ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 29 خرداد 1392     |     کد : 55385

واکنش اوباما به انتخاب حسن روحانی

به گزارش خبرگزاری رویترز، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره پیروزی حسن روحانی خوش بینی از خود نشان دادند.

در دیدار با پوتین صورت گرفت؛

واکنش اوباما به انتخاب حسن روحانی
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار به صورت علنی درباره نتایج انتخابات ایران واکنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره پیروزی حسن روحانی خوش بینی از خود نشان دادند.

اوباما پس از دیدار با پوتین که در حاشیه نشست گروه هشت در ایرلند شمالی برگزار شد به خبرنگاران گفت: در مورد ایران ابراز خوش بینی کردیم که با این انتخابات جدید که در آن برگزار شد بتوانیم پیشرفتی در گفتگوها داشته باشیم که اجازه دهد مشکلات مربوط به برنامه هسته ای ایران را حل کنیم.

این اولین بار است که اوباما به صورت علنی درباره نتایج انتخابات ایران واکنش نشان می دهد.

پوتین نیز گفت: امیدوارم پس از این انتخاباتی که در ایران برگزار شد فرصت جدیدی برای حل موضوع هسته ای ایران وجود داشته باشد ، ما تلاش خواهیم کرد در چارچوب مذاکرات بین المللی و به صورت دوجانبه این موضوع را حل کنیم.

درحالی اوباما و پوتین درباره ایران به توافق خود اشاره می کنند که دو طرف درباره بحران در سوریه اختلاف نظر دارند.

طرفین پس از گفتگویی دو ساعته با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی اذعان کردند که درباره مسائل سوریه دارای اختلاف نظرهای شدیدی هستند اما با تلاش برای برگزاری کنفرانس صلح ژنو در سوئیس، موافقند.

پوتین گفت: مواضع ما کاملا با هم منطبق نیست اما در زمینه پایان دادن به خشونت ها در سوریه، جلوگیری از کشتار و حل و فصل مشکلات در گفتگوهای ژنو اتفاق نظر داریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما توافق کردیم که برای برگزاری روند مذاکرات صلح تلاش کنیم و طرف های درگیر را ترغیب کنیم پشت میز مذاکره بنشینند و در نهایت راه را برای گفتگوهای ژنو هموار کنیم.

باراک اوباما نیز گفت: ما درخصوص مسئله سوریه دارای دیدگاههای متفاوتی هستیم اما در زمینه کاهش خشونت ها و اطمینان خاطر از بکار نبردن سلاح های شیمیایی هم عقیده هستیم.

اوباما گفت: سران دو کشور به هیئت های خود دستور داده اند درباره کنفرانس صلح سوریه در ژنو کار کنند.(باشگاه خبرنگاران)

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار به صورت علنی درباره نتایج انتخابات ایران واکنش نشان داد. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار به صورت علنی درباره نتایج انتخابات ایران واکنش نشان داد.


نوشته شده در   چهارشنبه 29 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode