاومتي و درون زا اولويت نخست کارها و اقدامات باشد و در اين ارتباط بايد حواشي را کاهش دهيم. در اين زمينه نمايندگان در مجلس نهم و دهم بايد اولويت تصميم گيري‌هاي کلان را روي اقتصاد در کشور قرار دهند و مسائل ديگر کنار گذاشته شود.

البته در کشور مسائل مختلف وجود دارد و هر کدام از آنها در جاي خود ارزشمند است و همچنين در شرايط درگيري‌هاي مختلف در منطقه و صحنه بين الملل بايد يک دسته بندي و اولويت بندي در کارها صورت بگيرد.

لاريجاني با اعلام اين که اقتصاد زاينده و مولد، راه حل بسياري از مشکلات از جمله بيکاري، تورم و بسياري از مسائل ديگر به ويژه آسيب‌هاي اجتماعي است، تصريح کرد: به طور حتم اگر اقتصاد کشور در مسير فرمايشات رهبر معظم انقلاب، يعني تحقق اقتصاد مولد و زاينده، صورت بگيرد، در بسياري از مسائل و مشکلات تاثيرگذار است.

البته اين که مقام معظم رهبري اولويت اصلي کشور را اقتصاد قرار دادند، بدين معني نيست که از موضوعات ديگر غفلت شود، بلکه اقتصاد بر تمامي‌موضوعات تاثيرگذار است. به طور مثال مساله اعتياد به موضوعاتي مانند بيکاري و فقر برمي‌گردد که اگر اقتصاد کشور بهبود يابد، اين مشکلات کمتر مي‌شوند.


نوشته شده در   يکشنبه 15 فروردين 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode