ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 16 اسفند 1391     |     کد : 50740

مردم تخریب‌های انتخاباتی را نمی‌پسندند

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: همه آحاد جامعه از جمله مسئولان باید با هم باشند و اگر اختلاف نظری هست باید آن را با هم برطرف كنیم.

رئیس مجلس خبرگان:
مردم تخریب‌های انتخاباتی را نمی‌پسندند


رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: همه آحاد جامعه از جمله مسئولان باید با هم باشند و اگر اختلاف نظری هست باید آن را با هم برطرف كنیم.

به گزارش واحد مركزی خبر، آیت‌الله مهدوی‌كنی در سخنان دیروز خود در مراسم افتتاحیه سیزدهمین اجلاس چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری افزود: آنچه مهم است حضور حداكثری و گسترده مردم است چرا كه حضور پای صندوق، رأی به نظام و انقلاب است.

وی در همین زمینه شرط حضور حداكثری و گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری را رعایت دو نكته دانست و گفت: نكته اول این است كه باید حق مردم را رعایت كنیم چرا كه مردم طبق موازین اسلامی حقی دارند كه باید ادا شود.

آیت‌الله مهدوی كنی تصریح كرد: اگر مشكلاتی هست كه بخشی از آن از خارج تحمیل شده است باید با صداقت به مردم گفته و اعلام شود كه برای این مشكلات تدبیر خواهد شد اما این كه مشكلات را نادیده بگیریم و بگوییم مشكلی نیست، مردم خود می‌فهمند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاكید كرد: باید به مردم حق داد و با بردباری و صبر در جهت حل این مشكلات قدم برداریم.

آیت‌الله مهدوی‌كنی اضافه كرد: نكته دوم در رعایت شرط حضور گسترده مردم این است كه افرادی به میدان بیایند كه در خود صلاحیت نامزدی ریاست جمهوری و حل مشكلات كشور را می‌بینند.

وی افزود: بالاخره كشور دچار برخی گرفتاری‌های داخلی و خارجی است بنابر این كسانی كه واقعا صلاحیت دارند، به میدان بیایند چرا كه اكنون ریاست و مدیریت در ایران چندان آسان نیست و به نوعی ریاضت است.

وی با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان رهبری گفت: ما برای حفظ نظام و اسلام و نگهداری مردم در صحنه مسئولیت داریم و همان‌طور كه قبل از انقلاب، روحانیت با رهبری امام راحل، علت محدثه انقلاب بودند، مسلما در بقای آن هم مسئولیت دارند. رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: این مجلس در تعیین و تشخیص رهبری به عنوان ركن ركین انقلاب اثرگذار و بسیار مهم است. آیت‌الله مهدوی كنی خطاب به نمایندگان مجلس خبرگان رهبری گفت: هر یك از شما شخصیتی هستید كه در تعیین و تشخیص رهبری و صیانت و نظارت بر آن نقش دارید و این بسیار مهم است كه برای حفظ نظام باهم باشیم و این باهم بودن را در عمل نشان دهیم.

اشتباه بنی‌صدر

رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یكی از اشتباهات بنی‌صدر این بود كه فكر می‌كرد با 11 میلیون رای تا آخر می‌ماند.

وی افزود: در مواقع بروز اختلاف میان دولت و مجلس كه به خدمت امام می‌رسیدیم ابتدا ما را به تفكر و بررسی موضوع با حضور كارشناسان ارجاع می‌دادند و خودشان دستور نمی‌دادند مگر در مواقع بحرانی. مهدوی‌كنی گفت: امام به علت آن‌كه بنی‌صدر رای آورده بود بسیار صبر كردند و آن اواخر كه او خیلی شلوغ می‌كرد و گوش نمی‌داد هیات حل اختلاف تشكیل شد.

آیت‌الله مهدوی‌كنی با اشاره به غائله 14 اسفند و مكالمه تلفنی خود با بنی‌صدر در شب 15 اسفند افزود: به بنی‌صدر گفتم تو در فرانسه زندگی كرده‌ای و در آن كشور تفكیك قوا وجود دارد ، درحالی كه تو اكنون همزمان قاضی، شاكی، داور، مجری، رئیس‌جمهور و رئیس سپاه و ارتشی، تو آخوندزاده هم هستی، اما معنای آخوندزاده را هم نمی‌فهمی، تو اشتباه می‌كنی و معنای روحانیت را هم نفهمیده‌ای.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: امام (ره) می‌فرمودند مردم همه چیز را تحمل می‌كنند، اما درگیری مسئولان را نمی‌توانند تحمل كنند و این برای آنان قابل هضم نیست.

آیت‌الله مهدوی‌كنی با اشاره به تشكیل هیات حل اختلاف و اقدامات این هیات گفت: این هیات سه ماه در وزارت كشور مسائل را بررسی كرد و پس از آن‌كه تخلفات بنی‌صدر محرز شد امام (ره) فرمودند اعلام كنید.

نتیجه انتخابات هیات رئیسه

همچنین در مراسم رای‌گیری كه در نشست افتتاحیه سیزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، نمایندگان مردم در این مجلس،‌ دوباره آیت‌الله مهدوی‌كنی را به عنوان رئیس مجلس خبرگان برگزیدند. همچنین آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی به عنوان نایب ‌رئیس اول و آیت‌الله یزدی به عنوان نایب رئیس اجرایی مجلس خبرگان برگزیده شدند.

با رای اعضای مجلس خبرگان، آیت‌الله دری نجف‌آبادی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی به عنوان منشی و حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی و آیت‌الله حسینی بوشهری نیز به عنوان كارپرداز تعیین شدند.

ضرغامی: رسانه ملی یكی از قدرتمندترین رسانه‌های جهان است

در حاشیه سیزدهمین اجلاس خبرگان رهبری، رئیس رسانه ملی، مهم‌ترین ماموریت این رسانه را «هدایت درست افكار عمومی» عنوان كرد.

عزت‌الله ضرغامی، سخنران ویژه اجلاس سیزدهم، در حاشیه این نشست گفت: به دعوت هیات رئیسه مجلس خبرگان، خدمت اعضای محترم رسیدم تا گزارشی را تقدیم كنم. رئیس رسانه ملی ضمن اشاره به این مهم كه به دلیل اهمیت مطالبی و ابعاد گسترده حوزه ماموریتی رسانه ملی، زمان مناسبی در اجلاس در اختیار ایشان قرار گرفته بود، افزود: ان‌شاءالله برای تكمیل گزارش و استفاده از راهنمایی‌ها و نقطه نظرات اعضای محترم مجلس خبرگان در روز دوم اجلاس (امروز) نیز حضور خواهم یافت.

ضرغامی با تاكید بر این كه مجلس خبرگان جایگاه بسیار رفیعی دارد، گفت: فرصت بسیار مغتنمی است كه در جمع همه بزرگان و علما مطالب كلان ضروری و لازم نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی توضیح داده شود. در واقع تلاش كردیم عرصه فعالیت و انجام وظیفه رسانه ملی تشریح و ترسیم شود.

رئیس رسانه ملی تصریح كرد: امروز ما در جنگ نرم، درگیر یك فضای كاملا رقابتی هستیم كه رسانه در آن حرف اول را می‌زند، اگر تهدید یا فرصتی در همه زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و... هست، بستر همه آنها رسانه است و رسانه‌ها حرف اول را می‌زنند.

وی با اشاره به این‌كه رسانه ملی با در اختیار داشتن 160 شبكه رادیویی و تلویزیونی، یكی از پرقدرت‌ترین نهادهای رسانه‌ای در سطح دنیاست، افزود: در حوزه‌های برون‌مرزی، ملی، استانی، محلی و در حوزه فضای مجازی، ابعاد فعالیت‌های رسانه فوق‌العاده گسترده است.

مهم‌ترین ماموریت ما هدایت درست افكار عمومی مردم است، آن هم نه فقط یك قشر خاص، یك نوع سلیقه یا یك منطقه خاص، بلكه همه مردم كشور مخاطبان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران هستند. باید این مخاطب انبوه را بخوبی شناخت و نیازهایشان را بدرستی تشخیص داد.

ضرغامی با تاكید بر این‌كه رقبا و توطئه‌های دشمن را نیز باید بخوبی شناخت و درك درستی از آنها به دست آورد، گفت: تمامی این موارد كه در بخش دوم سخنرانی خود توضیح خواهم داد، متناسب با توانمندی‌های رسانه و ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در كشور انجام خواهند شد.

رئیس رسانه ملی افزود: بخش زیادی از كارهایی كه در رسانه انجام می‌شود با عنایت به توانمندی‌های دیگری است كه باید فراهم شده و از طریق رسانه به مردم برسد.


نوشته شده در   چهارشنبه 16 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode