ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 19 خرداد 1392     |     کد : 54956

تبلیغات شورا ها چهره شهر ها را تغییر داد

چند روزی است که با آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، چهره شهرها و روستاها بیش از پیش انتخاباتی شده است و برخلاف تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری که بخش اعظم آن از طریق صداوسیما انجام می‌شود، نامزدهای انتخابات شوراها از روش‌های سنتی از جمله نصب پوستر در سطح شهر در تکاپوی جلب‌نظر مردم شهر و روستای محل سکونت خود هستند.

                       
نامزدهای انتخابات شوراها نیز همچون نامزدهای ریاست جمهوری تا صبح پنجشنبه برای تبلیغات فرصت دارند

تبلیغات شوراها چهره شهرها را تغییر داد


چند روزی است که با آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، چهره شهرها و روستاها بیش از پیش انتخاباتی شده است و برخلاف تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری که بخش اعظم آن از طریق صداوسیما انجام می‌شود، نامزدهای انتخابات شوراها از روش‌های سنتی از جمله نصب پوستر در سطح شهر در تکاپوی جلب‌نظر مردم شهر و روستای محل سکونت خود هستند.



تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از پنجشنبه گذشته آغاز شده است و آنها هم همچون نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری تا صبح پنجشنبه فرصت دارند به تبلیغ و تبیین برنامه‌های خود بپردازند.



البته برخلاف انتخابات ریاست‌جمهوری که فقط هشت نامزد دارد، نامزدهای انتخابات شوراها بسیار زیادند و فقط در حوزه انتخابی تهران، نزدیک به 1600 نامزد وجود دارند، از همین‌رو تبلیغات نامزدها نیز با تنوع و کثرت بیشتری همراه است.



در این انتخابات نامزدهایی از جریان‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب حضور دارند و عده‌ای نیز به صورت مستقل در این رویداد سیاسی حضور یافته‌اند، اما هر چه به روز انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، نامزدها بویژه در شهرهای بزرگ که تعداد اعضای شورا در آنها نسبتا بالاست سعی می‌کنند با پیوستن به یک ائتلاف، انتخاب را برای مردم راحت‌تر کنند.



تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی و صنفی هم متناسب به خط‌مشی خود ائتلاف‌هایی را برای انتخابات شوراها تشکیل داده‌ و فهرست‌های انتخاباتی را معرفی کرده‌اند که البته بیشتر آنها تمرکز خود را بر شورای شهر تهران قرار داده‌اند.



در میان اصولگرایان از مدت‌ها قبل تلاش فعالان این جریان این بود که بتوانند به فهرستی واحد برای شورای شهر تهران دست یابند، اما این موضوع میسر نشد و سرانجام اصولگرایان با ائتلاف‌های متعددی که البته تعداد زیادی از اعضای آنها با یکدیگر مشترک است در انتخابات حضور یافته‌اند که از جمله اینها می‌توان به فهرست‌های انتخاباتی جبهه پیروان، خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت و آبادگران اشاره کرد.



ائتلاف صدای ملت هم که از انتخابات مجلس نهم و با محوریت علی مطهری تشکیل شد برای انتخابات شوراها در تهران فهرست انتخاباتی واحدی دارد.



جریان نزدیک به دولت نیز برای انتخابات شوراها ائتلافی جداگانه با نام در امتداد مهر، در آرزوی بهار تشکیل داده و عبدالرضا شیخ‌الاسلامی را به عنوان سرفهرست انتخاباتی خود معرفی کرده است. این ائتلاف یک گام هم به جلو برداشته و اعلام کرده که گزینه موردنظرش برای شهرداری تهران، علی نیکزاد وزیر فعلی راه و شهرسازی است.



اصلاح‌طلبان هم با فهرستی کامل در این انتخابات شرکت کرده‌اند و احمد مسجدجامعی را به عنوان سرفهرست انتخاباتی خود معرفی کرده‌‌اند.



برخی ائتلاف‌ها از جمله ائتلاف روزنامه‌نگاران نیز به صورت صنفی در حال شکل‌گیری است که البته هنوز اعضای اصلی آنها قطعی نشده است.فهرست‌های مختلف دیگری هم وجود دارند که از جمله آنها می توان به « ائتلاف برای تهران» به سر فهرستی احمد مسجد جامعی یا فهرست جهاد گران نوسازی به سر فهرستی محمد علی آبادی اشاره کرد.



از میان ائتلاف‌هایی هم که قطعی شده‌، همگی آنها لزوما به تعداد صندلی‌های شورای شهر تهران، یعنی 31 عضو معرفی نکرده‌اند که در این زمینه می‌توان به ائتلاف صدای ملت که 24 عضو دارد اشاره کرد.



اطلاعیه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات



هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اطلاعیه‌ای با اشاره به مطرح شدن برخی شکایات از سراسر کشور مبنی بر رعایت نشدن قوانین انتخاباتی از سوی برخی نامزدها تاکید کرد: این هیات از طریق بازرسان خود در سراسر کشور، تبلیغات نامزدها را با دقت زیرنظر دارد و تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی را از طریق مراجع مربوط، پیگیری می‌کند.



هیات مرکزی نظارت از نامزدها خواسته است برای جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی به مواد آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا توجه کنند.



این هیات تاکید کرده‌ است آن دسته از داوطلبانی که پس از پایان مهلت رسیدگی به شکایات در سه‌شنبه گذشته، پاسخی از سوی هیات مرکزی نظارت دریافت‌ نکرده‌اند، احراز صلاحیت نشده‌اند و اجازه تبلیغات ندارند.



نگاه سیاسی؛ باعث کاهش کارآمدی شوراها



در همین حال رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این ‌که شوراها جایی برای مراجعه مردم برای آباد کردن شهر است، وجود نگاه سیاسی را باعث کاهش کارآمدی شوراها عنوان کرد.به گزارش مهر، علی لاریجانی در دیدار اعضای مجمع پیروان خط امام و رهبری استان قم با بیان این ‌که موضوع شوراها واقعا یک موضوع مهم برای آبادانی شهر و استان است، اظهار کرد: آنچه در قانون اساسی و قانون مجلس دیده می‌شود، مردم خودشان افرادی را انتخاب می‌کنند که شهر و استان را آباد کنند.


نوشته شده در   يکشنبه 19 خرداد 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode