ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 13 آذر 1391     |     کد : 46710

گسترش محدوده طرح ترافيك به دليل آلودگي هوا

اورژانس تهران از پايتخت‌نشينان خواست از سفرهاي غيرضروري درون شهري پرهيز كرده و در صورت ضرورت سفر، از ماسك مناسب استفاده كنند .

اورژانس تهران از پايتخت‌نشينان خواست از سفرهاي غيرضروري درون شهري پرهيز كرده و در صورت ضرورت سفر، از ماسك مناسب استفاده كنند
گسترش محدوده طرح ترافيك به دليل آلودگي هوا
ادامه افزايش آلودگي هوا در پايتخت سرانجام اعضاي كميته هماهنگي شرايط هشدار آلودگي هواي تهران را بر آن داشت تا تصميمات جديدي براي اعمال محدوديت‌هاي تردد در سطح شهر اتخاذ كنند. علاوه بر پايتخت، شهرهاي كرج، اصفهان و اراك نيز با مشكل آلودگي هوا روبه‌رو هستند.
بر اساس تصميمات جلسه كميته هماهنگي شرايط هشدار آلودگي هواي تهران، طي امروز و فردا محدوده طرح ترافيك گسترش يافته و از محدوده طرح زوج و فرد اعمال خواهد شد.

به گفته رئيس پليس راهور تهران، در اين دو روز فقط خودروهايي كه داراي مجوز تردد در محدوده طرح ترافيك هستند اجازه ورود به محدوده زوج و فرد را دارند و ساير خودروها در خارج از اين محدوده مجاز به تردد هستند.

مسئولان پليس راهور براي كنترل هر چه بهتر محدوده جديد طرح ترافيك و برخورد با خودروهاي متخلف تمام نيروهاي خود را بسيج كرده‌اند.

حسين رحيمي، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اين‌كه تدابير لازم در اين خصوص اتخاذ شده است، از به كارگيري تعداد قابل توجهي گشتي در داخل محدوده زوج و فرد خبر داد و گفت: اين گشتي‌ها با خودروهايي كه به صورت غيرمجاز در داخل اين محدوده تردد مي‌كنند، برخورد خواهند كرد.

برخورد و توقيف 7000 خودرو و موتورسيكلت دودزا

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران با اشاره به آغاز طرح تشديد برخورد با خودروها و موتورسيكلت‌هاي دودزا در پايتخت از برخورد با 7000 خودرو و موتورسيكلت آلاينده افزود: در اين راستا بيش از 5000 دستگاه خودرو و موتورسيكلت اعمال قانون و 2000 دستگاه نيز به پاركينگ منتقل شده‌اند.

رحيمي به ادارات و نهادهاي دولتي و غيردولتي هم هشدار داد كه برابر اعلام قبلي اين ادارات تنها تا پايان آذر مهلت دارند نسبت به تعيين تكليف سرويس‌هاي آلاينده و غيراستاندارد خود اقدام كنند، چرا كه در غير اين صورت پليس از تردد آنها جلوگيري خواهد كرد.

منطقه 22 تهران، آلوده‌ترين منطقه پايتخت

در پي افزايش 20 درصدي غلظت آلاينده‌هاي هوا در كلانشهرها و بخصوص پايتخت، مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران از پايداري هواي ناسالم در تهران تا اواسط هفته خبر داد و گفت: غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون در منطقه 22 و نيز مناطق اقدسيه و تهرانسر از حد مجاز فراتر رفته و آلوده‌ترين مناطق پايتخت شناخته شده‌اند.

توقف فروش آرم‌هاي روزانه

مديركل محيط زيست استان تهران نيز از توقف فروش آرم‌هاي طرح ترافيك روزانه طي امروز و فردا در پايتخت خبر داد.

دبير كميته ملي هماهنگي و نظارت مواقع اضطراري آلودگي هواي تهران با اشاره به اين‌كه وضع هواي پايتخت همچنان در شرايط هشدار است، افزود: با توجه به افزايش غلظت آلاينده‌ها، شهرداري تهران موظف شده فروش آرم‌هاي طرح ترافيك روزانه را فعلا متوقف كند.

رسول اشرفي‌پور با اشاره به اين‌كه تمام واحدهاي صنعتي داراي بار پتانسيل آلودگي هوا موظف شده‌اند از سوخت گاز استفاده كرده و با حداقل ظرفيت تا روز چهارشنبه فعاليت كنند، گفت: متاسفانه يكي از مشكلات عمده ما برخي نيروگاه‌ها و كارخانجات صنعتي است كه از پتانسيل ايجاد آلودگي هوا برخوردار بوده و از سوخت مازوت به جاي گاز استفاده مي‌كنند كه اين امر موجب مي‌شود ميزان غلظت آلاينده‌هاي هوا خصوصا ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون افزايش يابد.

برف و باران در راه است

بر اساس آخرين نقشه‌هاي پيش‌يابي هواشناسي، همچنان جوي پايدار تا روز چهارشنبه بر كشور حاكم خواهد بود و در اين مدت بر تجمع آلاينده‌هاي جوي در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت بويژه تهران افزوده خواهد شد.

در چنين شرايطي پيش‌بيني‌هاي هواشناسي از ورود سامانه بارشي طي روزهاي آينده خبر مي‌دهد كه حضور آن از ميزان غلظت آلاينده‌ها در شهرهاي صنعتي و بويژه پايتخت خواهد كاست. عبدالرضا اميدوار شهري، مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي در گفت‌وگو با ايسنا توضيح مي‌دهد: با نزديك شدن سامانه بارشي از بعدازظهر فردا افزايش ابر و بتدريج بارش باران از نوار غربي كشور آغاز خواهد شد و روز چهارشنبه براي نيمه غربي كشور بارش باران و برف پيش‌بيني مي‌شود و در اين روز از ميزان آلاينده‌هاي جوي در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت بويژه تهران به طور قابل توجهي كاسته خواهد شد.

استقرار آمبولانس‌ در ميادين پرازدحام پايتخت

مدير روابط عمومي اورژانس تهران از استقرار شش دستگاه اتوبوس آمبولانس در ميادين پرازدحام شهر تهران به منظور مقابله با آلودگي هوا خبر داد.

حسن عباسي در گفت‌وگو با ايسنا گفت: امروز و فردا براي مقابله با آلودگي هوا، شش دستگاه اتوبوس آمبولانس در ميادين آزادي، انقلاب، امام حسين(ع)، امام خميني(ره)، رسالت و تجريش مستقر خواهند شد.وي افزود: در اين طرح حدود 30 نفر از پرسنل اورژانس تهران اعم از پزشك، پرستار و تكنيسين فوريت‌هاي پزشكي شركت دارند و از ساعت 8 صبح تا 8 شب خدمات اورژانسي و پزشكي رايگان را به شهروندان تهراني ارائه خواهند كرد.

مدير روابط عمومي اورژانس تهران از پايتخت‌نشينان خواست از سفرهاي غيرضروري درون شهري پرهيز كرده و در صورت ضرورت سفر از ماسك مناسب استفاده كنند.

عباسي همچنين از گروه‌هاي در معرض خطر نظير سالخوردگان، نوزادان، كودكان، زنان باردار و بيماران قلبي ـ تنفسي خواست اكيدا از سفرهاي غيرضرور درون شهري خودداري كنند.

وي همچنين توضيح داد: لازم است افراد از ورزش در فضاي باز و پارك‌ها در زمان آلودگي هوا خودداري كرده و از وسيله نقليه عمومي استفاده كنند.مدير روابط عمومي اورژانس تهران، مصرف لبنيات بويژه شير را در روزهاي آلودگي هوا به شهروندان توصيه كرد.


نوشته شده در   دوشنبه 13 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode