ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 19 اسفند 1391     |     کد : 50854

امام جمعه موقت تهران: رهبری منتظر اقدامات مسئولان برای حل گرانی هستند

امام جمعه موقت تهران در خطبه های امروز نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان، گفت...



امام جمعه موقت تهران در خطبه های امروز نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان، گفت: مقام معظم رهبری مسیر حركت رو به جلو و آینده روشن نظام اسلامی را ترسیم كردند.آیت الله موحدی كرمانی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار به مسئولان برای حل مشكلات توصیه موكد كردند و آنها باید گزارش دهند در قبال حل مشكلات جامعه چه كردند.


به گزارش واحد مركزی خبر، آیت الله محمدعلی موحدی كرمانی گفت: تاكید ایشان بر ضرورت نگاه بلندمدت برای رسیدن به آرمان ها و اهداف اسلامی و برنامه ریزی برای هر مقطع زمانی باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی افزود: ایمان به اسلام ، عزم راسخ ، تكیه به مردم ، حفظ روحیه امید از نگاه مقام معظم رهبری از عوامل مهم استمرار حركت رو به جلو و عبور از سختی های مقطعی است.

آیت الله موحدی كرمانی با اشاره به این كه اگر در دوران مبارزه نگاه بلندمدت وجود نمی داشت ، حركت مردم علیه نظام ستم شاهی با شكست مواجه می شد ، تصریح كرد: مقام معظم رهبری با علم به این موضوع شرایط كنونی را نسبت به گذشته پیچیده تر دانستند و معتقدند باید با نگاه و برنامه ریزی بلند مدت بر مشكلات مقطعی غلبه كنیم.

وی ایجاد نشانه های امید در جامعه را یكی دیگر از عوامل مهم رسیدن به اهداف بلندمدت دانست و یاد آورشد: استمرار موفقیت های علمی ملت ایران ، عظمت فكری جمهوری اسلامی در دنیای اسلام ، تسلط گفتمان دینی در كشور ، نفوذ سیاسی بین المللی نظام جمهوری اسلامی ایران از نشانه های امید است كه باید جامعه به آن توجه داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر نظام اسلامی پیشرفت نمی كرد ، دشمنان تا این حد عصبانی نمی شدند و در صدر اسلام نیز این گونه بود كه به هر اندازه كه پیامبر مكرم اسلام (ص) به موفقیت هایی دست پیدا می كردند ، فشار مشركین بر ایشان و صحابه بیشتر می شد.

وی در ادامه به فراز دیگری از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضاء مجلس خبرگان اشاره كرد و گفت: رهبری نظام معتقد است بهانه تحریم های دشمن به ظاهر موضوع هسته ای است اما هدف اصلی رو در رو كردن مردم در مقابل نظام اسلامی است كه این هدف با حضور گسترده مردم در راهپیمایی باشكوه 22 بهمن نقش برآب شد.

وی همچنین در مورد مشكلات معیشتی مردم افزود: مقام معظم رهبری معتقدند برخی از مشكلات اقتصادی ناشی از تحریم و برخی ناشی از سوءمدیریت ها و سیاست هاست ، اما همانگونه كه ایشان تاكید كردند مسئله مهم این است كه مشكلات قابل حل است.

آیت الله موحدی كرمانی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار به مسئولان برای حل مشكلات توصیه موكد كردند و آنها باید گزارش دهند در قبال حل مشكلات جامعه چه كردند.

خطیب نمازجمعه تهران نگاه مقام معظم رهبری به موضوع تحریم را جوشش از درون دانست و گفت: آنچه در دستیابی به اورانیوم 20 درصدی نصیب كشور شد نتیجه همین جوشش از درون است.

آیت الله موحدی كرمانی به موضوع مشكلات اقتصادی غربی ها اشاره كرد و افزود: در دیدار مقام معظم رهبری با اعضای مجلس خبرگان ایشان تاكید كردند مشكلات اقتصادی غربی ها راه حل ندارد در حالی كه مشكل اقتصادی ما راه حل دارد ضمن آن كه بخشی از مشكلات اقتصادی غربی ها ناشی از تحریم ایران است.

امام جمعه موقت تهران به مناسبت های پیش رو اشاره كرد و گفت: در آستانه سال جدید انتظار می رود مردم مسلمان ایران علاوه بر پرهیز از اسراف و كمك به مستمندان حال و هوای ایام فروردین را كه مصادف با شهادت حضرت صدیقه طاهره (س)است مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به این كه مفاخر ایران بسیار زیاد است تاكید كرد: شاید نیازی نباشد كه با داشتن گنجینه بزرگی از مفاخر به مراسم چهارشنبه سوری افتخار شود ، مراسمی كه عمدتاً باعث لطمات جبران ناپذیر برای جوانان كشور است و از همین جا به والدین توصیه می كنم از ورود فرزندانشان به مراسم چهارشنبه سوری جلوگیری كنند و از نیروی انتظامی نیز می خواهم به فكر چاره باشد.

آیت الله موحدی كرمانی در پایان ضمن ابراز تأسف و همدردی با شهدا و مجروحان كشور پاكستان علو درجات را برای شهدای این حادثه تروریستی مسئلت كرد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست با بیان اینكه جامعه تقوا محور همواره عزیز و عزتمند است ، گفت: انسان كامل ، مسجود ملائكه شد و در نظام هستی محور آفرینش معرفی شده است.

آیت الله موحدی كرمانی با دعوت همگان به تقوا، افزود: تقوای الهی از مسائل مهم اسلامی است و انسان با سرمایه تقوا می تواند خودش را از خطر شیطان به دور بدارد و به بركت تقوا می تواند به یاد خدا باشد.

انسان كامل این قدر بالاست و انسان كامل خلیفه الله است.

وی گفت: اگر كسی می خواهد این مقامات را متوجه شود زیارت جامعه كبیره را با توجه بخواند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: انسان اگر عبد باشد اشرف مخلوقات است اما اگر عبد نباشد پست ترین موجودات است.

ایت الله موحدی كرمانی گفت: اینكه گفته می شود انسان اشرف مخلوقات به طور مطلق غلط است؛ انسان عبد اشرف مخلوقات است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: با تكیه بر سرمایه تقوا ، كوچكترین خطری متوجه انسان نمی شود و تقوا در همه جا در اداره، جامعه ، برخوردها و كسب و كار و مدیریت ها لازم است.

آیت الله موحدی كرمانی گفت: تقوا حافظ انسان است و از هر لغزش و گناهی دور می كند.

وی با تاكید بر اینكه در قران ' ذكر الله' با كلمه كثیر همراه شده است، گفت: معنی 'كثیر' این است كه خیلی و دائم به یاد خدا باشید.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح كرد: انسان یك وجود ربطی است و سراسر وجود و حیات ما وصل به خداست.

آیت الله موحدی كرمانی افزود:تا وقتی كه این ربط ما را حفظ كند ، عزیز هستیم و به محض اینكه ربط ما را فراموش كند ، ما هم فراموش می شویم.

آیت الله موحدی كرمانی با بیان اینكه بدترین موجودات در روی زمین و به طور كلی در نظام هستی انسان هایی هستند كه نه می شنوند و نه سخن می گویند و نه تعقل دارند ، گفت: انسان اگر بنده خدا نباشد ارزشش زیر صفر می رود. اگر انسان از ارزش خود غافل شود ، سرمایه وجودش را از دست داده است و حاكم بر خود نیست و خیال می كند كه آزاد است و تصمیم می گیرد و بر مملكت وجود خود حكومت می كند ، در حالی كه تحت حاكمیت شیطان است ، نفس اماره فرمان می دهد و او مطیع نفس اماره است و این نفس نماینده تام الاختیار شیطان است.

وی افزود: حیف است انسانی كه مقام بلندی برایش در نظر گرفته شده است خود را به دنیا، به یك نگاه شهوانی و نظر الوده و به لذت موقت و گناه بفروشد.

آیت الله موحدی كرمانی گفت: قیمت انسان بهشت و سعادت ابدی و رضای خداست و نباید خود را به كمتر از این بفروشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: كسانی كه اسیر ماهواره شده اند، در واقع ذلیل شده اند و خود را به یك نگاه می فروشند و این اسارت ها برای برنامه های زشت ماهواره ای ، محصولی جز ذلت و بدبختی ندارد.


نوشته شده در   شنبه 19 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode