ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 3 اسفند 1391     |     کد : 50111

رهبر معظم انقلاب:‌ آیت‌الله خوشوقت عمری با بركت و سرشار از معنویت داشت

در پی ارتحال آیت‌الله آقای حاج شیخ عزیزالله خوشوقت، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی، درگذشت آن عالم ربانی و سالك الی‌الله را مصیبتی اندوهبار برای آشنایان رتبه‌معنوی آن بزرگوار و ثلمه‌ای بزرگ برای شاگردان و مستفیدان محضر پرفیض آن عارف بالله خواندند و این مصیبت را به خانواده مكرم و فرزندان محترم و وابستگان و ارادتمندان ایشان تسلیت گفتند.



در پی ارتحال آیت‌الله آقای حاج شیخ عزیزالله خوشوقت، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی، درگذشت آن عالم ربانی و سالك الی‌الله را مصیبتی اندوهبار برای آشنایان رتبه‌معنوی آن بزرگوار و ثلمه‌ای بزرگ برای شاگردان و مستفیدان محضر پرفیض آن عارف بالله خواندند و این مصیبت را به خانواده مكرم و فرزندان محترم و وابستگان و ارادتمندان ایشان تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم ر‌هبری، متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با تأسف و اندوه فراوان خبر رحلت عالم ربانی، سالك الی الله و عارف بالله مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ عزیز الله خوشوقت رضوان الله علیه را دریافت كردم. عمری با بركت، سرشار از معنویت و تهذیب و گام‌های پیوسته در سلوك الی‌الله، همراه با مجاهدتی كم‌نظیر در تربیت نفوس مستعد و دل‌های مشتاق، خلاصه‌ای از زندگینامه این روحانی مهذب و این معلم اخلاق و معرفت است. بی‌شك فقدان این شخصیت ممتاز، برای آشنایان رتبه معنوی آن بزرگوار مصیبتی اندوهبار و برای شاگردان و مستفیدان محضر پرفیض او ثلمه‌ای بزرگ است. اینجانب تسلیت صمیمانه خود را به خانواده مكرم و فرزندان محترم و دیگر وابستگان و به همه ارادتمندان ایشان معروض می‌دارم و علو درجات و شمول رحمت حق و حشر با اولیاء الله را برای روح مطهرشان از خداوند متعال مسألت می‌كنم.

سیدعلی خامنه‌ای/ 2 اسفند ماه 1391

روسای قوا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان هم در بیانیه‌هایی جداگانه‌، رحلت آیت‌الله خوشوقت را تسلیت گفتند.

آیت‌الله خوشوقت دیروز پس از مدتی بیماری در مكه‌مكرمه درگذشت. به گزارش مهر، با برنامه‌ریزی‌های قبلی و با توجه به شرایط جسمانی آیت‌الله‌ خوشوقت، مقرر شده‌ بود وی تحت نظر جمعی از متخصصان سه‌شنبه به تهران منتقل شود كه وضع جسمانی ایشان از ساعات اولیه بامداد روز سه‌شنبه ناپایدار شد و صبح دیروز به دیار باقی شتافت.

براساس این گزارش، حضرت آیت‌الله خوشوقت، از علمای حوزه علمیه تهران اوایل بهمن به سرزمین وحی سفر كرده بود كه پس از شش روز اقامت در مدینه منوره، چهاردهم بهمن‌ماه جهت انجام اعمال مناسك عمره مفرده به مكه‌مكرمه عازم شد كه پس از انجام اعمال، به دلیل عارضه تنفسی در بیمارستان مكه بستری شد.

آیت‌الله عزیزالله خوشوقت متولد ۱۳۰۵، مجتهد و استاد اخلاق، امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در سه‌راه طالقانی(پیچ شمیران) در تهران بود. او از بارزترین شاگردان اخلاق و عرفان علامه طباطبایی است. وی اوایل انقلاب از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

پیكر آیت‌الله خوشوقت در جوار مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آرام می‌گیرد

فرزند آیت‌الله خوشوقت گفت: پیكر معظم‌له در صورت اجرای بموقع امور اداری در عربستان، پنجشنبه (امروز) به میهن بازگردانده و در جوار مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دفن خواهد شد.

به گزارش فارس، حسین خوشوقت افزود: هم‌اكنون درحال انجام دادن امور اداری ترخیص پیكر ایشان از بیمارستان و برنامه‌ریزی برای بازگرداندن به كشور هستیم. وی اضافه كرد: هرچند با تعطیلی پنجشنبه و جمعه در كشور عربستان روبه‌رو هستیم ولی با همكاری بعثه مقام معظم رهبری و سفارت جمهوری اسلامی ایران تا حد زیادی مسائل مربوط به انتقال پیكر آیت‌الله خوشوقت حل شده است. خوشوقت گفت: در صورتی كه پیكر مرحوم آیت‌الله خوشوقت پنجشنبه به كشور منتقل شود، مراسم تشییع روز جمعه برگزار می‌شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 3 اسفند 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode