ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394     |     کد : 99898

اوجگیری چانه‌زنی انتخاباتی

با اتمام فرصت قانونی، شورای نگهبان اسامی ٣٨ نفر دیگر از تائید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس را در اختیار وزارت کشور قرار داد و به این ترتیب وضعیت همه نامزدهای حاضر در عرصه انتخابات مجلس دهم روشن شد.

در کمتر از 10 روز تا انتخابات هفتم اسفندماه صورت گرفت
اوجگیری چانه‌زنی انتخاباتی
با اتمام فرصت قانونی، شورای نگهبان اسامی ٣٨ نفر دیگر از تائید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس را در اختیار وزارت کشور قرار داد و به این ترتیب وضعیت همه نامزدهای حاضر در عرصه انتخابات مجلس دهم روشن شد.

به گزارش جام‌جم، ستاد انتخابات کشور دیروز در اطلاعیه شماره 9 خود تصریح کرد: به اطلاع عموم ملت شریف ایران و تمامی نامزدهای نمایندگی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، در اجرای ماده 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 40 آیین‌نامه اجرایی آن، تبلیغات انتخاباتی تمامی نامزدهای تائید صلاحیت شده از بامداد روز پنجشنبه مورخ 29/11/1394 آغاز خواهد شد و در ساعت 8 صبح روز پنجشنبه مورخ 06/12/1394 یعنی 24 ساعت قبل از ساعت شروع اخذ رأی پایان می‌یابد.

همزمان حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما، ضمن بیان این‌که سرانجام 51درصد ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس تائید صلاحیت شدند، افزود: شورای نگهبان در مجموع 6229 نفر در سراسر کشور را تائیدصلاحیت کرد. فرمانداری‌ها نیز از امروز موظف به اعلام نتیجه به داوطلبان هستند.

به این ترتیب در آستانه آغاز تبلیغات انتخاباتی، چانه‌زنی‌های انتخاباتی به اوج خود رسیده و با انتشار دست‌کم سه لیست انتخاباتی مهم در پایتخت، صف‌آرایی‌های سیاسی فرآیند تکمیل را طی می‌کند.

هشدار درباره تخلف‌های تبلیغاتی

تبلیغات انتخاباتی مجلس فردا درحالی آغاز می‌شود که سیامک ره‌پیک، سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات هشدار داد: در مدت تبلیغات حتی تا زمان اخذ رای، اگر کسی تخلفی کند که بیانگر آن باشد شخص شرایط احراز را ندارد، آن تخلف بررسی و درباره داوطلب تصمیم‌گیری می‌شود. اگر‌ تخلف داوطلب به‌نحوی باشد که به صلاحیت بررسی شده خدشه وارد شود، امکان بررسی مجدد صلاحیت وجود دارد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: گزارش‌های متنوعی به شورای نگهبان ارجاع می‌شود که بعضی از آنها موثر و قابل توجه در پرونده است. همچنین دستگاه‌های دیگری نیز مسائل را نظارت و رصد می‌کنند.

همزمان آیت‌الله آملی‌لاریجانی نیز نسبت به برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی هشدار داد.

به گزارش میزان، آیت‌الله آملی‌لاریجانی طی سخنانی در جمع مردم تنکابن به تخریب‌هایی که در عالم سیاست اتفاق می‌افتد اشاره کرد و گفت: در عالم سیاست می‌گویند فلان شخص طرفدار ولایت است، پس کمپین راه بیندازیم تا او رای نیاورد؛ آنها خیال می‌کنند مردم ما به این حرف‌ها توجه می‌کنند حال آن‌که مردم ما می‌دانند چه کسانی خدمت می‌کنند و چه کسانی استراحت می‌کنند و به دنبال حرف غربی‌ها هستند.

تشکیل هیات نظارت بر تبلیغات در فضای مجازی

گلایه‌ها از برخی کمپین‌های مجازی در آستانه آغاز تبلیغات انتخاباتی مجلس درحالی‌است که حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور با اشاره به دستور رئیس‌جمهور به وزیر کشور درباره نظارت بر تبلیغات فضای مجازی تاکید کرده است: براساس این دستور، اجازه‌ای مبنی بر ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و همچنین جلوگیری از تخریب و سوء تبلیغات در فضای مجازی داده شده است. وی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما افزود: برای تحقق این هدف، هیات نظارت در فضای مجازی متشکل از وزارت کشور، وزارت اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادستان کل کشور و شورای عالی فضای مجازی تشکیل می‌شود تا بر تبلیغات در این فضا نظارت داشته باشد. امیری تاکید کرد: در صورتی که در فضای مجازی سوءتبلیغات، تخریب، تشویق اذهان عمومی و سایر تخلفات و جرایم انتخاباتی دیده شود در سریع‌ترین زمان ممکن، موضوع بررسی و رسیدگی می‌شود. سخنگوی وزارت کشور همچنین از صدور کیفرخواست برای برخی نامزدها که مرتکب جرایم انتخاباتی شدند، خبر داد و گفت: مطمئنا به تخلفات و جرایم انتخاباتی در سریع‌ترین زمان رسیدگی می‌شود.

مقیمی: وزارت کشور موظف به بی‌طرفی است

در همین حال دیروز محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات در جمع معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور با اشاره به این‌که وزارت کشور مسئول اجرای قانون است، همه دست‌اندرکاران در ستاد و صف وزارت کشور را موظف به اجرای مُر قانون و رعایت اصل بی‌طرفی و صیانت از سلامت انتخابات دانست.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی با بیان این‌که آمار دقیقی از حائزین حق رأی اعلام شده است، دعوت به حضور حداکثری در انتخابات را از دیگر وظایف مسئولان در وزارت کشور برشمرد و گفت: همه نامزدهای تائیدصلاحیت شده از نظر نظام جمهوری اسلامی مورد تائید هستند و باید با نوع مراودات، رفتار و اقداماتی برابر از سوی همه دست‌اندرکاران برخوردار باشند .

برخورد با عوامل اختلال در انتخابات

در آستانه آغاز تبلیغات انتخاباتی مجلس، معاون امنیتی وزارت کشور نیز توضیح داد: عناصری که قصد اختلال در انتخابات را داشتند، در روزهای گذشته از سوی سپاه در شرق کشور، مرزبانی و نیروی انتظامی و همچنین وزارت اطلاعات دستگیر شدند.

سردار حسین ذوالفقاری که در گفت‌وگویی رادیویی شرکت داشت، امنیت را شرط اولیه برگزاری انتخابات دانست و تصریح کرد: از ماه‌ها قبل، اقدامات لازم در این حوزه صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای بررسی اوضاع امنیتی کشور و تهدیداتی که ممکن است متوجه انتخابات باشد، دسته‌بندی و مشخص شده است. براساس این برآوردها، دستورالعمل‌های مختلفی از سوی شورای امنیت و دستگاه‌های مسئول صادر شده و نیروی انتظامی بار اصلی انتخابات و حراست از شعبات اخذ رای را به‌عهده دارد. وزارت اطلاعات از چند ماه قبل کار خود را آغاز کرده و همچنین بسیج و سپاه تامین نیروی کمکی را به‌عهده گرفته‌اند و ستادکل نیروهای مسلح دستورالعمل‌های لازم را صادر کرده‌اند.

وی به مشکل‌آفرینی برخی طرفداران نامزدها اشاره کرد و افزود: عواملی که می‌توانست تاثیرگذار باشد، مدنظر قرار گرفت و مدیریت مسائل در اولویت قرار دارد، ضمن این‌که تمام نامزدها با همکاری و همراهی ازقانون تمکین کرده‌اند.

برخورد با خودسرها در فضای انتخابات

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به فعالیت برخی گروه‌های خودسر در فضاهای انتخاباتی گفت: ما با هر گروه، جریان و دسته‌ای که خلاف قانون عمل کند، برخورد می‌کنیم. هر حرکتی که مغایر قانون باشد، کنترل شده و اقدامات پیشگیرانه نیز انجام می‌شود.

به گزارش فارس، سردار حسین اشتری دیروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که آموزش‌های لازم به ماموران داده شده و تجهیزات مورد نیاز نیز آماده شده است، افزود: امیدواریم شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و با امنیت کامل باشیم و در این زمینه نیز 250 هزار نیرو در حوزه نظم و امنیت، آماده تامین امنیت انتخابات هستند.


نوشته شده در   چهارشنبه 28 بهمن 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode