ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 25 خرداد 1393     |     کد : 73699

احتمال حملات هوایی آمریکا علیه داعش در 24 ساعت آینده

همزمان با اعلام وزارت دفاع آمریکا مبنی بر اعزام ناو هواپیمابر «یو.اس.اس. جرج بوش» به خلیج فارس، یک پایگاه آمریکایی از احتمال حملات هوایی ارتش آمریکا به مواضع داعش در 24 ساعت آینده خبر داد.

همزمان با اعلام وزارت دفاع آمریکا مبنی بر اعزام ناو هواپیمابر «یو.اس.اس. جرج بوش» به خلیج فارس، یک پایگاه آمریکایی از احتمال حملات هوایی ارتش آمریکا به مواضع داعش در 24 ساعت آینده خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاین، پایگاه خبری دیلی بیست آمریکا نوشت: باراک اوباما رییس جمهور آمریکا تا کنون به درخواست نوری المالکی نخست وزیر عراق برای حمله هوایی علیه جهادی های مسلط بر مناطقی از آن کشور پاسخ نداده است، اما احتمال دارد اوباما نظر خود را تغییر دهد و در کمتر از یک روز آینده جنگنده های آمریکایی بر فراز آمریکا به پرواز درخواهند آمد.

دیلی بیست افزود: هواپیماهای جاسوسی آمریکا از قبیل گلوبال هوک می توانند در ارتفاعات بالا به سهولت در آسمان عراق پرواز کنند مانند عملیات هایی که در افغانستان یا سایر مناطق نزاع می کنند.

این پایگاه آمریکایی افزود: ناو هواپیما بر «یو اس.اس. جرج بوش آمریکا» هم اکنون در جنوب دریای عمان حضور دارد و در روزهای آینده به عراق نزدیک خواهد شد. این ناو ده ها جنگنده را با خود حمل می کند.

رویترز نیز در خبری اعلام کرد که چاک هگل وزیر دفاع آمریکا دستور حرکت ناو هواپیمابر آمریکایی را به سوی خلیج فارس صادر کرده است.

دیلی بیست به اظهارات برخی افسران سابق بلندپایه نیروی هوایی آمریکا از جمله ژنرال دیوید دیبتولا که معاون اول اطلاعات عملیات رییس ستاد نیروی هوایی آمریکا بوده استناد می کند که گفته است: حملات هوایی آمریکا ممکن است فورا آغاز شود و اگر اطلاعات امنیتی مناسبی به دست آید این حملات در کمتر از 24 ساعت امکانپذیر است.

روز گذشته باراک اوباما رییس جمهور آمریکا شرط اعطای تضمین های سیاسی برای دخالت نظامی در عراق علیه داعش را مطرح و تاکید کرد که این دخالت نظامی در سایه عدم توافق بین گروه های عراقی (برای تشکیل دولت) نمی تواند ثباتی به ارمغان آورد.

اوباما روز جمعه در کنفرانسی مطبوعاتی در کاخ سفید گفت: ایالات متحده آمریکا نیرویی برای جنگیدن در عراق نخواهد فرستاد و من از سازمان امنیت ملی آماده کردن گزینه های دیگری را خواسته ام و همه گزینه ها را در روزهای آینده بررسی خواهم کرد.

اوباما افزود: این زنگ خطر است و سران عراقی باید راه حل های توافقی برای سامان دادن به کشور داشته باشند.

وی تاکید کرد: مداخله نظامی در فقدان راه حل های توافقی به ثبات و حل مشکلات منجر نمی شود. می خواهم همه بدانند که ما در غیاب طرحی سیاسی که به ما تضمین بدهد، وارد عملیات نظامی نمی شویم.


نوشته شده در   يکشنبه 25 خرداد 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode