ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 7 بهمن 1392     |     کد : 66294

ازدواج آسان، آسان نیست

کارشناسان می گویند برای کاهش سن ازدواج باید تسهیلات کارگشاتری در اختیار جوانان قرار گیرد...


کارشناسان می گویند برای کاهش سن ازدواج باید تسهیلات کارگشاتری در اختیار جوانان قرار گیرد
ازدواج آسان، آسان نیست

پای درددل جوانان که بنشینید کمتر جوانی را می‌توان پیدا کرد که تمایلی به ازدواج نداشته باشد، اما نکته اینجاست که فراهم نبودن مقدمات ازدواج در کشور سبب شده جوانان کمتر از پیش برای تشکیل خانواده پا جلو بگذارند، درواقع آنها مشکلات اقتصادی و اجتماعی خانواده خود را دیده و نسبت به این مشکلات آگاهی کامل دارند شاید به همین دلیل است که اکنون آمار جوانان در سن ازدواج کشورمان حدود هشت تا 12 میلیون نفر اعلام می‌شود.

این در حالی است که مسئولان مربوط ادعا می‌کنند دغدغه‌های جوانان به نوعی دغدغه آنهاست و بارها نسبت به کاهش جمعیت نسل جوان هشدار داده‌اند، اما نکته اینجاست که تاکنون اقدام چشمگیری در مقام عمل از سوی آنها دیده نشده چون کماکان یک میلیون نفر از جوانان در صف دریافت وام ازدواج هستند.

این در حالی است که میلیون‌ها جوانی که در رویای ازدواج هستند هر روز از آرزوهای خود دور می‌شوند، چون آنها از سن ازدواج موفق فاصله می‌گیرند و با توجه به شرایط جامعه، شانس کمتری برای تشکیل خانواده دارند.

به گفته کارشناسان، ازدواج در سنین بالا لطفی ندارد و چنانچه دختر یا پسری در سن بالا تن به ازدواج بدهد، هدفی جز تشکیل خانواده موفق در ذهن دارد.

این در حالی است که این روزها برخی مسئولان از ازدواج آسان دم می‌زنند، ولی باید گفت ازدواج آسان نیز امروزه آسان نیست، زیرا به گفته کارشناسان، چنانچه زوجی صاحب خانه باشند،برای داشتن یک زندگی معمولی باید در ابتدای کار حدود 50 میلیون تومان نقدینگی داشته باشند.

افزون بر این باید هشدار داد که ازدواج آسان زمانی امکان‌پذیر است که مسئولان برای بهبود وضع مسائل فرهنگی و اقتصادی جوانان مانند سبک زندگی، شغل، واقعی شدن دستمزد‌ها و امنیت شغلی آنها قدم‌های جدی تری برداشته و فراتر از هشدار و ارائه طرح‌های بلندمدت اقدام کنند.


نوشته شده در   دوشنبه 7 بهمن 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode