ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 17 بهمن 1391     |     کد : 49370

رو نمايي از دستاورد هاي فضايي با حضور رييس جمهور

دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش و همچنین مدل‌های ماهواره ناهید و زهره در دو مراسم جداگانه با حضور رئیس‌جمهور و مقامات كشورمان رونمایی شد.

دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش و همچنین مدل‌های ماهواره ناهید و زهره در دو مراسم جداگانه با حضور رئیس‌جمهور و مقامات كشورمان رونمایی شد.

به گزارش واحد مركزی خبر، احمدی‌نژاد دیروز در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه فضایی از مدل مهندسی ماهواره ناهید و مدل توسعه ماهواره مخابراتی زهره رونمایی كرد.

همچنین در این نمایشگاه كه به مناسبت چهاردهم بهمن، روز فناوری فضایی دایر شده بود از سند جامع توسعه چشم‌انداز هوافضای كشور رونمایی شد.

در حاشیه این رونمایی نخستین میمون پرتاب شده به هوا كه اخیرا به زمین بازگشت در معرض دید بازدیدكنندگان قرار‌گرفت.

همچنین رئیس جمهور در این نمایشگاه در جمع مدیران و دانشمندان فضایی كشورمان با اشاره به اهمیت اولویت فناوری فضایی گفت: دولت از نظر بودجه در فشار است، اما با همه مشكلات و كمبودهای موجود حتما اولویت ما حمایت از فناوری‌های فضایی خواهد بود.

احمدی‌نژاد با اشاره به مشكلات ایجاد شده درباره بودجه و ارز تاكید كرد: از این بازی‌ها كه درآورده‌اند، عبور می‌كنیم و به جایی می‌رسیم كه آنها حسرت ایستادن در كنار ملت ایران را بخورند.

وی همچنین گفت: دانشمندان فضایی كشورمان اظهارداشتند در چهار یا پنج سال آینده نخستین انسان ایرانی به فضا فرستاده می‌شود.

رئیس‌جمهور با تاكید بر این كه من مطمئن هستم دانشمندان ایرانی می‌توانند چنین كاری را انجام دهند، افزود: حاضر هستم به عنوان اولین ایرانی فدای دانشمندان كشورمان بشوم و به فضا بروم؛ هر چند می‌دانم تعداد بسیاری، داوطلب این كار هستند.

رئیس‌جمهور به بازتاب و واكنش‌های بین‌المللی نسبت به پرتاب موجود زنده به فضا و بازگرداندن آن به كشورمان اشاره و خاطرنشان كرد: موضع‌گیری آنها در این باره همانند موضع‌گیری‌های آنان در موضوع پیشرفت فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ایران است.

احمدی‌نژاد گفت: آنها درباره مسائل هسته‌ای كشورمان معتقد بودند ایران به چنین دانشی دست نمی‌یابد و امروز هم درمورد پرتاب موجود زنده به فضا چنین حرف‌های سخیفی می‌زنند.

رونمایی از نسل جدید تانك ذوالفقار

همچنین روز گذشته در مراسمی با حضور فرمانده نیروی‌زمینی ارتش، نسل جدید تانك ذوالفقار ایران تجهیز شده به پیشرفته‌ترین سامانه‌های روز دنیا رونمایی شد.

در این مراسم تانك بهینه‌سازی و ارتقا یافته M60A1 با نام تانك صمصام ایران نیز رونمایی شد.


نوشته شده در   سه شنبه 17 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode