ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 بهمن 1391     |     کد : 49176

ایرانی ها به یك جهش فنی رسیده‌اند

در پی ادعای یك دیپلمات غربی مبنی بر قصد ایران برای نصب سانتریفیوژهای نسل جدید در تاسیسات هسته ای نطنز، این خبر بازتاب وسیعی در رسانه های جهان داشته است...

بازتاب جهانی پیشرفت هسته‌ای ایران

ایرانی ها به یك جهش فنی رسیده‌اند
در پی ادعای یك دیپلمات غربی مبنی بر قصد ایران برای نصب سانتریفیوژهای نسل جدید در تاسیسات هسته ای نطنز، این خبر بازتاب وسیعی در رسانه های جهان داشته است.خبرگزاری رویترز با اشاره به خبر مذكور نوشت : نصب سانتریفیوژهای جدید توسط ایران در تاسیسات هسته ایش به معنی یك "جهش تكنولوژی" است كه ایران را قادر خواهد كرد تا غنی سازی اورانیوم را با سرعت چشمگیر بیشتری دنبال كند، امری كه سبب ترس غرب است.
' بوستون گلوب ' چاپ آمریكا در این خصوص نوشت : ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام كرده است كه قصد دارد تجهیزات پیشرفته جدیدی را در تاسیسات هسته ای خود نصب كند، اقدامی كه سبب نگرانی آمریكا، اسرائیل و غرب خواهد شد.

سایت 'رادیو صدای آمریكا' نیز نوشت : ایران قصد دارد تجهیزات جدیدی را در مركز اصلی غنی سازی اش نصب كند كه با این كار می تواند اورانیوم را با سرعت بسیار بالاتری نسبت به ماشینهای فعلی غنی سازی كند.

شبكه 'سی بی اس نیوز' آمریكا هم كه نتوانست خشم خود را از این پیشرفت هسته ای ایران پنهان كند در گزارشی ازدستاورد جدید هسته ای ایران نوشت : ایران در حال برنامه ریزی برای سرعت بخشیدن به غنی سازی اورانیوم است .

این شبكه در ادامه اعلام كرده است سانتریفیوژهایی كه ایران با وجود تحریمها توانسته است تولید كند می توانند اورانیوم را با سرعتی 3 تا 5 برابر سانتریفیوژهای فعلی غنی سازی كنند.

'كرسشین ساینس مانیتور' نیز با اشاره به پیشرفت هسته ای ایران در تولید سانتریفیوژهای نسل جدید كه به ایران این اجازه را خواهد داد كه ایران با سرعت بیشتری غنی سازی اورانیوم را ادامه دهد و به نقل از ' مارك فیتزپاتریك' مدیر برنامه خلع سلاح و عدم تكثیرنوشت : نصب سانتریفیوژهای پیشرفته در تاسیسات نطنز می تواند بازی را به نفع ایران تغییر دهد.

روزنامه آمریكایی 'واشنگتن پست ' نیز با اشاره به خبر مذكور نوشت : با توجه به اینكه عملكرد سانتریفیوژهای جدید خوب است، این مطلب بیانگر این است كه مهندسان ایرانی توانسته اند بر مشكلات فنی قبلی در خصوص نصب این ماشین ها غلبه كنند و اكنون قادرند این سانتریفیوژها را با تعداد بالا نصب و راه اندازی كنند.

شبكه انگلیسی' بی بی سی ' نیز با پرداختن به خبر مذكور به نقل از 'جی كارنی' سخنگوی كاخ سفید از نصب سانتریفیوژهای جدید توسط ایران ابراز نگرانی كرد.(مهر)


نوشته شده در   شنبه 14 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode