ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 28 بهمن 1392     |     کد : 67500

سردار سلیمانی:عامل موفقیت ایران در سوریه منطق ماست

فرمانده نیروی قدس سپاه‌پاسداران گفت: آن چیزی که توانسته در سوریه تفکر ایران را موفق کند، منطق ایران است. سوریه که الان محور جدال اساسی است...


فرمانده نیروی قدس سپاه‌پاسداران گفت: آن چیزی که توانسته در سوریه تفکر ایران را موفق کند، منطق ایران است. سوریه که الان محور جدال اساسی است، در یک طرف همه دنیا قرار دارد و یک طرفش ایران، بعضی‌ها تز روشنفکری می‌دهند که حالا این آقا برود و یک نفر دیگر بیاید و می‌گویند فرض کنید مرده، زیرا حقیقت موضوع را نمی‌دانند.

به گزارش فارس، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در جمع یادگاران دوران دفاع مقدس در کرمان با اشاره به تحولات سوریه اظهار کرد: غیر از کفر و شرک و صهیونیسم، امروز ما در سوریه می‌بینیم که با الله‌اکبر سر می‌بُرند و یک فردی آمد پیش من و گفت آقای زرقاوی شب تا صبح قرآن می‌خواند و گریه می‌کند و خودش یکجا 120 نفر را سر می‌بُرد. وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که توانسته در سوریه تفکر ایران را موفق کند، منطق ایران است، زیرا این منطق قوی است، همه آن تبلیغات و زورها تأثیر خود را نمی‌گذارد، امروز یک مدل در منطقه ایجاد شده است.

سلیمانی تصریح کرد: همه تلاشی که سعودی‌ها دارند، انجام می‌دهند، دو کار مهم است، یکی این که با پول فراوان، پول‌پاشی می‌کنند، دوم با سلفیت بذر نفاق را در جهان اسلام می‌پراکنند، این همه از ترس این است که مدل و نمونه جمهوری اسلامی در درون آنها تاثیر بگذارد که می‌گذارد.

وی همچنین با اشاره به سیر تحولات در جهان اسلام، به راهبرد دفاع از مقاومت اشاره کرد و گفت: شما به عربستان نگاه کنید، حجم سلاح‌هایی که آنها سالانه از آمریکا و جاهای دیگر خریداری می‌کنند، بیش از عدد آدم‌های موجود در درون کشور است. امام آمد و سنگ را به موشک تبدیل کرد، امام آمد و این جسارت را داد، این موشکی که نخستین بار به تل‌آویو خورد، برخلاف همه جنگ‌هایی که بین اعراب و رژیم صهیونیستی بود، این موشک عربی نبود، این موشک مصری نبود، این موشک ترکی مدعی دوره عثمانی نبود، امام آن را ارتقا داد. و در بعد مکتب، همه عالم اسلامی مدیون امام است.

این یادگار دوران دفاع مقدس عنوان کرد: امام بود که با اقدام و کار شجاعانه خودش و با عمل کم‌نظیر خودش جهان اسلام را از سیر نزولی نجات داد و به سمت حرکت صعودی سوق داد.

وی افزود: ایران همیشه طی تاریخ جنگ‌های متعددی بوده و در این گونه حوادث در تاریخ همیشه ایران مکان تاخت و تاز بوده است، در 700 سال تاریخ ایران، تاریخ مفقوده‌ای به نام سامانی‌ها، خوارزمشاهی‌ها و قومیت‌های گوناگونی بر ایران حکومت کردند. سلیمانی عنوان کرد: سلجوقیان از جاهای مختلف آمدند و یک دوره طولانی افغان‌ها، مغول‌ها همه در ایران بودند، برای نخستین بار در هشت سال دفاع مقدس، ایران یک طرف و تمام قدرت دنیا یک طرف قرار گرفتند و ایران یک متر از خاک خود را از دست نداد و ایستاد سرافراز و سربلند و پیروز از آن بیرون آمد.

وی ادامه داد: مهم ترین رهبر عرب که پرطرفدارترین رهبر عرب هم بود، جمال عبدالناصر بوده که در اوج جنگ اعراب با رژیم صهیونیستی، فرماندهی جبهه اعراب را به عهده داشت، آن جریان ناصر به عنوان ناصریسم که در عالم عربی وجود دارد، یک جریان گسترده است، فقط مصر هم نیست و این ناصر موشکی داشت به نام ظافر که قادر بود تل‌آویو را بزند.

سلیمانی تصریح کرد: جمال عبدالناصر که از شجاع‌های عرب بود، بسیار معروفیت و محبوبیت داشت، جرات نکرد، موشک را به تل‌آ‌‌‌ویو شلیک کند در حالی که در حال جنگ بودند و صحرای سینا به اشغال در آمده بود، اما این جسارت را نداشت که این کار را انجام بدهد.

وی با طرح این سوال که احیای شیعه چیست، بیان کرد: احیای شیعه با مرجعیت ایران یک قطبیت و یک قدرت به ایران در بعد سیاسی، امنیتی و اقتصادی می‌دهد؛ این‌که می‌گویند هلال شیعی، سیاسی نیست، هلال شیعی، هلال اقتصادی است و مهم‌ترین مسأله اقتصادی جهان، نفت است. سلیمانی ابراز کرد: ما می‌دانیم سه کشور در جهان ایران، عربستان و عراق بیشترین نفت جهان را دارند که عربستان نخست، ایران و عراق دوم و سوم هستند و تقریبا 70 درصد نفت جهان در این سه کشور واقع شده که همه این 70 درصد در منطقه شیعه‌نشین است. وی عنوان کرد: نفت عراق در همین کریدور بصره و بغداد، کوت و عربستان 80 درصد نفتش در منطقه شیعه‌نشین دمام، قطیف قرار دارد و ایران هم که مشخص است. سلیمانی افزود: مرجعیت سیاسی شیعه به ایران یک قدرت مضاعف از قومیت بخشید، ضمن این که به شیعه برای بازیافت قومیت شیعی کمک کرد که این از اثرهای ماندگار است.

سلیمانی بیان کرد: فکر نکنید ما برای عراق خرج می‌کنیم، نه! ما الان حدود 12 میلیارد دلار با عراق تجارت داریم و این رقم قابلیت رسیدن به 30 میلیارد دلار را هم دارد.

وی با اشاره به این که طی سال گذشته یک میلیون و 200 هزار زائر از عراق به ایران آمدند، گفت: هر کدام از این زائران بین سه تا پنج هزار دلار خرج کردند. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران عنوان کرد: الان این قدرتی که همه در مراسم 22 بهمن دیدند، این تلفیق، هنر امام بود، تلفیق مذهب به ملیت و امام آن را طوری طراحی کرد که هیچ‌کس بر دیگری و هیچ‌کدام دیگری را مغلوبه نکند، نه مذهب، دموکراسی را و نه دموکراسی مذهب را، چه کسی چنین احساسی می‌تواند، بکند؟

نهضت آزادی و ملی‌گراها در دفاع مقدس کجا بودند؟

وی اظهار کرد: چیزی که به عنوان ملی‌گرایی در کشور ما رسم شد و به وجود آمد، ما نمونه‌های متعدد را دیدیم، ملی‌گرایی اگر به معنای حب وطن باشد بد نیست، اما این ملی‌گرایی دروغین بود و برای تضعیف اسلام‌گرایی بود نه ملی‌گرایی برای ساختن وطن، که اگر بود ما در جنگ می‌دیدیم.

این یادگار دوران دفاع مقدس عنوان کرد: جنگ یک تهاجم خارجی بود. ایران که قلب ملی‌گرایی است مورد تهاجم قرار گرفت، از طرف دشمن دیرینه و تاریخی ایران، پس کجا بودند این ملی‌گراها، ما هرگز نهضت آزادی و جبهه ملی ندیدیم.

سلیمانی ابراز کرد: هدفم این نبود که این کلمه را بگویم، اگر کسی حس ملی‌گرایی داشته باشد، باید امروز به این راه امام سجده کند، برای این کار بزرگی که امام برای این ملت وکشور انجام داد. وی گفت: چطور این طرفداران محیط زیست وقتی حیوانی کشته می‌شود و یا در جایی آتش‌سوزی می‌شود، حرکت می‌کنند، جمع می‌شوند، ما در ملی‌گراهای خودمان این اندازه را هم ندیدیم که در این جنگ طولانی آنها بیایند برای ایران چنین حرکتی انجام بدهند.

سلیمانی بیان کرد ما باید همیشه خودمان را قدردان، مدیون، بدهکار و شرمنده امام و راه شهدا بدانیم. آنها هم که شهید شدند با این خصوصیت در این راه مبارزه کردند. وی بر حفظ جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، تاکید کرد و گفت: رکن مهم ولایت فقیه که انسانی حکیم و متقی بر مسند آن تکیه زده باید خط قرمز همه ما باشد.


نوشته شده در   دوشنبه 28 بهمن 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode