ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 23 تير 1389     |     کد : 8413

مجموعه تاريخي حاج صفرعلي در آذربايجان شرقي بازگشايي شد

با حضور معاون رئيس جمهوري و نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي، مجموعه تاريخي مسجد و مدرسه علوم ديني حاج صفرعلي بازگشايي شد...

مجموعه تاريخي حاج صفرعلي در آذربايجان شرقي بازگشايي شد
با حضور معاون رئيس جمهوري و نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي، مجموعه تاريخي مسجد و مدرسه علوم ديني حاج صفرعلي بازگشايي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، بازگشايي اين مجموعه تاريخي و مذهبي به همت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي و همكاري مسئولان استاني محقق شده است.
همچنين فعاليت در بازار تبريز با سرعت و دقت و كيفيت بالا در حال پيگيري است و مسئولان از اين اقدام كه در تكميل پرونده بازار تبريز براي ارسال به سازمان يونسكو تقدير كردند.
مسجد مدرسه حاج صفرعلي يكي از مهم‌ترين مساجد داخل بازار تبريز است كه به مرور زمان دچار آسيب ديدگي‌هاي شديد و تخريب وسيع شده بود و با تلاش مرمتگران سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي به شكل زيباي اوليه بازسازي و براي حضور مومنان آماده شده است.
اين مجموعه تلفيقي از يك مسجد زيباي تاريخي و بخش‌هاي با كاربري محل آموزش علوم ديني بوده است.
گزارش فارس حاكي است، بازار تبريز با حدود يك ميليون مترمربع مساحت به شكلي كه 70 هكتار آن را حريم و 30 هكتار را عرصه تشكيل مي‌دهد، شايسته عنوان بزرگ‌ترين سازه سرپوشيده جهان است.
در اين مجموعه بيش از 160 عنصر مختلف و متنوع وجود دارد و بازار را به مكان كامل و جامعي براي هر نوع فعاليتي تبديل كرده است.
وجود 23 كاروانسرا، 22 دالان، 20 تيمچه، 28 مسجد، هشت مدرسه، هفت بازارچه، پنج حمام، دو يخچال و يك زورخانه در اين مجموعه نشان از اهميت بازار تاريخي تبريز براي ساكنان شهر و فعالان در اين مجموعه دارد.
بازار تبريز با اينكه مجموعه كامل و به هم پيوسته‌اي بوده اما در عين حال استقلال هر بخش را نيز مراعات كرده و هر قسمت تا حد امكان تمام نيازهاي ضروري خود را داشته است كه از آن ميان مي‌توان به ساخت آب انبارهاي بسياري كه تقريبا در تمام بخش‌هاي بازار ديده مي‌شوند. 


نوشته شده در   چهارشنبه 23 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode