ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 7 آذر 1403
چهارشنبه 7 آذر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 شهريور 1389     |     کد : 9192

کشف عامل گرفتن نمره بد در مدرسه

پژوهشگران آمريکايي در تحقيقات گسترده اي بر روي نوجوانان دريافتند که گرفتن نمره هاي بد در مدرسه به دليل يک نقص ژنتيکي در DNA است...

 پژوهشگران آمريکايي در تحقيقات گسترده اي بر روي نوجوانان دريافتند که گرفتن نمره هاي بد در مدرسه به دليل يک نقص ژنتيکي در DNA است.
به گزارش مهر ، در شرايطي که تنها چند هفته تا به صدا درآمدن زنگ مدارس باقي مانده است تيم تحقيقاتي «کوين بيور» از دانشگاه ايالتي فلوريدا کشف کرد که برخي جهش هاي ژنتيکي بر روي ژن هاي مسئول رمزگذاري دوپامين با گرفتن نمره در مدرسه ارتباط دارند.
اين محققان با مقايسه وضيعت تحصيلي و اطلاعات مربوط به DNA دو هزار و 500 نوجوان محصل در دبيرستان و راهنمايي اين ارتباط ميان ژن ها و نمره امتحانات را کشف کردند.
اين ژن ها مسئول عملکرد انتقال دهنده عصبي دوپامين (پيام رسان شيميايي مغز) هستند. دوپامين ، مسئول حس شادي و خشنودي ناشي از بسياري از رفتارهاي ما است.
اين تحقيقات نشان داد که ارتباط ميان ژن ها و نمرات امتحان بسيار حائز اهميت است به طوري که در برخي موارد دانش آموز از راهيابي به دانشگاه باز مي ماند.
به گفته اين دانشمندان، نقص ژنتيکي DRD4 (ژن گيرنده D4 دوپامين) براي دانش آموز داراي اين نقص مشکلات جدي در دروس رياضي و انگليسي و ژن DRD2 مشکلاتي براي دروس زبان دوم، تاريخ و علوم به وجود مي آورد.
ژن هاي رمزگذاري دوپامين نقش مهمي بر روي جنبه هاي مختلف شخصيتي مرتبط با ضد اجتماع گرايي، پيش فعالي و کاهش توجه مي گذارند.
فرضيات اين دانشمندان نشان مي دهد که هرچند اين ژن ها بر روي گرفتن نمره نقش دارند اما به تنهايي براي درس خواندن کافي نيستند به طوري که محيط، سرويس هاي آموزشي و تحصيلي موثر مي توانند اين نقص ژنتيکي را تاحد چشمگيري بي اثر کنند.


نوشته شده در   دوشنبه 15 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode