ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 ارديبهشت 1392     |     کد : 53563

اصول روابط صميمانه در زندگي زناشويي/ تفاوت های جالب و مهم زن و مرد

داشتن روابط صميمانه و موفق در زندگي زناشويي و رسیدن به احساس خوشبختی و رضایت یک هنر است که با شناخت...


داشتن روابط صميمانه و موفق در زندگي زناشويي و رسیدن به احساس خوشبختی و رضایت یک هنر است که با شناخت، خلاقیت و رعایت برخی اصول در روابط به دست می آید.به گزارش خبرگزاری مهر، روابط زوجين بايد هنرمندانه و با خلاقيت و ظرافت همراه باشد و در موقعيت مناسب بيان گردد. مردها گمان مي كنند وقتي زني از زندگي زناشويي اش خشنود است بايد هميشه خشنود باقي بماند.گمان مي كنند وقتي آنها عشق خود را ثابت كرده اند، همسرانشان بايد آن را پيوسته در خاطر داشته باشند و ديگر نيازي به يادآوري و تضمين مجدد نباشد، در نظر مردها اين نگرش كاملا معني دار است.

اما براي زنها قبول اين نگرش دشوار است، زيرا با واقعيت دروني آنها ناسازگاري دارد. زنها تضمين دوباره و چند باره مي خواهند كه موجودي دوست داشتني، فهيم و ارزشمند هستند. مردها هم به تضمين مجدد نياز دارند.، اما اين تضمين و تشويق را از كارشان مي گيرند اما زن ها از طريق روابط زناشويي خود مترصد تضمين مجدد هستند.

وقتي مرد در كارش شكست مي خورد به ارزش هاي خود ترديد مي كند، اما زن وقتي از ناحيه شوهرش مورد بي اعتنايي قرار گيرد احساس بي ارزش بودن مي كند. زن به نشانه هاي دائمي مهر و محبت همسر خود نياز دارد، مردها هم البته اين تضمين را مي خواهند اما تا زماني كه مرد در رابطه زناشويي باشد از اين نياز مطلع نمي گردد. تا زماني كه او را در رابطه زناشويي خود حضور دارد، آن را نشانه صلاحيت و شايستگي خود تلقي مي كند. شاد بودن زنش به او احساس بهتري مي دهد، اما خانمها به اين احتياج دارند كه همسرشان مورد توجه بودن آنها را پيوسته گوشزد كند.

وقتي مرد در رابطه زناشويي قرار داشته باشد تا زماني كه مورد بي اعتنايي قرار نگيرد مشكلي را احساس نمي كند نيازي به تضمين مجدد ندارد. زيرا موفقيت او در دنياي زندگيش به او اين تضمين را مي دهد. مرد اين گونه استدلال مي كند گرچه با كارم مشغله هني دارم زنم بايد بداند كه او را دوست دارم. هم امروز، هم فردا و هم هميشه؛ مگر اينكه عكس اين مطلب را به او بگويم، اما اين مطلب براي يك زن بي مفهوم است.

تضمين كلامي
زنها همه روزه بايد از شوهرشان به طور كلامي تضمين بگيرند كه مورد مهر و محبت همسر خود واقع هستند. عبارت "دوستت دارم" مفهوم ساده اي است كه مي تواند همه روزه تكرار شود. بسياري از اين مردها از گفتن اين عبارت خودداري مي كنند، زيرا معتقدند كه زنشان از شنيدن آن خسته مي شود، اما اين طور نيست. زن با شنيدن اين جمله از شوهرش احساس مهر و عشق مي كند ممكن است مرد زنش را دوست داشته باشد اما تا آن رابه تكرار نگويد، ممكن است زنش آن را احساس نكند مردها هم از شنيدن جمله متشكرم زنشان خسته نمي شوند به ندرت مردي را پيدا مي كنيم كه از شنيدن جمله "متشكرم" خسته شود.

عبارت ديگري كه زنها از شنيدن آن خوشحال مي شوند عبارت "بله مي فهمم" است. وقتي مردي از اين مفهوم استفاده مي كند، زنش احساس مي كند كه او به حرفهايش گوش داده است. مردها هم از واژه "معني دار است، درست است" خوششان مي آيد.

زن ها به نمادهاي عشق نياز دارند. مثلا وقتي مردي براي زنش گل مي آورد در واقع زيبايي و مونث بودن او را تاييد مي كند، براي زن گل نشانه عشق به همسر است. در اين شرايط جاي تاسف است كه مردها گمان مي كنند زنشان از گرفتن گل خسته مي شوند و در نتيجه براي او گل نمي آورند. هديه هاي بزرگ يا هديه هاي كوچك جملگي نشانه عشق مرد به همسرش تلقي مي شود. زن با گرفتن هديه احساس خاص بودن پيدا مي كند.

زنها مي خواهند به آنها با احترام رفتار شود و با آنها به عنوان موجودي خاص و منحصر به فرد رفتار شود. انجام دادن كارهاي جزيي و به ظاهر بي اهميت براي زنان، مردها را براي انجام دادن كارهاي مهمتري كه اغلب آن را به تعويق مي اندازد كمك مي كند.

وقتي به مسائل جزيي و به ظاهر كم اهميت توجه مي كنيم ذهن ناهوشيار ما فرصتي پيدا مي كند كه به مسائل مهمتر بپردازد. مهم اين است در حالي كه هرگز به فكر حل مسئله مهمي نيستند، ذهن ناهوشيار ما مسائل را حل و فصل مي كند.

اگر مردها مي دانستند كه اين چيزهاي كوچك تا چه اندازه براي زنها مهم هستند،به زنان شاد و خوشبخت بيشتري برخورد مي كرديم. بعضي از زنها خجالت مي كشند كه از اهميت اين موضوعات با شوهرشان حرف بزنند، اما اگر زماني به اهميت اين چيزهاي كوچك و به ظاهر بي اهميت توجه مي كرديم،متوجه مي شديم كه زندگي مان تا چه اندازه تغيير مي كرد.


نوشته شده در   جمعه 20 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode