ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 16 اسفند 1394     |     کد : 100551

وداع پرشکوه با یار وفادار امام و رهبر

با حضور پرشکوه اقشار مختلف مردم و نیز مسئولین کشوری و لشکری پیکر آیت‌الله واعظ طبسی در مشهد مقدس تشییع و نماز آن مرحوم به امامت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اقامه شد.

پیکر پاک خادم آستان رضوی(ع) در جوار مولایش آرام گرفت
با حضور پرشکوه اقشار مختلف مردم و نیز مسئولین کشوری و لشکری پیکر آیت‌الله واعظ طبسی در مشهد مقدس تشییع و نماز آن مرحوم به امامت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اقامه شد.


صبح دیروز پیکر آیت‌الله واعظ طبسی مجاهد نستوه و یار دیرین امام و رهبری از میدان شهدای مشهد به سمت حرم مطهر رضوی با حضور خیل عظیم عزاداران تشییع شد.
مراسم تشییع آیت‌الله واعظ طبسی با حضور سران سه قوه و مسئولان ارشد کشوری و لشگری برگزار شد.
پیکر آیت‌الله واعظ طبسی پس از تشییع بر دوش مردم عزادار مشهد مقدس و مسئولان عالی‌رتبه کشوری و لشکری به صحن جامع رضوی حرم مطهر منتقل و حضرت‌ آیت‌الله ‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مکان بر پیکر آیت‌الله واعظ طبسی اقامه نماز کردند.
پیکر آن مرحوم در حرم مطهر رضوی طواف داده شد و سپس آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مقام معظم رهبری بر پیکر این عالم نستوه نماز میت اقامه کردند.
بعد از اقامه نماز میت توسط رهبر معظم انقلاب، مردم ضمن تجدید بیعت مجدد با مقام معظم رهبری، شعار «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»، «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» و «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، سر دادند.
پیکر مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در پایان پس از تشییع در رواق توحیدخانه حرم مطهر رضوی و در جوار ضریح مطهر امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران، آیت‌الله حسن عالمی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله معصومی عضو مجلس خبرگان رهبری، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، حجت‌الاسلام شهیدی‌محلاتی معاون رئیس‌جمهور و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری حضور داشتند .
نقش بسزای آیت‌الله طبسی  در ساماندهی وضعیت کشور
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به مشهد مقدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیت‌الله واعظ طبسی یکی از استوانه‌های انقلاب بود و وی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی در پیشبرد اهداف و ساماندهی وضعیت کشور داشت.
وی با بیان اینکه امروز خلأ حضور آیت‌الله واعظ طبسی در کشور حس می‌شود، تأکید کرد: امیدواریم خداوند ایشان را قرین رحمت کند.
رئیس قوه قضائیه همچنین در حاشیه مراسم تشییع مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیت‌الله واعظ طبسی قبل از پیروزی انقلاب و بعد از آن برای حفظ آرمان‌های نظام تلاش فراوانی کرد و یار امام و رهبر معظم انقلاب بود.
وی ادامه داد: آیت‌الله واعظ طبسی در زمان تولیت آستان قدس، فعالیت فرهنگی و علمی خوبی داشت که نمونه آن دانشگاه علوم اسلامی رضوی و تحصیل طلاب در آن است.
آیت‌الله واعظ طبسی شخصیتی علمی
و ولایی بود
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز در حاشیه تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیت‌الله واعظ طبسی شخصیتی علمی و ولایی بود که در زمان حیات امام راحل مورد تأیید ایشان و پس از رحلت امام مورد تأیید مقام معظم رهبری بود.
وی افزود: آیت‌الله طبسی در زمان حیات خود خدمات زیادی در راه انقلاب، اسلام و امام رضا(ع) انجام داد که توسعه بارگاه منور رضوی یکی از این اقدامات بود.
وزیر کشور با بیان اینکه برای حرکت در مسیر آیت‌الله طبسی باید در خط امام و رهبری حرکت کرد، عنوان داشت: آیت‌الله طبسی در کنار مردم و دیگر شخصیت‌ها از خادمان خود در دولت حمایت کردند که این حمایت مایه افتخار ما است.
پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی نیز در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله واعظ طبسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: آیت‌الله واعظ طبسی یار وفادار امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود و نکته‌ای که مورد توجه قرار دارد این است که ایشان به ولایت وفادار بودند.
وی افزود: ما در تمامی مقاطع شاهد بودیم آیت‌الله طبسی با تمام امکاناتی که در اختیار داشت، همیشه مرید رهبر معظم انقلاب بود.
فتاح عنوان کرد: این که گفته می‌شود ایشان در همه امور یک لنگر تعادل به حساب می‌آید، واقعاً همین طور بود و امروز سؤال است که این تعادل چطور می‌خواهد جبران بشود، قطعاً با هوشمندی رهبر معظم انقلاب و نوع انتخاب ایشان این مسئله جبران خواهد شد.
گفتنی است دیروز نیز فرمانده کل سپاه ، ارتش جمهوری اسلامی ایران ، سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، شورای نگهبان و ...در پیام های جداگانه‌ای ارتحال آیت‌الله واعظ طبسی را تسلیت گفتند.
طی هفته گذشته و در مدت بستری مرحوم واعظ طبسی در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد، جمع زیادی از سران کشوری و لشکری از وی عیادت کردند و مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی جمعه 14 اسفندماه پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.
مراسم گرامیداشت آیت‌الله واعظ طبسی
با حضور رهبر انقلاب
همچنین مراسم ترحیم و بزرگداشت عالم مجاهد و یار صادق انقلاب، مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی عصر دیروز از سوی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهّر رضوی علیه‌السلام برگزار شد.
در این مراسم که با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، اعضای خانواده و بستگان آیت‌الله واعظ طبسی، رؤسای قوای قضائیه و مقننه، علما و روحانیون، مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم برگزار شد، قاریان قرآن کریم آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند و سپس مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی پرداختند و حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی در سخنانی از خدمات ارزشمند آیت‌الله واعظ طبسی تجلیل  کرد.


نوشته شده در   يکشنبه 16 اسفند 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode