ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1389     |     کد : 7557

چرا كودكان به سردرد مبتلا مي‌شوند

زماني كه به سردرد‌هاي مداوم مي‌انديشيم همواره تصور يك بزرگسال در ذهن ما نقش مي‌بندد. ...

اين در حالي است كه تحقيقات جديد دانشمندان نشان مي‌دهد كه ممكن است كودكان نيز همچون بزرگسالان از سردرد‌هاي مداوم رنج ببرند.
دستاورد‌هاي جديد دانشمندان حاكي از آن است كه سردرد‌ها در كودكان به مانند يك فرد بزرگسال اتفاق مي‌افتد و30درصد از كودكان قبل از مدرسه رفتن اين سردرد‌ها را تجربه مي‌كنند. اين واقعيت كه چرا كودكان دچار سردرد مي‌شوند هنوز كشف نشده است؛ اما مي‌توان دلايل عمده‌اي را براي اين سردرد‌ها برشمرد.

دلايل سردرد در كودكان
وراثت: براي اينكه بدانيم چرا كودكان به سردرد مبتلا مي‌شود مي‌بايد به عوامل وراثتي كه نقش تعيين كننده‌اي در سردرد‌ها دارند توجه كرد. پيشينه پزشكي افراد خانواده و تحقيق در رابطه با انتقال بيماري‌هاي مزمن ازسوي اجداد به نسل‌هاي بعدي از جمله عواملي است كه ممكن است موجب ايجاد سردرد در كودكان شود. در اين ميان زنان از آسيب پذيري بيشتري برخوردارند چنان‌كه آمار هم نشان مي‌دهد زنان نسبت به مردان بيشتر به ميگرن و درد‌هاي ناشي از آن مبتلا مي‌شوند.
آسيب به سر : يكي ديگر ازدلايل تجربه سردرد در كودك آسيب و ضربه به سر است. در هنگام بروز مواردي از اين دست كودك مي‌بايد توسط پزشك متخصص اطفال مورد معاينه قرار گرفته و درصورت نياز تحت درمان قرار گيرد. در اين مرحله ضروري است كه دوره درمان تكميل شود؛ چرا كه بي‌توجهي به گذراندن طول درمان آسيب جبران ناپذيري را به كودك وارد مي‌كند.
محيط‌زيست و آلرژي‌ها : تغييرات محيط‌زيستي نيز همچون تغييرات آب و هوايي، نور زياد، بوهاي نامطبوع و قوي مي‌تواند از عوامل تحريك‌كننده سردرد در كودك باشد.
آلرژي غذايي : برخي از كودكان با مصرف نوشابه و شكلات ممكن است دچار آلرژي غذايي شوند؛ چرا كه در اين نوع مواد اسانس‌هاي افزايشي به‌نام منوسديم گلوتامات (MSG) وجود دارد كه مي‌تواند يكي از دلايل سردرد در كودكان باشد. در رابطه با اين عامل بايد اطمينان حاصل كنيم كه كودك با مصرف اين مواد به آلرژي مبتلا نمي‌شود.

CNN
همشهري آنلاين- ترجمه زهرا دليريان


نوشته شده در   چهارشنبه 22 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode