ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 5 ارديبهشت 1394     |     کد : 88358

اجرای نظام جدید حقوق و دستمزد

معاون رئیس‌جمهور از اجرایی شدن نظام جدید حقوق و دستمزد از مهرماه امسال خبر داد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: از مهرماه
اجرای نظام جدید حقوق و دستمزد
معاون رئیس‌جمهور از اجرایی شدن نظام جدید حقوق و دستمزد از مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، محمدباقر نوبخت با بیان این‌که یکی از عوامل موثر بر بهره‌وری نیروی کار، حقوق و دستمزد است، گفت: در برنامه ششم توسعه، بخش قابل توجهی از رشد اقتصادی معطوف به افزایش بهره‌وری خواهد بود.وی افزود: دولت مصمم است به بازنگری حقوق و دستمزد بپردازد تا نابرابری‌ها و تفاوت دریافتی‌های کارکنان که موجب کاهش ایجاد انگیزه بین کارکنان می‌شود، به طور کامل رفع شود.

نوبخت بیان کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان نیز طی چهار مرحله اجرایی می‌شود و با توجه به برخی شاخص‌ها همانند سنوات، مدرک تحصیلی از مقدماتی تا سطح بالا اجرا می‌شود. سخنگوی دولت همچنین از استخدام یک کارمند در دولت به ازای سه بازنشسته خبر داد.

وی از استخدام 38 هزار و 675 نفر در این دولت که در گذشته مشکلاتی داشتند، خبر داد و افزود: البته بازنشستگان نیز نگرانی‌هایی دارند که هنوز پاداش و حق مرخصی آنها پرداخت نشده و ما برای برطرف شدن مشکلات آنها تلاش می‌کنیم. دولت به ازای بازنشستگی سه کارمند خود یک نیروی جدید استخدام می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به این‌که امسال 2850 میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی و صنعت در کشور پرداخت می‌شود، گفت: نرخ سود این تسهیلات برای برخی از استان‌های کشور در بخش صنعت 12 درصد بوده و این در حالی است که این نرخ در گذشته 21 درصد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور عنوان کرد: نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی در ده استان کشور در بخش صنعت ۱۲ و در بخش کشاورزی 10 درصد خواهد شد.وی این میزان را در سال گذشته ۲۱ درصد عنوان و بیان کرد: نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی در دیگر استان‌ها ۱۶ درصد خواهد بود.

نوبخت اظهار کرد: نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی نیز در بخش کشاورزی در سال ۹۴ برای ده استان کشور نیز ۱۰ درصد و دیگر استان‌ها نیز تا ۱۴ درصد خواهد بود.

وی از تزریق پنج میلیارد دلار ورودی صندوق توسعه ملی در سال ۹۴ خبر داد و گفت: صندوق موظف است ۲۰ درصد منابع این صندوق را در قالب تسهیلات به دو بخش صنعت و کشاورزی تخصیص دهد. نوبخت افزود: ۱۰ درصد این میزان سهم صنعت و معدن و ۱۰ درصد نیز سهم بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به تخصیص ۳۰۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی به طرح‌های تولیدی کشور گفت: ۶۵ درصد این میزان معادل ۲۰۰ هزار میلیارد تومان آن فقط در بخش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی خواهد بود.

افزایش حقوق بازنشسته‌ها از فردا

از سوی دیگر، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حقوق مستمری‌بگیران امسال نسبت به مدت مشابه قبل، بین ۱۵ تا ۱۷ درصد افزایش یافته که از یکشنبه هفته جاری (فردا) پرداخت می‌شود.

به ‌گزارش تسنیم، سیدتقی نوربخش اظهار کرد: بیش ‌از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان هستند و پنج میلیون نفر نیز از این سازمان مستمری دریافت می‌کنند.

وی افزود: نیازهای درمانی مستمری‌بگیران و تهیه عینک، عصا، بن خواربار و کمک‌هزینه مسکن آنان در حد بضاعت تامین اجتماعی تامین می‌شود. نوربخش خاطرنشان کرد: با وجود کاهش قیمت نفت و برخی فشارهای اقتصادی حاصل از تحریم‌ها، این سازمان سال گذشته به تعهداتش عمل کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: براساس گزارش وزیر دولت دهم 50 درصد هزینه‌های درمانی به‌عهده مردم بود که با احتساب خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز به 70 درصد می‌رسید، خوشبختانه این میزان پرداختی از سوی مردم در دولت یازدهم به‌صورت محسوسی کاهش یافته است.

نوربخش یکی از راهبردهای مهم این سازمان را افزایش اعتبار دفترچه‌های تامین اجتماعی دانست و گفت: این سازمان در این زمینه نیز گام‌های موثری برداشته است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: توزیع سهمیه بیمه صد هزار کارگر ساختمانی از امروز آغاز می‌شود.


نوشته شده در   شنبه 5 ارديبهشت 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode