ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 آذر 1392     |     کد : 63499

ظریف: اختلاف دیدگاه نباید به روابط حسنه درمنطقه خدشه وارد کند

وزیر امور خارجه کشورمان پس از بازگشت از سفره سه روزه اش به کویت، عمان و قطر در فرودگاه مهر آباد گفت: دیدار از این کشورها در چارچوب سیاست خارجی جمهوری اسلامی و اولویت داشتن روابط قوی با این کشورهاست.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از بازگشت از سفره سه روزه اش به کویت، عمان و قطر در فرودگاه مهر آباد گفت: دیدار از این کشورها در چارچوب سیاست خارجی جمهوری اسلامی و اولویت داشتن روابط قوی با این کشورهاست.
به گزارش واحد مرکزی خبر، ظریف افزود: سفر به کویت به منظور تشکیل نشست شورای عالی مشترک همکاری های دو کشور صورت گرفت که این نشست پس از هشت سال بار دیگر تشکیل شد و در دیدار من با امیر کویت و وزیر امور خارجه درباره ضرورت همکاری بیشتر بین دو کشور تبادل نظر شد.

وی گفت: تقویت روابط دو جانبه و همکاری های منطقه ای و تشریح سیاست های دولت جدید در جمهوری اسلامی ایران با هدف نزدیک تر شدن کشورهای منطقه و جلوگیری از ورود و تاثیرگذاری سیاست های بیگانه و دخالت های بیگانگان از جمله محورهای مورد توجه در این دیدارها بود.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: برداشت من این است که مجموعه این کشورها تمایل زیادی برای گشودن صفحه جدیدی در روابط با جمهوری اسلامی ایران دارند که امیدواریم به سود صلح و ثبات و پیشرفت مردم منطقه باشد.

وی گفت: با این کشورها توافق کردیم رایزنی های منظم سیاسی در همه حوزه ها، رفت و آمدها و گفت وگوهای منسجم و برنامه ریزی شده از جمله درباره مسائل اختلافی منطقه ای مانند بحران سوریه صورت گیرد و معتقدیم باید درباره این اختلاف دیدگاهها در منطقه گفت وگو کنیم.

ظریف تصریح کرد: معتقدیم این اختلاف دیدگاهها نباید به روابط حسن همجواری کشورهای همسایه خدشه وارد کند، به این علت که برای ما، کشورهای جنوب خلیج فارس و منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است و امنیت این منطقه با رفاه و پیشرفت اقتصادی مردم و ملت ها گره خورده است.

وزیر امور خارجه گفت: امنیت منطقه حساس ما غیرقابل تفکیک است و ضرورت دارد برای مقابله منسجم با ناامنی ها و دلایل آن و فراهم کردن زمینه توسعه و رشد منطقه همکاری بین کشورها صورت گیرد و ما در این زمینه توافق کردیم.

وی افزود: کشورهای منطقه مشتاقند پیام جمهوری اسلامی ایران را که مبتنی بر سیاست خارجی همیشگی است از دولت جدید بشنوند و در این سفر این فرصت پیش آمد که امیدواریم در آینده با سایر کشورهای منطقه هم روابط مشابه ای داشته باشیم.

ظریف درباره روابط ایران و عربستان گفت: ایران و عربستان دو کشور بزرگ منطقه هستند که با همکاری تهران و ریاض می توانیم امنیت و ثبات منطقه را بیشتر تضمین کنیم.

وزیر امور خارجه افزود: امیدواریم سوء تفاهم هایی که وجود داشته است برطرف شود و روابط با عربستان را به شکل خوبی گسترش دهیم.

وی همچنین با اشاره به سفر پیشین سلطان عمان به ایران گفت: ما منتظر سفر امیر قطر و امیر کویت به تهران هستیم امیدواریم این رفت و آمدها ادامه داشته باشد.


نوشته شده در   سه شنبه 12 آذر 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode