ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 18 شهريور 1394     |     کد : 93525

روزهای پرتردد کمیسیون «برجام»

دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه جلسه کمیسیون ویژه برجام در مجلس ابراز امیدواری کرد ، خروجی مجلس و شورای عالی امنیت ملی درباره «برجام» واحد باشد.


 
دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه جلسه کمیسیون ویژه برجام در مجلس ابراز امیدواری کرد ، خروجی مجلس و شورای عالی امنیت ملی درباره «برجام» واحد باشد.

به گزارش خانه ملت، علی شمخانی که دیروز مهمان کمیسیون برجام بود، با بیان این که باید به تلاش مذاکره‌کنندگان فعلی نگاه منصفانه داشت و نباید تلاش گذشتگان را نیز نفی کرد، نفی تلاش دو تیم قبلی و فعلی را خطای بزرگی دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری فرمودند مجلس یکی از ارکان موثر در مساله برجام است؛ از این‌رو امیدواریم مجموعه مباحث مجلس و شورای عالی امنیت ملی، خروجی واحدی پیدا کند تا یک اجماع ملی برای عبور از این مرحله و آمادگی برای مقابله با اقدامات حریف و سدسازی در برابر نفوذ احتمالی صورت گیرد.

سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون ویژه برجام نیز در گفت‌وگویی با خبرگزاری صداوسیما درباره جزئیات نشست دیروز این کمیسیون گفت: شمخانی در این جلسه گفت که برجام یک دستورالعمل نیست، بلکه یک توافق است لذا باید همه تلاشمان را به کار بگیریم تا اجازه ندهیم قرائت‌های طرف مقابل در اجرا حاکم باشد؛ زیرا باید بر اجرا نظارت کامل داشته باشیم.

شمخانی: روزنه‌های نفوذ دشمن بسته شود

سیدحسین نقوی‌حسینی با اشاره به تاکید شمخانی بر لزوم جلوگیری از منفذها و روزنه‌های نفوذ دشمن تصریح کرد: آقای شمخانی گفت که دشمن می‌خواهد از طریق منفذهای سیاسی و اقتصادی ورود پیدا کند و برجام را بهانه کار قرار دهد بنابراین باید بکوشیم جلوی همه این روزنه‌ها گرفته شود . نقوی حسینی با اشاره به توصیه شمخانی به کمیسیون برجام گفت: ایشان تاکید کرد کمیسیون برجام حتما متون اصلی برجام و قطعنامه و بقیه متون وابسته را مورد مطالعه، بررسی و توجه قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام از حضور لاریجانی، ولایتی، ظریف و وزیران اطلاعات، دفاع و اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی، مسئولان ستاد مشترک، هوافضا و... در جلسات هفته آینده این کمیسیون خبر داد.

امیدواری صالحی به نتیجه بررسی برجام در مجلس

سخنگوی کمیسیون برجام به حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در این جلسه نیز اشاره و تاکید کرد که صالحی گفت بر اساس برجام ما برنامه هسته‌ای کشورمان را مطابق نیاز و امکان تحقیق و توسعه کشور حفظ کرده‌ایم. در عین حال که حق بازگشت‌پذیری را داریم و می‌توانیم در فاصله کوتاهی شرایط قبلی خود را احیا ‌کنیم. البته بازگشت اراک نیازمند حداقل دو سال زمان است. وی افزود: رئیس سازمان انرژی اتمی در بحث سانتریفیوژها توضیح داد که ما چگونه به نوع پیشرفته‌تر سانتریفیوژها دست یافتیم و درخصوص توانمندی غنی‌سازی ایران و موضوعات مربوط به سایت‌های هسته‌ای فردو، نطنز و آب‌سنگین اراک توضیحات کاملی ارائه کرد.

صالحی خود نیز در حاشیه این جلسه به خبرگزاری صداوسیما گفت: به نتیجه بررسی برجام در مجلس بسیار امیدوارم.

برخی اعضای کمیسیون از توضیحات صالحی قانع نشدند

اسماعیل کوثری، عضو دیگر کمیسیون ویژه بررسی برجام هم در گفت‌وگو با جام‌جم با اشاره به دعوت از رئیس مجلس برای جلسات بعدی کمیسیون گفت: قرار است علی لاریجانی به‌عنوان دبیر پیشین شورای‌عالی امنیت ملی در جلسه آینده کمیسیون حاضر شود.نماینده تهران یادآور شد: تلاش شده جلسات از روز یکشنبه تا چهارشنبه به‌صورت مستمر در صبح و بعدازظهر تشکیل شود تا تیم‌های کارشناسی، حقوقی، امنیتی و نظامی بتوانند متن برجام را با دقت بررسی کنند. وی در ادامه با اشاره به حضور علی‌اکبر صالحی افزود: برخی از اعضای کمیته فنی کمیسیون، سوالاتی را از ایشان داشتند که باتوجه به توضیحات ارائه شده، سوال‌کنندگان از پاسخ‌ها قانع نشدند، به همین دلیل مقرر شد جلسه دیگری با ایشان برگزار شود.

دعوت از همه مسئولان هسته‌ای

عباسعلی منصوری‌آرانی، عضو دیگر کمیسیون برجام نیز در گفت‌وگو با جام‌جم درباره جلسه دیروز کمیسیون ویژه برجام، با اشاره به حضور علی شمخانی گفت: ایشان تاکید داشت کمیسیون ویژه باید به تمام مولفه‌ها بپردازد و بازگشت به گذشته موضوعی را حل نمی‌کند. نماینده کاشان به حضور علی‌اکبر صالحی در جلسه دیروز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه بسیاری از ابهامات فنی با پاسخ‌هایی که ارائه شد، برطرف شد. وی در مورد حضور رئیس مجلس در جلسه برجام نیز گفت: مسئولانی که در سیر پرونده هسته‌ای کشور حضور داشتند همگی از مهمانان کمیسیون خواهند بود.


نوشته شده در   چهارشنبه 18 شهريور 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode