ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 24 آذر 1393     |     کد : 82014

فریاد معترضان؛ انقلاب تنها راه مقابله با نژادپرستی

صدها هزار معترض آمریکایی با برپایی تظاهرات در پایتخت و چهار شهر بزرگ، اعلام کردند که انقلاب تنها راه مقابله با نژادپرستی است.

صدها هزار معترض آمریکایی با برپایی تظاهرات در پایتخت و چهار شهر بزرگ، اعلام کردند که انقلاب تنها راه مقابله با نژادپرستی است.


هر چه اعتراضات علیه نژادپرستی در آمریکا طولانی‌تر می‌شود، شعارهای مردم معترض رادیکال‌تر و شمار معترضان نیز بیشتر می‌شود.
دیروز مردم خشمگین در شعارهای خود مشروعیت نظام سیاسی آمریکا را نشانه رفتند و با سر دادن شعارهای ساختارشکن، مقامات کاخ سفید و واشنگتن را نگران کردند.
طرح شعار انقلاب به جای شعار اصلاحات که طی روزهای اخیر سر داده می‌شد، نشان می‌دهد که نظام سیاسی آمریکا به مرز بحران رسیده است.
به گزارش خبرگزاری‌ها، دیروز صدها هزار نفر در شهرهای واشنگتن، نیویورک، بوستون، شیکاگو و سانفرانسیسکو علیه نژادپرستی و کشتار رنگین‌پوستان به دست پلیس آمریکا تظاهرات کردند. این تظاهرات بزرگ مقامات کاخ سفید را نگران کرد.
در نیویورک که شمار تظاهرکنندگان به حدود 60 هزار نفر می‌رسید، مردم تابوت‌هایی را به نشانه اعتراض به کشتار بی‌گناهان توسط پلیس نژادپرست آمریکا حمل می‌کردند. ازدحام معترضان، رفت و آمد خودروها و فعالیت‌های مالی در این شهر را مختل کرد.
تظاهرات در واشنگتن مقابل کاخ‌ سفید و اطراف ساختمان کنگره برگزار شد. معترضان که به کشته شدن سیاهپوستان به دست پلیس نژادپرست ایالات متحده اعتراض داشتند، علیه حاکم بودن روحیه نژادپرستی و بی‌عدالتی در کشور شعار دادند.
تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: «آیا من نفر بعدی هستم؟»، «نژادپرستی یک بیماری است، باید علیه آن انقلاب کرد.» روی برخی از پلاکاردها نیز نوشته شده بود: «من نمی‌توانم نفس بکشم.» منظور این نوشته، اشاره به «اریک گارنر» سیاهپوست است که 19 ژوئیه (28 تیر) توسط چند پلیس سفیدپوست در خیابان‌های نیویورک خفه شد. در پی وقوع این حادثه اعتراضات علیه نژادپرستی در شهرهای آمریکا از سر گرفته شد و در پی تبرئه افسر سفیدپوست قاتل گارنر، این اعتراضات به اوج خود رسید و همچنان ادامه دارد.
تظاهرکنندگان می‌گویند تا زمان مجازات قاتلان و ایجاد تحول علیه نژادپرستی، به اعتراضات ادامه خواهند داد.
اما، اعتراضات در شهر بوستون به مداخله پلیس و بازداشت 15مرد و 8 زن معترض انجامید. این افراد متهم به ایجاد اختلال در نظم عمومی هستند. در سانفرانسیسکو و شیکاگو نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد، اما در ارتباط با درگیری‌های احتمالی معترضان با پلیس، خبری گزارش نشده است.
خانواده‌های سیاهپوستان قربانی نژاد‌پرستی از جمله خانواده «اریک گارنر» و خانواده «مایکل براون» (اهل فرگوسن) نیز در تظاهرات واشنگتن حضور داشتند. «بنیامین کرامپ» وکیل خانواده مایل براون به خبرنگاران گفت: «خانواده‌های سیاهپوستان مقتول از مردم آمریکا به خاطر پشتیبانی از آنها تشکر می‌کنند.»
در این تظاهرات بسیاری از والدین آمریکایی با فرزندان خود شرکت کرده و شعار می‌دادند: «تا عدالت نباشد، صلح نخواهد بود.»، «ما عدالت می‌خواهیم، ما الان عدالت می‌خواهیم». آنها پارچه‌نوشته‌هایی را با خود حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود «نظام را متهم کنید»، «زندگی سیاهپوستان نیز مهم است» و «پلیس نژادپرست را از خیابان‌های ما جمع کنید» برگزارکنندگان این تظاهرات گفتند، این راهپیمایی سراسری بزرگترین تظاهرات علیه قتل مردان سیاهپوست غیرمسلح به دست افسران پلیس در فرگوسن، نیویورک و کلیولند و شهرهای دیگر محسوب می‌شود.
تظاهرکنندگان آمریکایی در راهپیمایی‌های دیروز دست‌های خود را نیز بالا می‌گرفتند و با اقدام خود، بی‌گناهی «مایکل براون» در فرگوسن را به نمایش می‌گذاشتند.
مایکل براون 19 ساله علی‌رغم اینکه دست‌های خود را بالا گرفته بود، با شلیک شش گلوله توسط یک پلیس سفیدپوست به قتل رسیده بود.
«نژادپرستی یک بیماری است و علاج این بیماری انقلاب است» از دیگر دست‌نوشته‌های معترضان آمریکایی بود که به طور گسترده حمل می‌شد.


نوشته شده در   دوشنبه 24 آذر 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode