ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 5 مرداد 1392     |     کد : 57139

اسپانیا در شوک حادثه مرگبار قطار

با گذشت سه روز از حادثه مرگبار قطار مسافربری در اسپانیا که در 40 سال گذشته سابقه نداشته است، مردم این کشور هنوز در شوک این حادثه هستند. خروج این قطار از ریل در شمال‌غربی اسپانیا، دست‌کم 78 کشته و 140 زخمی بر جا گذاشت.

با گذشت سه روز از حادثه مرگبار قطار مسافربری در اسپانیا که در 40 سال گذشته سابقه نداشته است، مردم این کشور هنوز در شوک این حادثه هستند. خروج این قطار از ریل در شمال‌غربی اسپانیا، دست‌کم 78 کشته و 140 زخمی بر جا گذاشت.

به گزارش بی‌بی‌سی، حادثه عصر چهارشنبه گذشته در نزدیکی شهر سانتیاگو د کومپوستلا رخ داد و ۱۳ واگن قطار که از مادرید عازم فرول بود، از ریل خارج و چهار واگن هم کاملا واژگون شد.

فیلم‌های منتشر شده از این حادثه نشان می‌دهد قطار با سرعت زیاد در حرکت بود و در یک پیچ یکباره از ریل خارج شد.

شرکت رنفه که این قطار زیر نظر آن فعالیت می‌کند، اعلام کرده است، قطار حادثه دیده ۲۱۸ مسافر داشته است. تصاویر ارسالی از محل سانحه نشان می‌دهد امدادگران در‌میان لاشه قطار در جستجوی افراد زنده هستند.

در پی این حادثه ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا نشست اضطراری برای کابینه دولت تشکیل داد و قرار است از محل سانحه دیدن کند. آلبرتو نویس فیخو، رئیس دولت محلی منطقه گالیسیا که این سانحه در آنجا رخ داده، به یک شبکه رادیویی در اسپانیا گفته است که هنوز برای تشخیص علت این سانحه، خیلی زود است.

اعلام 3 روز عزای عمومی در اسپانیا

ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا در پی سانحه مرگبار قطار، سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرده است.

بر اساس آخرین خبر‌ها ۷۸ نفر در این حادثه کشته و بیش از ۱۴۰ نفر مجروح شده‌اند که حال ۳۶ نفر از مجروحان نیز وخیم گزارش شده است.

نخست‌وزیر اسپانیا گفته است همزمان با جستجو برای یافتن علت این سانحه، تحقیقات قضایی نیز آعاز شده است.

رسانه‌های اسپانیا می‌گویند احتمالا سرعت این قطار بیش از دو برابر سرعت مجاز بوده است.

مقامات هنوز درباره دلیل این حادثه اظهار نظری نکرده‌اند.

سانتیاگو د کومپوستلا، شهری مذهبی است که از دیرباز مورد توجه زائران مسیحی بوده است.

آخرین حادثه مهم راه‌آهن دراسپانیا مربوط به سال ۱۹۷۲ میلادی است که در آن ۷۷ نفر در جنوب این کشور کشته شدند.

تحقیق از راننده قطار

بعد از ظهر دیروز پلیس اسپانیا با حضور در بیمارستان تحقیق از راننده را آغاز کرد. مرد راننده که به دلیل شدت جراحات در شرایط وخیمی به سر می‌برد قادر به پاسخگویی به پرسش‌های پلیس نبوده است.

مسئولان عنوان کردند، پس از این سانحه جعبه سیاه قطار برای بررسی در اختیار کارشناسان قرار گرفته است. کارشناسان بر این عقیده‌اند سرعت زیاد قطار و بی‌توجهی راننده در کنترل، علت وقوع این سانحه بوده است.

تسلیت ایران به دولت اسپانیا

علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای اسپانیایی خود مرگ 78 نفر در سانحه ریلی در اسپانیا را تسلیت گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان روز پنجشنبه تسلیت ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را به مناسبت وقوع این حادثه دلخراش اعلام و با بازماندگان این سانحه ابراز همدردی کرد. خوزه مانوئل گارسیا مارگالو، وزیر امور خارجه اسپانیا نیز از تماس تلفنی صالحی و ابراز همدردی ایران قدردانی کرد.


نوشته شده در   شنبه 5 مرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode