ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 9 مرداد 1392     |     کد : 57314

القاعده، کربلا را تهدید کرد

روز دوشنبه انفجار 17 خودروی بمب‌گذاری شده در مناطق مختلف عراق، حدود 70 کشته و 150 زخمی بر جا گذاشت...

روز دوشنبه انفجار 17 خودروی بمب‌گذاری شده در مناطق مختلف عراق، حدود 70 کشته و 150 زخمی بر جا گذاشت
القاعده، کربلا را تهدید کرد
تنش‌ها و ناآرامی‌ها در عراق به بالاترین حد خود طی چند ماه گذشته رسیده است. حال علاوه بر بغداد، دیگر شهرهای مهم این کشور نیز احتمال دارد هدف حملات تروریستی قرار بگیرد. پس از انفجار 17 خودروی بمب‌گذاری شده در بغداد و دیگر شهرهای عراق در روز دوشنبه، مقامات امنیتی و نظامی این کشور می‌کوشند مانع از بروز چنین حملاتی در دیگر شهرهای این کشور شوند.

شهر مذهبی کربلا از جمله شهرهایی است که نیروهای امنیتی آن پس از حوادث روز دوشنبه در آمادگی کامل به سر می‌برد.

به گفته مقامات این شهر، نیروهای وابسته به القاعده احتمال دارد این شهر را هدف بعدی خود قرار دهند. همین امر باعث شده تا 13 هزار نیروی نظامی این شهر در حالت آماده‌باش کامل باشند.

از سوی دیگر، گروه موسوم به حکومت اسلامی در عراق و سوریه روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای ضمن به‌عهده گرفتن مسئولیت انفجارهای روز دوشنبه، با افتخار از دستاوردهای عملیات تروریستی در بغداد و جنوب این کشور سخن گفت. گروه یادشده که یکی از کارکردهای آن کشتار و ایجاد تفرقه در میان مسلمانان است، هدف از بمب‌گذاری و ترورهای روز دوشنبه را حمایت از آنچه که سنی‌های مظلوم توصیف می‌کند، دانسته است.

حملات روز دوشنبه با واکنش و محکومیت کشورهای مختلف روبه‌رو شد. بعد از آمریکا و فرانسه، وزارت خارجه ترکیه نیز روز گذشته در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حملات تروریستی اعلام کرد ترکیه در کنار مردم عراق در مبارزه علیه تروریسم قرار دارد. در این بیانیه همچنین از افزایش خشونت‌ها در عراق ابراز نگرانی شده و از دولت بغداد خواستار ممانعت از ایجاد درگیری قومی و برقراری صلح و آرامش در این کشور شده است.

در همین حال، به دنبال افزایش عملیات تروریستی در ماه رمضان، فرماندهی عملیات دجله دست به عملیات نظامی گسترده‌ای علیه اعضای دولت اسلامی عراق، گروه نقشبندیه و «انصار السنه» زده است. در همین زمینه، عبدالأمیر زیدی، فرمانده عملیات دجله در بیانیه‌ای از آغاز عملیات گسترده در استان‌های دیاله، کرکوک و صلاح‌الدین برای دستگیری تروریست‌ها خبر داد.

در این عملیات نظامی از ادوات سنگین نظامی و بالگرد استفاده شده و بالگردها بر فراز مناطق جلال و ابج در استان صلاح‌الدین و حمرین، دیالی، حویجه در کرکوک در حال گشتزنی و جستجوی تروریست‌ها هستند. از آغاز این عملیات تاکنون چهار نفر دستگیر و دو اتومبیل بمب‌گذاری شده نیز خنثی شده است.

حسین خلیلی / گروه بین‌الملل


نوشته شده در   چهارشنبه 9 مرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode