ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 9 دي 1393     |     کد : 82718

تزریق سرباز و دلار به تیم ملی

هماهنگی‌های لازم بین فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و ستاد کل نیروهای مسلح برای موفقیت تیم ملی فوتبال در دقیقه 90 انجام شد تا هم بازیکنان سرباز به سیدنی پرواز کنند، هم یک میلیون دلار به حساب فدراسیون واریز شود و 500 میلیون تومان پاداش به ملی‌پوشان پرداخت گردد.


هماهنگی‌های لازم بین فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و ستاد کل نیروهای مسلح برای موفقیت تیم ملی فوتبال در دقیقه 90 انجام شد تا هم بازیکنان سرباز به سیدنی پرواز کنند، هم یک میلیون دلار به حساب فدراسیون واریز شود و 500 میلیون تومان پاداش به ملی‌پوشان پرداخت گردد.

به گزارش جام‌جم، تیم ملی فوتبال کشورمان در شرایطی عازم استرالیا محل برگزاری شانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شد که اگر کمبود بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی را فاکتور بگیریم، تقریبا همه هماهنگی‌های موردنیاز برای موفقیت این تیم فراهم شد تا به قول علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال هیچ بهانه‌ای دست کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی نباشد.

به هر ترتیب جایی که کارلوس کی‌روش با علم به شرایط فوتبال کشورمان و برخی محدودیت‌های ملی ناشی از تحریم‌های ظالمانه غرب، قرارداد خود را با فدراسیون فوتبال کشورمان تمدید کرد، قطعا پیش‌بینی کمبود بازی تدارکاتی برای تیم ملی را به دلیل محدودیت‌های مالی و سیاسی داشت و چنانچه در این زمینه دست به هر توجیهی بزند، خیلی قابل‌قبول نخواهد بود. اما شرایط تیم ملی حکایت دیگری داشت و به نظر اهمیت رقابت‌های جام ملت‌های آسیا وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال را به انعطاف مواضع خود در قبال هم وادار کرد تا جایی که مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به‌خوبی و خوشی برگزار شد، محمود گودرزی در دیدار صمیمانه‌ای پذیرای کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی شد و در ادامه با پیگیری‌های وزارت ورزش دیگر مشکلات دست و پاگیر این تیم از جمله بحث حضور بازیکنان سرباز، نیاز ارزی فدراسیون و پاداش معوقه بازیکنان هم پرداخت شد تا تیم ملی با فراغ بال عازم سیدنی شود.

شارژ دلاری و تومانی

تیم ملی فوتبال کشورمان که در گروه سوم جام ملت‌های آسیا با تیم‌های بحرین، قطر و امارات همگروه است ، در نخستین دیدار بیست و یکم دی باید به مصاف بحرین برود، دیروز در کانون اخبار روحیه‌بخش قرار داشت. یکی از این خبرها برطرف شدن دغدغه مالی بود، جایی که وزارت ورزش روی پایگاه خبری خود اعلام کرد با دستور محمود گودرزی، وزیر ورزش یک میلیون دلار به قیمت مرجع برای تیم ملی فوتبال ایران برای رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با حمایت بانک مرکزی ایران اختصاص یافت.

در خصوص بحث پاداش‌های معوقه تیم ملی از جام جهانی و تشویق ملی‌پوشان فوتبال نیز برای جام‌ملت‌های آسیا مبلغ 500 میلیون تومان به حساب بازیکنان واریز شد.

این در حالی بود علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال درباره این پاداش‌ها در جمع خبرنگاران این‌گونه اظهارنظر کرد: بخشی از پاداش‌ها مربوط به پاداش‌های عقب افتاده حضور تیم ملی در جام جهانی بود. ما پاداش صعود تیم ملی به جام جهانی را از جایی قرض و به بازیکنان پرداخت کردیم، اما وزارت ورزش و جوانان نیز برای بازیکنانی که در جام جهانی حضور داشتند و اکنون نیز در جام ملت‌ها حضور خواهند داشت، نفری 20 میلیون تومان و برای بازیکنانی که در جام جهانی حضور نداشتند و فقط در جام ملت‌ها حضور خواهند داشت، نفری ده میلیون تومان پاداش در نظر گرفت.

سربازها مجوز گرفتند

با وجود این‌که موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح دو روز پیش مخالفت قاطع این ستاد را با حضور بازیکنان سرباز در تیم ملی اعلام کرد و خبر این مخالفت در رسانه‌های مختلف و روزنامه جام‌جم درج شد، اما با پیگیری محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و مکاتبه با سرلشکر فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و گفت‌وگوی شفاهی بین این دو در نهایت با حضور سروش رفیعی، شجاع خلیل‌زاده، حسین ماهینی و مهرداد پولادی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا موافقت شد.

گودرزی این خبر را در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال به خبرنگاران اعلام کرد. با این که مجوز حضور چهار بازیکن صادر شد ، اما سرمربی تیم ملی تنها سروش رفیعی و مهرداد پولادی را به فهرست 21 نفره قبلی خود اضافه کرد.

اما هرچه بود، این ماجرا برای تیم ملی ختم به‌خیر شد، تا جایی که علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال درباره آن به خبرنگاران گفت: بازیکنان باید پاسخ زحمات نظام وظیفه و وزارت ورزش را بدهند. این مساله نشان داد که همه باید دست به دست هم دهند تا کارها پیش برود. در حال حاضر جو خوبی بر تیم ملی حاکم است.

این در حالی بود که روز یکشنبه، جلسه‌ای با کی‌روش داشتم و او برخی مشکلات پیرامون تیم ملی را مطرح کرد که خدا شکر همه را برطرف کردیم، چک‌ها رسید و همه شاد و خندان بودند و کی‌روش هم دیگر بهانه‌ای ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص این‌که این احتمال وجود دارد که مهرداد پولادی پس از جام ملت‌ها به ایران بازنگردد، تصریح کرد: پولادی قطعا به ایران بازخواهد گشت. او به نوعی مجبور بود در قطر بماند. آن‌طور که خودش توضیح داد، پس از عقد قرارداد با باشگاه قطری متوجه شد که کارت معافیتش باطل شده است. او تابع مقررات است و قطعا اگر مشکل قراردادش با تیم قطری نبود، خیلی زودتر از اینها به ایران می‌آمد.

انتقاد از برخی تبعیض‌ها و پاسخ‌های کمالی

هرچند موافقت ستاد کل نیروهای مسلح با همراهی بازیکنان سرباز با تیم ملی فوتبال با استقبال فوتبالی‌ها مواجه شد، اما بودند افراد و گروه‌هایی که این انعطاف را تبعیض نامیدند. به عنوان مثال انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد در نامه سرگشاده‌ای خطاب به سرلشکر فیروزآبادی در این‌باره اعلام کرد: این پرسش مهم از اذهان جوانان و دانشگاهیان شکل می‌گیرد که آیا این امکان ویژه برای تمام جوانان این مرز و بوم فراهم است؟ آیا یک نخبه علمی هم می‌تواند برای انجام پروژه‌های علمی خود، بی‌آن‌که دغدغه خدمت سربازی را داشته باشد یا کسی آن را رفع کند، به کشورهای خارجی سفر کند؟ آیا با این اقدام، کسانی که با دور زدن قانون از خدمت سربازی فرار کرده بودند، اکنون به ریش مردم نخواهند خندید؟

این انجمن تصریح کرد: از نظر ما دانشجویان، همه در برابر قانون مساوی‌اند و کسانی که این رانت ویژه یعنی اخذ معافیت جعلی را فراهم کرده‌اند، باید در دادگاه محاکمه شوند، نه این‌که امتیازهای ویژه تری برایشان فراهم شود.

اما سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در این‌باره به ایسنا گفت: این افراد فقط تا پایان دی ماه فرصت حضور در بازی‌های جام ملت‌های آسیا را دارند؛ البته این به معنای چشم‌پوشی از تخلفشان نیست و آنان پس از پایان این بازی‌ها باید به سربازی اعزام شوند.

کمالی درباره احتمال واکنش منفی افکار عمومی به این موضوع گفت: شهروندان بدانند که پرونده این افراد همچنان مفتوح است و به تخلفات این افراد و نیز دیگر فوتبالیست‌هایی که اقدام به دریافت کارت پایان خدمت یا معافیت جعلی کرده بودند، رسیدگی خواهد شد.

کریمی از رفتن گفت

تیم ملی فوتبال در شرایطی دیروز برای شرکت در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بدرقه رسمی شد که در آخرین جلسه تمرینی این تیم خبری از علی کریمی دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش نبود.

کریمی که پس از تمدید قرارداد کی‌روش به کادر فنی تیم ملی اضافه شده بود ساعاتی پس از آن‌که شایعه جداشی‌اش از تیم ملی در محافل رسانه‌ای پیچید در صفحه اینستاگرام خود این‌گونه واکنش نشان داد: «اگر نمی‌توانی خدمت کنی برو تا خیانت نکنی». پیامی که بوی جدایی کریمی از تیم ملی را می‌داد. به دنبال این موضوع خبرنگار جام‌جم کسب اطلاع کرد که گویا علی کریمی با استدلال فنی به کی‌روش گوشزد کرده است که جای محمد نوری کاپیتان بازی‌ساز پرسپولیس در تیم ملی خالی است و بهتر است به تیم ملی دعوت شود. امری که با مخالفت کی‌روش مواجه شده و کریمی به همین دلیل از رفتن حرف زده است. در این باره محمد نوری به جام‌جم گفت: «کریمی با این کار خود باردیگر مردانگی و معرفتش را نشان داد.»



نوشته شده در   سه شنبه 9 دي 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode