ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 25 فروردين 1393     |     کد : 70416

یورش پلیس کشورهای اروپایی به معترضان ریاضت اقتصادی

پلیس ضد شورش کشورهای اروپایی در جریان سرکوب تظاهرات ضد ریاضتی 80 نفر را مجروح کرد.

پلیس ضد شورش کشورهای اروپایی در جریان سرکوب تظاهرات ضد ریاضتی 80 نفر را مجروح کرد.
درگیری‌ها بین مخالفان سیاست‌های ریاضتی و نیروهای امنیتی، روز شنبه و پس از آن روی داد که معترضان شعارهایی علیه دولت ایتالیا و اجرای دستورات اتحادیه اروپا از سوی آن، سر می‌دادند.
به گزارش فارس، به نقل از الجزیره، معترضان ایتالیایی با پرتاب سنگ، ترقه و تخم مرغ و نیروهای امنیتی با باتوم،‌گاز اشک‌آور و مشت و لگد به جان هم افتادند. بسیاری از معترضان به دلیل نگرانی از عواقب شناخته شدنشان با کلاه کاسکت و ماسک چهره‌های خود را مخفی کرده و به مقابله با پلیس ضد شورش پرداختند.
منابع خبری از مجروح شدن 80 نفر در ناآرامی‌های «رم» خبر داده و اعلام کرده‌اند شماری از معترضان نیز بازداشت شده‌اند. به گزارش شبکه خبری «پرس تی‌وی»، رئیس صندوق بین‌المللی پول در تاریخ 10 آوریل از دولت ایتالیا خواست برای حل بحران بیکاری «اصلاحاتی» را آغاز کند.
ایتالیا با بیش از 42 درصد جوان بیکار، که بالاترین نرخ ثبت شده بیکاری از سال 1977 است، هم اکنون با فشار فزاینده از سوی اتحادیه اروپا و چندین مؤسسه مالی بسیار مهم رو به رو است.
لاگارد رئیس صندوق بین‌المللی پول همچنین از اینکه تقریباً یک چهارم جوانان اروپایی زیر 25 سال و بیش از یک سوم جوانان زیر 25 سال ایتالیایی قادر به یافتن شغل نیستند، ابراز نگرانی کرده است.
افزایش بیکاری در ایتالیا برای شمار فزاینده‌ای از افراد جوان، گزینه‌ای جز مهاجرت به کشورهای همسایه که دارای شرایط اقتصادی بهتر و مشاغل بیشتر هستند، باقی نمی‌گذارد.
رکود اقتصادی ایتالیا بعد از آن آغاز شد که اقتصاد این کشور در سه ماهه سوم سال 2011 میلادی با 0/2 درصد و در سه ماهه چهارم همان سال با 0/7 کاهش رشد مواجه شد. ایتالیا در میان کشورهای منطقه اروپا کندترین رشد اقتصادی را در دهه گذشته به خود اختصاص داده است. مردم ایتالیا علیه نرخ بالای بیکاری، مشکلات اقتصادی و دشواری‌های بوجود آمده بابت تدابیر ریاضتی دولت در سال‌های اخیر تظاهرات برگزار کرده‌اند.
همزمان با ایتالیایی‌ها، هزاران نفر از ساکنان «پاریس» نیز با ریختن به خیابان‌های شهر علیه «سیاست‌های ریاضتی» و اوضاع بد اقتصادی تظاهرات کردند.
بنا به اعلام پلیس فرانسه، در تظاهرات روز شنبه پاریس 25هزار نفر شرکت داشتند که با حمل تصاویر «فرانسوا اولاند»، رئیس جمهور کشورشان علیه وی و دولتش شعار دادند.
«اولاند دیگر کافی است، از کارمندان و کارگران حمایت کنید و...» از جمله شعارهای قربانیان بحران اقتصادی در فرانسه بود.
به گزارش «المنار»، تظاهرکنندگان فرانسوی که حدود 50 سازمان و گروه مردمی را نمایندگی می‌کردند علیه «مشکلات اقتصادی، نرخ بالای بیکاری و مالیات، شکاف بالای طبقاتی و سیاست‌های ریاضتی» موضع گرفتند. به اعتقاد تظاهرکنندگان، اولاند دقیقاً همان راهی را می‌رود که سارکوزی می‌رفت.
سرکوب تظاهرکنندگانی که فقط خواستار زندگی بهتر هستند در حالی در کشورهای مدعی حقوق بشر صورت می‌گیرد که این کشورها دیگران را به اتهام نقض حقوق بشر تحت شدیدترین فشارها قرار می‌دهند.
کشورهای مستقلی چون جمهوری اسلامی ایران سالهاست به اتهام واهی «نقض حقوق بشر» تحت تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه قرار می‌گیرند. نقض حقوق انسان‌ها در غرب پس از آن عیان‌تر گشت که این کشورها درگیر بحران بی‌سابقه اقتصادی شدند.
نزدیک به هفت سال است که اروپا معترضان به سیاست‌های ریاضتی را به شدیدترین شکل ممکن سرکوب کرده و همزمان، دیگران را دعوت به رعایت حقوق بشر می‌کنند. نباید فراموش کرد اعتراض‌ها و شورش‌های مردمی در کشورهایی مثل اسپانیا، یونان، انگلیس، ایتالیا و فرانسه به همین سبک سرکوب شد اما به رغم همه این سرکوبگری‌ها، اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد.


نوشته شده در   دوشنبه 25 فروردين 1393  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode