ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 21 اسفند 1391     |     کد : 50993

تهدید جنگ اتمی تمام عیار

كره شمالی امروز (یكشنبه) درست یك روز پیش از برگزاری رزمایش نظامی مشترك آمریكا و كره جنوبی این دو كشور را به یك جنگ اتمی تمام عیار تهدید كرد.



كره شمالی(یكشنبه) درست یك روز پیش از برگزاری رزمایش نظامی مشترك آمریكا و كره جنوبی این دو كشور را به یك جنگ اتمی تمام عیار تهدید كرد.


به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، روزنامه «رودونگ سینمون» چاپ كره شمالی نوشت: گروه‌های نظامی خط مقدم ما، ارتش، نیروهای هوایی و دریایی، یگان‌های ضد هوایی و یگان‌های موشك‌های استراتژیك كه وارد این مرحله از جنگ تمام عیار شده‌اند، منتظر دستور نهایی ما برای حمله هستند. سلاح‌های اتمی كشور نیز برای جنگ آماده شده‌اند.

این روزنامه كه متعلق به حزب حاكم «كارگر» كره شمالی است افزود: اگر جنگی درگیرد رژیم‌های دست‌نشانده در آمریكا و كره جنوبی به یك چشم بر هم زدن نابود می‌شوند.

در ادامه این نوشتار آمده است: از آنجایی كه كره شمالی مانور مشترك نظامی آمریكا و كره جنوبی را به عنوان هدف قرار دادن پیونگ یانگ تلقی می كند، این دو كشور را تهدید كرده كه در صورت برگزاری این مانور مشترك دست به یك جنگ اتمی تمام عیار با آنها می‌زند.

ایران برنده مذاكرات قزاقستان

فارین پالیسی با اشاره به مذاكرات اخیر ایران و 1 + 5 در قزاقستان، اشاره كرده است كه پیشنهاد كاهش تحریم‌ها برای ایران یك برگ برنده ای بود كه از آن به خوبی برای بازپروری ارزش موقتی ریال استفاده كرده است.

به گزارش تابناك،این مطلب در ادامه و با اشاره ضمنی به هدف تحریم‌ها علیه ایران گفته است: 'كاهش تحریم‌ها' البته و در واقع یك قدم اعتماد ساز است، اما نه در مسیری كه پیشنهاد دهندگان آن قصد دارند قدم بردارند. پیشنهاد قزاقستان به شكل ساده به مقامات ایرانی این امكان را می‌دهد كه روح رقابت و امید را برای بهبود شرایط اقتصادی هدایت كنند.

فارین پالیسی این امر را به مثابه یك اشتباه استراتژیك در رفتار غرب توصیف كرده است و نوشته: 5 + 1 در مذاكرات قزاقستان با پیشنهاد 'كاهش تحریم‌ها' دقیقاً در همین مسیر گام برداشت. در حالی كه مذاكرات در قزاقستان به صورت دیپلماتیك انجام شد، اما دولت ایران از این مذاكرات و این پیشنهاد به عنوان شاهدی برای رفع قریب‌الوقوع تحریم‌ها استفاده كرد.

شرایط ورود هاشمی مهیّاست

حسین مرعشی معتقد است كه شرایط برای ورود آیت‌الله هاشمی 78 ساله به عرصه انتخابات و كاندیدا شدن وی برای دولت یازدهم مهیّاست.

این عضو حزب كارگزاران در گفت وگو با روزنامه اصلاح‌طلب بهار اظهار داشت: آقای هاشمی برای حضور در انتخابات هیچ آمادگی و علاقه‌ای ندارند، ولی از نظر كارشناسی شرایطی در كشور پیش آمده است كه اگر این امر مورد توجه افكار عمومی و جناح‌های سیاسی باشد و نظام هم این را بپسندد، آقای هاشمی ظرفیت‌هایی دارد كه می‌تواند در یك دوره چهارساله بهبودی سریعی در اوضاع ایجاد كند.

وی افزود:آقای هاشمی دوستان بسیاری هم در جریان اصولگرا و هم در جریان اصلاح‌طلب و هم در جریان میانه كشور دارد. هر اتفاقی ممكن است بیفتد؛ یعنی هم ممكن است بین آقای هاشمی و جناح اصلاح‌طلب ائتلاف شود و هم ممكن است با جناح اصولگرا توافق شود و هم ممكن است یك شخصیت مستقلی بیاید كه مورد حمایت آقای هاشمی باشد.

آرایش انتخاباتی جامعتین

بر اساس فرمول جامعتین ، نهایتاً سه نفر كاندیداهای جریان اصولگرایی خواهند بود. بعد از آن ، دو حالت پیش خواهد آمد: یا اصلاح طلبان ، با كاندیدا یا كاندیداهای قوی به میدان خواهند آمد ، یا انتخابات بدون حضور اصلاح طلبان برگزار می شود.

به گزارش عصرایران، در حالت اول ، برای جلوگیری از تشتت آرای اصولگرایان ، باز هم بین سه نفر نهایی ، یك نفر انتخاب خواهد شد تا به رقابت با كاندیدای اصلاح طلب بپردازد. اما اگر اصلاح طلبان نیایند ، این سه نفر ، به رقابت با هم و كاندیدای دولت می پردازند.

تعدد كاندیداهای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ، مسأله ای است كه ذهن اصولگرایان را به خود مشغول كرده است. هم از این روست كه بزرگان اصولگرا، در صدد تمهید فرمول هایی هستند تا بتوانند اردوگاه خود را به بهترین وجه ممكن مدیریت كنند و برنده انتخابات باشند.


نوشته شده در   دوشنبه 21 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode