ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 5 تير 1393     |     کد : 74269

از ازدواج می‌ترسم

دختری ۱۸ ساله هستم که خواستگارهای بسیاری دارم ولی هر وقت به ازدواج فکر می‌کنم، افکار منفی به سراغم می‌آید و نگران می‌شوم که نکند تفاهم نداشته باشیم و مانند اینها. به همین خاطر از ازدواج می‌ترسم و خیلی از خواستگارهای خوبم را رد کردم. لطفا راهنمایی‌ام کنید. من به خواستگارهایم اعتماد ندارم.

دختری ۱۸ ساله هستم که خواستگارهای بسیاری دارم ولی هر وقت به ازدواج فکر می‌کنم، افکار منفی به سراغم می‌آید و نگران می‌شوم که نکند تفاهم نداشته باشیم و مانند اینها. به همین خاطر از ازدواج می‌ترسم و خیلی از خواستگارهای خوبم را رد کردم. لطفا راهنمایی‌ام کنید. من به خواستگارهایم اعتماد ندارم.

جام جم سرا: این گونه که از متن پیامتان فهمیده می شود، گویا هیچ شخص دیگری در تصمیم گیری شما برای ازدواج، دخالتی ندارد و انتخاب، 100 درصد بر عهده خودتان است. آنچه که من می توانم به شما توصیه کنم، این است که چون شما فقط 18 سال دارید و با توجه به وضعیت جامعه در زمینه سن ازدواج برای خانم ها و آقایان، هنوز دیر نشده و جای نگرانی زیادی وجود ندارد؛ نگذارید که این نگرانی شما را از نظر جسمی و روحی فرسوده کند زیرا بین دختری که شادابی و نشاط روحی دارد هر چند سنش زیاد شده باشد، با دختر دم بختی که سنش کمتر است اما از نظر جسمی و روحی فرسوده شده است، تفاوت زیادی وجود دارد و حرکت این 2 در مسیر پیشرفت در زندگی با یکدیگر قابل مقایسه نیست. پس زیاد نگران این مسئله که در حال حاضر فرصت و شانس زیادی را از دست می دهید، نباشید و همچنین از سویی دیگر نباید این نگرانی شما را وادار کند که تصمیم عجولانه ای بگیرید تا بعدا پشیمان شوید.

ترس از ازدواج

اما درباره ترس و اعتماد نداشتن باید بگویم که اصل ترس، اگر در حد معقول باشد امری پسندیده است و این بی اعتمادی در این شرایط زمانه که برخی خواستگارها با دروغ به دنبال ازدواج با دخترهای پاک و معصوم هستند، برای خانواده ها مفید است و لا اقل از ضرر و زیان های بعدی جلوگیری می کند زیرا اگر شما محتاطانه و با دقت موارد پیشنهادی ازدواج را با کمک بزرگ ترها یک به یک بررسی کنید و آن ها را در تمامی ابعاد شخصیتی با تحقیقات سختگیرانه مورد ارزیابی قرار دهید و در نهایت به نتیجه هم نرسید و مجرد بمانید، بهتر از آن است که عجولانه و بدون تحقیق، با یک فردی ازدواج کنید و خدای نکرده مطلوب شما نباشد و شما را از خوشبختی دور کند.

تعیین شرایط خواستگار

پس اصل ترس و اعتماد نداشتن در حد اعتدال، خوب است اما نباید از حد معقول خارج شود؛ به عنوان پیشنهاد و توصیه یک راهکار کاربردی این است که به صورت غیر مستقیم در بین دوستان و آشنایان شرایط خودتان را برای خواستگار و همسر ایده آل آینده تان بیان کنید و بگویید موردی را که واجد این شرایط حداقلی نباشد، اصلا نمی پذیرم چون باید شرایط من را داشته باشد و بهتر است شرایط تان را مورد به مورد یا حداقل به صورت کلی بیان کنید. این اطلاع رسانی باعث می شود که معرف ها و واسطه ها، در معرفی خواستگار به شما، ملاک های تان را بررسی کنند و شما را به هر شخصی معرفی نکنند و در انتخاب خواستگارهایی که می خواهند برای شما معرفی کنند، شرایطی را ملاحظه کنند. البته رفتار شما هم باید در تایید سخنان و حرف های تان باشد؛ به طور مثال، اگر دین و ایمان قوی و توجه به نماز و معنویت در همسر آینده تان برای شما بسیار مهم است، نباید رفتاری که با این شرایط منافات داشته باشد، انجام دهید چون این تناقض در گفتار و رفتار، باعث درماندگی اطرافیان و بی اعتمادی و بی توجهی آنان به گفتار شما می شود. ناگفته نماند که بسیاری از معرف ها بیشتر از گفتار به رفتار و منش دختران پاکدامن و معصوم دقت و توجه دارند. پس شما هم باید در رفتارتان دقت و توجه داشته باشید و هم گفتارتان.

تحقیق دقیق و سختگیرانه

پس از پذیرش خواستگار، حتما مراحل تحقیق دقیق و سختگیرانه را پیگیری کنید و از هیچ گونه قاطعیت و جدیتی در این مرحله دریغ نکنید. با کمک بزرگ ترها و صاحبان تجربه که دلسوز و خیرخواه شما هستند، یک به یک به خواستگاران و ویژگی های شان بر اساس معیارهای تان امتیاز بدهید و اگر موردی را توانستید انتخاب کنید و به دیگران ترجیح دادید، دیگر تردید نکنید و موافقت خود را اعلام کنید. اگر احیانا با انجام این کارها باز هم تصمیم گیری و اعتماد برای تان سخت بود، مراجعه به یک مشاور توانمند تنها راه حل است. خوب دقت داشته باشید که با انجام راهکارهایی که بیان شد، شما تلاش و وظیفه تان را برای ازدواج انجام داده اید و نسبت به جوانی و آینده تان کوتاهی نکرده اید تا در آینده افسوس گذشته را بخورید.(حجت الاسلام علی فروتن- کارشناس و مشاور خانواده/خراسان)


نوشته شده در   پنجشنبه 5 تير 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode