ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 بهمن 1391     |     کد : 49686

پاسخ كوبنده ملت به دشمن

مردم ایران اسلامی روز گذشته با غریو «مرگ بر آمریكا» و «مرگ بر اسرائیل»، سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند و بار دیگر حماسه وحدت و حضور را به نمایش گذاشتند و پاسخی كوبنده به فشارها و تهدیدات دشمنان دادند.



مردم ایران اسلامی روز گذشته با غریو «مرگ بر آمریكا» و «مرگ بر اسرائیل»، سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند و بار دیگر حماسه وحدت و حضور را به نمایش گذاشتند و پاسخی كوبنده به فشارها و تهدیدات دشمنان دادند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، راهپیمایی عظیم 22 بهمن روز گذشته از ساعت 9 صبح در تهران و همزمان در 930 بخش، شهر و شهرستان و 4000 روستای كشور ‌آغاز شد.

بیش از 220 خبرنگار خارجی و 1600 خبرنگار داخلی، همچنین شبكه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی، شبكه‌های برون‌مرزی و شبكه‌های تلویزیونی دیگر كشورها مراسم 22 بهمن را به صورت مستقیم پوشش خبری ـ تصویری دادند.

راهپیمایان در تهران در طول مسیر راهپیمایی به سمت میدان آزادی با حمل پلاكاردهای «تا آخر ایستاده‌ایم» حمایت خود را از نظام فریاد می‌زدند.

همچنین برخی از راهپیمایان با در دست داشتن پلاكاردهایی كه روی آن نوشته شده بود «من انقلابی‌ام» حمایت قاطع خود را از سخنان اخیر مقام معظم رهبری كه به دولت آمریكا فرمودند من دیپلمات نیستم یك انقلابی‌ام نشان دادند.

در عین حال برخی از مردم با توجه به وقایع اخیر یكشنبه مجلس و رفتارهای برخی مسئولان شعار «دشمن ملت ما تفرقه و نفاق است» اعتراض خود را به رفتار برخی از مسئولان ابراز داشتند.

برنامه‌های مختلف

در طول مسیر راهپیمایی دیروز برنامه‌های متنوعی برای اقشار مختلف برگزار شد و توزیع پوستر شهدای هسته‌ای، شهید مصطفی احمدی‌روشن، مسعود علی‌محمدی، رضا قشقایی و مجید شهریاری در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن از جمله اقداماتی بود كه به مناسبت سی ‌و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت. راهپیمایان تهرانی در طول مسیر راهپیمایی پرچم 1500 متری ایران را از حوالی میدان انقلاب به سمت میدان آزادی بر بالای سر خود گرفتند و از آن رد شدند.

همچنین راهپیمایان در این راهپیمایی پرچم و نماد رژیم صهیونیستی را كه روی آن عدد 666 و ستاره یهود نقش بسته بود به آتش كشیدند و خشم خود را نسبت به این رژیم غاصب نشان دادند. در مسیر‌های مختلف این راهپیمایی بویژه خیابان‌های منتهی به میدان آزادی، آدمك‌های نمادین آمریكا و اسرائیل نیز به عنوان نماد استكبار جهانی به آتش كشیده شد.

نمایش ماكت كاوشگر پیشگام

در همین حال همزمان با برگزاری این مراسم، ماكت كاوشگر پیشگام در مسیر میدان آزادی به نمایش گذاشته شد. همچنین بنرهایی از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه رباتیك به نمایش عموم گذاشته شده بود كه در آن ضمن اشاره به دستاوردهای ایران در عرصه رباتیك به معرفی بخشی از این دستاوردها پرداخته شده است.

اجرای كنسرت بزرگ سمفونی انقلاب در مسیر راهپیمایی مردم تهران، سقوط چتربازان نیروهای مسلح، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی، اجرای سرود توسط گروه سرود 22 هزار نفری جوانان دانش‌آموز از دیگر برنامه‌هایی بود كه راهپیمایان تهرانی نظاره‌گر آن بودند.

برگزاری مراسم رسمی

مراسم رسمی یوم‌الله 22 بهمن در میدان آزادی تهران با تلاوت آیاتی از كلام‌الله مجید توسط یكی از قاریان ممتاز بین‌المللی و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران راس ساعت 10 و با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، مسئولان لشكری و كشوری و تعدادی از سفرا و كارداران و وابستگان نظامی كشورهای خارجی مقیم و مهمانان خارجی و علما و شخصیت‌های فرهیخته فرهنگی، سیاسی كشورهای اسلامی در تهران آغاز شد. همچنین سران قوا، اعضای هیات دولت، رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیر شورای عالی امنیت ملی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان كشوری نیز همگام و همراه با آحاد مختلف مردم، در این مراسم شركت كردند.

احمدی‌نژاد: اسلحه را از روی ملت ایران كنار بكشید تا گفت‌وگو كنیم

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران كه در این مراسم در اجتماع میلیونی مردم تهران سخن می‌گفت انقلاب اسلامی را یك تحول عظیم انسانی دانست و گفت: انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین حادثه پس از نهضت رسول خاتم حضرت محمد(ص) است.

وی با اشاره به این‌ كه این انقلاب پس از 34 سال همچنان زنده و بانشاط به حركت و حیات بالنده خود ادامه می‌دهد، گفت: ‌انقلاب اسلامی یك حركت تاریخی برای نیل به آرمان‌های الهی انسان است كه امروز در همه عالم در جریان است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستیابی ایران به انرژی مسالمت‌آمیز هسته‌ای گفت: امروز ایران هسته‌ای شده و دشمنان ملت ما ناراحت هستند.

وی با اشاره به این‌ كه دشمنان ایران امروز با ادبیات بهتری صحبت می‌كنند و می‌خواهند با ایران گفت‌وگو و مسائل را حل كنند، افزود: همان‌طور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند، نمی‌شود شما اسلحه‌ای را بالای سر ملت ایران نگاه دارید و انتظار گفت‌وگو داشته باشید.

رئیس‌جمهور با تاكید بر این ‌كه گفت‌وگو برای تقویت همگرایی و همكاری است و نباید از گفت‌وگو به عنوان وسیله‌ای برای تحمیل نظرات استفاده كرد، خطاب به كشورهای غربی گفت: به صراحت به شما می‌گویم اصلاح بیان و گفتار لازم است، اما كافی نیست. شما اسلحه را از روی ملت ایران كنار بكشید من خودم با شما گفت‌وگو می‌كنم. رئیس‌جمهور اظهار كرد: باید متوجه باشند كه همه تلاش خود را كردند جلوی هسته‌ای شدن ملت ایران را بگیرند، اما نتوانستند؛ اما امروز چطور می‌توانند این دستاورد را از چنگ ملت ایران بیرون بیاورند؛ من به آنها اعلام می‌كنم كه هرگز چنین نخواهد شد.

رئیس دولت دهم گفت: امروز دشمنان ما با همه وجود در تلاش هستند تا با فشار از پیشرفت ملت ایران جلوگیری كنند، اما نمی‌توانند. امروز نه‌تنها هیچ قدرتی نمی‌تواند كوچك‌ترین تحمیلی به ملت ایران داشته باشد، بلكه این ملت از حقوق اساسی خود سر سوزنی عقب‌نشینی نخواهد كرد.

برای اولین بار موجود زنده به فضا پرتاب كردیم

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با یادآوری این كه بخش زیادی از دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی در سال‌های پس از انقلاب به دست آمده است، گفت: برای اولین بار در این دولت توسط متخصصان ایرانی موجودی زنده را به فضا پرتاب كرده و سالم برگرداندیم.

احمدی‌نژاد با بیان این كه یكی از اهداف انقلاب ایجاد پیشرفت، عمرانی و آبادانی در كشور است، افزود: قبل از انقلاب 36 میلیون جمعیت داشتیم، شش میلیون بشكه نفت در روز تولید كه 5/5 میلیون بشكه آن صادر می‌شد، اما اكثر امور خراب بود و اكثر ملت در فقر به سر می‌بردند.

رئیس‌جمهور با بیان این كه امروز و در شرایط عادی، متوسط روزانه صادرات نفت كشور 5/2 میلیون بشكه در روز است، گفت: امروز صادرات نفت كمتر از نصف و جمعیت دو برابر شده و اگر كاهش قیمت ارزهای جهانی را هم به آن اضافه كنیم، درآمد سرانه حاصل از صادرات نفت قبل از انقلاب تا امروز بیش از پنج برابر كاهش یافته است، اما وضع عمران و آبادی كشور با آن زمان قابل مقایسه نیست. احمدی‌نژاد با اشاره به این ‌كه بزودی ماهواره جدید ایران در مدار 36 هزار كیلومتری زمین قرار می‌گیرد، اظهار كرد: در ساخت و پرتاب ماهواره جزو كشورهای محدود و معدود دنیا هستیم كه همه چرخه را خودمان می‌سازیم، آن را پرتاب، مدیریت و هدایت می‌كنیم.

مخالف‌ها با طرح هدفمندی یارانه‌ها

در بخش دیگر رئیس‌جمهور با بیان این كه مرحله اول طرح عظیم تحول اقتصادی با نام هدفمندی یارانه‌ها با موفقیت اجرا شد، گفت: البته برخی در داخل و خارج تلاش می‌كنند عظمت و هوشمندی ملت در اجرای این طرح را مخدوش كرده و همه مشكلات تاریخی اقتصادی و فشارهای دشمن را بر دوش این طرح تخلیه كنند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت دولت در كاهش مصرف سوخت گفت: در سال 1385 متوسط مصرف بنزین روزانه 75 میلیون لیتر بود و با وجود این كه امسال تعداد خودرو، تعداد موتورسیكلت و میزان مسافرت دو و نیم برابر شده، اما مصرف بنزین كمتر از 63 میلیون لیتر در روز شده است. رئیس‌جمهور خاطرنشان كرد: اگر رشد قبلی ادامه می‌یافت، امروز باید 135 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شد كه این به معنای 17 میلیارد دلار واردات بنزین است.

تاكید بر وحدت و همبستگی ملی

رئیس شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به كشورهای غربی با تاكید بر این كه اكنون دیگر زمان تقابل و درگیری نیست، اظهار كرد: بهترین حالت برای ما و شما تعامل و همكاری است. البته برای شما بهتر است هر چند كه همه سود خواهند برد، اما شما از درگیری ضرر خواهید دید.

رئیس‌جمهور با یادآوری این كه انقلاب برای ایجاد فرصت رشد و تكامل همگانی است، تصریح كرد همه باید مراقب خودمان باشیم، من به خودم و بقیه می‌گویم مسئولیت خطرناك است و مقامات حكومتی، فرصتی برای بهره‌مندی مادی و شخصی نیست.

احمدی‌نژاد، انقلاب را برای بر هم زدن تبارگرایی و دایره بسته قدرت و مدیریت دانست و ادامه داد: همه باید مراقبت كنیم و با كوچك‌ترین نشانه‌های بازگشت به دوره قبل از انقلاب قاطعانه برخورد كنیم.

رئیس‌جمهور تاكید كرد امروز همه باید كمك كنند و به وحدت بیشتری نیاز داریم و همه باید همراهی كنند تا خادمان در دولت بتوانند مشكلات كشور را حل كنند و فشار سنگین تحمیلی را از دوش مردم و كشور بردارند و انتظار نیست كه دولت هم از خارج و هم از داخل تحت‌فشار باشد. احمدی‌نژاد گفت: البته در مورد مسائل اخیر و برخی موضوعات داخلی صحبت‌هایی وجود دارد كه باید با ملت در میان بگذارم، اما به خاطر این كه كام ملت عزیزمان در سالروز شیرین پیروزی انقلاب تلخ نشود و به خاطر رهبر عزیزمان آن را به وقت مناسب دیگری در آینده موكول می‌كنم.

انتخاب حاكمان حق ملت است

رئیس‌جمهور درباره انتخابات آینده ریاست‌جمهوری گفت: انتخابات و انتخاب حاكمان حق ملت است و كسی فكر نكند كه رای مردم فقط یك كاغذ است، زیرا آرای مردم تجمیع اراده‌ها و همت‌های مردم است.

رئیس‌جمهور با بیان این كه امروز هم باید نظر جمعی ملت را بهترین شمرد،‌ گفت: همه سلیقه‌ها بیایند، كسی خود را جای مردم نپندارد و با كوته‌بینی تصور نكند كه می‌تواند جای مردم تصمیم بگیرد. احمدی‌نژاد با تاكید بر این كه هر كسی را كه ملت برگزیند، او بهترین انتخاب و گزینه است،‌ اظهار كرد: هر كس را كه پشتوانه رای بالای مردم را با خود همراه كند، باید بهترین گزینه دانست و همگی باید به رای مردم احترام بگذاریم.

رئیس قوه قضاییه: پیوند مردم با ولایت همیشگی است

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه نیز با حضور در جمع راهپیمایان یوم‌الله 22 بهمن گفت: این حضور در سال‌جاری كه تحریم‌های آمریكا و ایادی آن افزایش پیدا كرده یك پیام مهم دارد و پیام خاص این حركت پرخروش مردم این است كه كشورهای غربی و سلطه‌گر بدانند كه ما ایستاده‌ایم و هستیم و پیوند مردم با ولایت همیشگی است.

وی خاطرنشان كرد: مردم با این حركت عظیم خود موفق می‌شوند تا همه شرارت‌های مستكبران را پشت‌سر بگذارند و در مسیرقله‌های كمال حركت كنند.

تاكید قطعنامه بر اصل فصل‌الخطاب بودن رهبری

در پایان راهپیمایی با‌شكوه 22 بهمن قطعنامه‌ای در 10 بند قرائت شد.

راهپیمایان در این قطعنامه ضمن تجدید عهد و پیمان ناگسستنی خود با آرمان‌های امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب، رمز تداوم حركت سرافرازانه انقلاب اسلامی را تمسك به ولایت مطلقه فقیه دانسته و هرگونه تلاش و اقدامی كه بخواهد اصل «فصل‌الخطاب بودن» منویات رهبری را خدشه‌دار سازد، شدیدا محكوم كردند. این قطعنامه حفظ وحدت را تكلیف شرعی همه مسئولان كشور دانسته و هرگونه تلاش از سوی هر شخص و جریانی برای مخدوش كردن اتحاد و انسجام ملی و بر هم زدن آرامش عمومی كشور و انجام بداخلاقی و كشاندن اختلاف‌ها به میان مردم را بازی در زمین و پازل دشمن عنوان كرد.

شركت‌كنندگان همچنین در این قطعنامه از مسئولان و كارگزاران نظام خواستند تا با اتخاذ رویكرد اقتصاد مقاومتی و راهبرد جهادی در صحنه تولید ملی، سناریوی شیطانی دشمن را خنثی و آن را به عرصه‌ای برای شكست بدخواهان انقلاب اسلامی تبدیل سازند.

در این قطعنامه همچنین خطاب به اعضای گروه 1+5 آمده است تنها راه پیشرفت مذاكرات آینده پذیرش حقوق ایران اسلامی و پرهیز از دخالت رویكردهای ظالمانه است.

شركت‌كنندگان در راهپیمایی 22 بهمن همچنین تلاش‌های قوای سه‌گانه در توجه به مشكلات اقتصادی و پرداختن به دغدغه‌های فرهنگی و حركت به سمت نهادینه‌سازی سبك زندگی اسلامی را ناكافی دانسته و از مسئولان خواستند با اخلالگران اقتصادی كشور قاطعانه‌‌تر از گذشته برخورد كنند.

هاشمی‌رفسنجانی: تا آخر پای نظام و رهبری ایستاده‌ام

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاكید كرد: تا نفس دارم، پای ماموریت و تكلیف خود درباره نظام و رهبری ایستاده‌ام.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی همزمان با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با سایت شخصی‌اش افزود: مودت و برادری من و رهبری از همان ابتدا تا امروز مصداق عینی اخوت فی الله است كه خیلی‌ها از ابتدای انقلاب تا امروز سعی كرده‌اند بر اقوال سیاسی رایج بر آن خدشه وارد كنند كه به فضل الهی و به دعای خیر امام راحل(ره) ناكام مانده و خواهند ماند. وی با اشاره به این‌ كه احساس برادری با رهبر معظم انقلاب در طول همه سال‌ها از دوران مبارزه تا امروز نه‌تنها لحظه‌ای كم نشده، بلكه به آن افزوده شده است، تصریح كرد: خناسان اختلاف‌افكن داخلی و خارجی هم به هر نیتی كه بر طبل اختلاف من و رهبری می‌كوبند، بر طبل تو خالی می‌كوبند چرا كه تا امروز لحظه‌ای ایشان را تنها نگذاشتم و ان‌شاءالله تا زمانی كه زنده‌ام، نخواهم گذاشت.

هاشمی‌رفسنجانی خاطرنشان كرد: تا نفس دارم پای هر ماموریت و تكلیفی درباره نظام و رهبری ایستاده‌ام. دشواری‌ها برای ما در عرصه اخوت فی‌الله محلی از اعراب ندارد. وصیت امام بر ما كنار هم ماندن بود و تا زنده‌ایم بر آن عهدی كه با امام بسته‌ایم، استوار می‌مانیم. وی اضافه كرد: ما روزهای بسیار دشوارتر از امروز را با همراهی هم پشت‌سر گذاشته‌ایم. از خدا هم خواسته‌ام روزی نباشد كه من باشم و ایشان نباشد؛ چرا كه حتی فكر حضور بدون ایشان هم بشدت به من احساس تنهایی می‌دهد.

بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه های جهانی

حضور مردم ایران در مراسم راهپیمایی 22 بهمن بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان بخصوص رسانه‌های غربی داشت.

آسوشیتدپرس این گونه گزارش داد: ایرانی‌ها برای گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد انقلاب سال 1979 كه یك پادشاهی طرفدار غرب را كنار زد و جمهوری اسلامی را روی كار آورد، در سراسر این كشور راهپیمایی كردند. »

روزنامه واشنگتن پست نیز نوشت: «مردم ایران در سراسر این كشور در راهپیمایی شركت كردند تا سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی سال 1979 را گرامی دارند.»

رویترز نوشت: ‌ احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران در سی‌وچهارمین سالگرد انقلاب اسلامی اعلام كرد كه كشورش بر سر برنامه هسته‌ای خود تحت فشار مذاكره نمی‌كند اما اگر فشارها از این كشور برداشته شود، حاضر به مذاكره است.

پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل نیز نوشت: صدای مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل در سراسر ایران به گوش رسید.

برخی رسانه‌های خبری نظیر شینهوا، الجزیره و سانا بر حضور حداكثری ملت ایران و اعلام حمایت آنها از رهبری متمركز شدند. به عنوان مثال، خبرگزاری شینهوا در این زمینه نوشت: «مردم ایران در شهرهای مختلف با حمل پلاكاردهایی در حمایت از رهبران ایران، با هجوم به خیابان‌ها، انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.»

شبكه الجزیره نیز با اشاره به حضور مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن نوشت: «در تهران، تظاهركنندگان با تكان دادن پرچم‌ها و پلاكاردهایی در حمایت از رهبران ایران در میدان آزادی تجمع و از حكومت ایران حمایت كردند. راهپیمایان همچنین شعار مرگ بر اسرائیل نیز سر دادند و بعضی از آنها تصاویری از آیت‌الله علی خامنه‌ای با خود داشتند.» 


نوشته شده در   دوشنبه 23 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode