ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 5 اسفند 1391     |     کد : 50177

قهرمانی مقتدرانه كشتی ایران

تیم ملی كشتی آزاد ایران با شكست دادن آمریكا و روسیه مقتدرانه بر سكوی قهرمانی جام جهانی ایستاد. چهل‌و‌یكمین دوره مسابقه‌های جام جهانی كشتی آزاد ...

كشتی آمریكا در برابر ایران زانو زد، روسیه نیز 6 بر یك مغلوب شد
قهرمانی مقتدرانه كشتی ایران

تیم ملی كشتی آزاد ایران با شكست دادن آمریكا و روسیه مقتدرانه بر سكوی قهرمانی جام جهانی ایستاد. چهل‌و‌یكمین دوره مسابقه‌های جام جهانی كشتی آزاد در شرایطی شب گذشته در سالن 12 هزار نفری مملو از جمعیت آزادی تهران پایان یافت كه در جدال نهایی این رقابت‌ها، ملی‌پوشان كشورمان مقتدرانه مقابل روسیه، قدرت اول كشتی جهان ظاهر شدند و با نتیجه 6 بر یك از سد این حریف نامدار گذشتند.

گرچه این پیروزی خیره‌كننده در شرایطی به دست آمد كه تیم ملی روسیه به جهت در پیش بودن رقابت‌های قهرمانی اروپا كشتی‌گیران اصلی خود را به همراه نداشت، اما این تیم پیش از راهیابی به فینال تمام رقیبانش را با اقتدار شكست داده بود. با این حال تیم ایران نیز كه ژاپن، بلغارستان و گرجستان را شكست داده بود، برای راهیابی به دیدار نهایی نیز با نتیجه 6 بر یك از سد آمریكا گذشت و با روحیه مضاعف گام به دیدار نهایی گذاشته بود.

در جدال نهایی ابتدا حسن رحیمی، دارنده مدال برنز رقابت‌های جهانی در دو وقت پیاپی و در مجموع با نتیجه 5 بر صفر نریمان اسرافیلوف، كشتی‌گیر سرشناس روس را شكست داد و روحیه نفرات دیگر تیم كشورمان را دوچندان كرد.در دومین مبارزه، مسعود اسماعیل‌پور به مصاف آلكساندر بوگومویف كشتی‌گیر 60 كیلوی روس رفت. رقابت نزدیكی كه طی آن دو كشتی‌گیر در سه وقت به زورآزمایی پرداختند و در نهایت این اسماعیل‌پور بود كه در وقت سوم با زیر یك‌خم و بارانداز حریف در نهایت مبارزه را با نتیجه 3 بر 2 به سود خود خاتمه داد. اما در وزن 66 كیلو مهدی تقوی در مصاف با آلن گوگایف نایب قهرمان جهانی 2010 با نتیجه 4 بر 3 تن به شكست داد تا تنها شكست تیم ایران در این رقابت رقم بخورد؛ چرا كه در ادامه در 74 كیلو صادق گودرزی 8 بر 6 كاهابر هوبژتی را شكست داد و احسان لشگری هم 2 بر صفر ماگومد ابراگیموف را شكست داد تا قهرمانی تیم كشورمان مسجل شود. با وجود این حامدتاتاری در 96 كیلو 5 بر صفر یوری بلونوفسكی را شكست داد و كمیل قاسمی هم در سنگین وزن 4 بر صفر از سد فلیكس تساركایف گذشت تا تیم ایران، روسیه را هم مانند آمریكا 6 بر یك شكست دهد. پیروزی دلچسبی كه بیش از 12 هزار تماشاگر حاضر در سالن را به وجد آورد.

قهرمانی شب گذشته تیم ملی ایران در شرایطی به دست آمد كه در واپسین كشتی‌های این رقابت محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور هم با حضور در سالن مسابقات نظاره‌گر دلاوری‌های كشتی‌گیران كشورمان بود.

تیم ایران پیش از این در سال‌های 96، 2006 و 2012 نیز قهرمان این رقابت‌ها شده بود. قبل از كشتی نهایی نیز تیم ملی آمریكا در مسابقه رده بندی با نتیجه 6 بر یك از سد بلاروس گذشت و عنوان سوم را از آن خود كرد.

پاداش‌های ویژه وزیر ورزش

پس از قهرمانی تیم ملی، محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان كه همراه رئیس‌جمهور در سالن حضور داشت، گفت: به پاس افتخارآفرینی كشتی‌گیران به آزادكاران پاداش 30میلیون تومانی و به فرنگی‌كاران به دلیل نایب قهرمانی پاداش 20میلیون تومانی تعلق می‌گیرد.

امید به ابقای كشتی در المپیك

اما در شرایطی كه استقبال بی‌نظیر مردم از رقابت‌های جام‌جهانی كشتی، امید نمایندگان فیلا و همچنین كشورهای شركت‌كننده برای باقی ماندن كشتی در المپیك بیش از پیش شد. در حاشیه این رقابت‌ها رایزنی‌های بین‌المللی كشورهای شركت‌كننده در این رقابت‌ها رنگ و بوی جدی گرفت و در این رابطه ریچ بندر، مدیر اجرایی فدراسیون كشتی آمریكا با ابراز خشنودی از شكل‌گیری اجماع جهانی برای حفظ كشتی در المپیك به ایسنا، گفت: ما به ایران، روسیه و بقیه كشورهای صاحب‌نام برای حفظ كشتی نیاز داریم و این فراسوی هر مساله سیاسی و اعتقادی است. ایران جزو كشورهای قدرتمند كشتی است و می‌تواند از اعتبار آن دفاع كند.

رسول خادم: انتقام كشتی فرنگی را گرفتیم

رسول خادم پس از قهرمانی ایران در جام جهانی كشتی آزاد گفت: خوشحالم كه قهرمان شدیم. چون وقتی می‌توانیم این مردم را خوشحال كنیم، برایمان بسیار دلچسب است. در این مسابقات نواقصی داشتیم و امیدواریم كه برای مسابقات اصلی آنها را برطرف كنیم.وی افزود: خوشبختانه توانستیم با شكست روسیه در فینال انتقام كشتی فرنگی را هم بگیریم. البته تیم فرنگی ایران خیلی خوب بود، ولی روسیه در فرنگی بسیار قدرتمند ظاهر شد.

امید توفیقی / گروه ورزش


نوشته شده در   شنبه 5 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode