ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 19 اسفند 1391     |     کد : 50859

آمریكا مجبور به پذیرش ایران قدرتمند است

تحلیلگر ژئو پلیتیك و مورخ فرانسوی گفت : آمریكا به خاطر اهداف خود در منطقه مجبور می شود كه ایران را به عنوان یك قدرت بزرگ به رسمیت بشناسد.

تحلیلگر و مورخ فرانسوی:

آمریكا مجبور به پذیرش ایران قدرتمند است

تحلیلگر ژئو پلیتیك و مورخ فرانسوی گفت : آمریكا به خاطر اهداف خود در منطقه مجبور می شود كه ایران را به عنوان یك قدرت بزرگ به رسمیت بشناسد.وی افزود: بدیهی است كه آمریكا با طولانی كردن مذاكرات گروه 1+5با ایران مقاصد دیگری را از جمله تضعیف اقتصادی و انزوا ایران را دنبال می كرد، ولی مذاكرات اخیر گروه 1+5 با ایران در آلماتی، ازتغییر موضع قدرت های غربی در قبال تهران حكایت دارد.


«یو باتای» روز جمعه درمصاحبه با خبرنگار ایرنا در بلگراد با اشاره به اینكه قدرت های بزرگ غربی مطمئنا به پیشرفت های همه جانبه ایران به خصوص در فناوری های هسته ای واقف هستند، افزود: ایران به اورانیوم غنی شده برای فعالیت صلح آمیز هسته ای خود به كمك خارجی نیاز ندارد.

وی كه درفرانسه استاد دانشگاه است با بیان اینكه مطمئنا غربی ها متوجه این امر هستند كه هر گونه جنگی با ایران برای آنها گران تمام خواهد شد، تصریح كرد: جنگ نمی تواند تضمینی برای متوقف كردن برنامه هسته ای صلح آمیز ایران باشد.

وی به دیگر مسایل منطقه پرداخت واشاره كرد: واشنگتن، جنگ در سوریه را از دست داده است والان كه دراین راستا به بن بست رسیده است، از یك سو خواهان مذاكره مستقیم با ایران واز طرف دیگر خواهان همكاری با روسیه است.

این تحلیلگر واستاد فرانسوی كه سخنرانی های زیادی را درصربستان و دیگر كشورهای اروپایی درباره تحولات جهانی دارد، با تاكید برادامه نظام كنونی در سوریه گفت : پس ازثبات كامل سوریه كه درآن بشار اسد درصدر آن قرار خواهد داشت، احتمالا مسكو كنفرانس جدیدی را برای یافتن راه حلی برای منطقه و مساله اسرائیل و همسایگان آن تشكیل خواهد داد.

تاریخ دان فرانسوی نیز دررابطه با مساله سوریه واسرائیل گفت: آمریكا متوجه این موضوع است كه مذاكرات بین اسرائیل وسوریه به نتیجه مطلوب نمی رسد، زیرا ابتدا باید راه حلی برای مساله كشور فلسطین پیدا كرد.

وی ادامه داد: در كنفرانس جدید مسكو باید اسرائیل را وادار به عقب نشینی از مرزهای 1967 میلادی كرد، و به دنبال آن كشور جدید فلسطین براساس قوانین حقوقی تعریف وتضمین شود.

این تحلیلگر فرانسوی دربخش دیگری از گفت وگو با ایرنا به تقسیم بندی كشورها به دو دسته مستقل وتحت سلطه آمریكا اشاره كرد وگفت: جمهوری اسلامی ایران نمونه بارز یك كشور دموكراتیك ومستقل است كه با ایستادگی مقابل زیاده خواهی های آمریكا، مدام در معرض تهدید و تحریم آمریكا و برخی دیگر كشورها قرار دارد.

وی گفت: استقلال ایران، سبب شد كه این كشور در بیش از سه دهه گذشته با اتكا بر علم و دانش مردمی به پیشرفت های بزرگی دست یابد و به عنوان یك قدرت مستقل عامل صلح و ثبات منطقه و جهان شناخته شود.


نوشته شده در   شنبه 19 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode