ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 9 آذر 1391     |     کد : 46535

رونمايي از آخرين دستاوردهاي نيروي دريايي ارتش

در دومين روز از هفته نيروي دريايي، ضمن پيوستن چهار فروند شناور سطحي و زيرسطحي به ناوگان اين نيرو، سازه اصلي ناو موشك‌انداز سيناي 7 در بندرعباس به آب انداخته شد.

4 فروند شناور سطحي و زيرسطحي ديروز به آب انداخته شد
رونمايي از آخرين دستاوردهاي نيروي دريايي ارتش
در دومين روز از هفته نيروي دريايي، ضمن پيوستن چهار فروند شناور سطحي و زيرسطحي به ناوگان اين نيرو، سازه اصلي ناو موشك‌انداز سيناي 7 در بندرعباس به آب انداخته شد.
به گزارش ايرنا، امير دريادار حبيب‌الله سياري در اين مراسم گفت: ناو موشك‌انداز سيناي7 با هدف ارتقاي توان رزم نيروي دريايي ارتش طراحي و توليد شده است و مراحل پيشرفت خود را طي مي‌كند.

وي افزود: اين ناو موشك‌انداز از سري ناوهاي پروژه سينا و همكلاس ناو موشك‌انداز پيكان است.

سياري خاطرنشان كرد: ناو موشك‌انداز سيناي7 با توجه به گذشت زمان و ارتقاي سطح فناوري در دنيا، ارتقا يافته و از سري قبلي خودش بسيار پيشرفته‌تر و بهينه‌تر است.

وي گفت: پيشرفت‌هايي در بخش‌هاي سلاح، تجهيزات، بدنه، حساسه‌هاي اطلاعاتي موجود، سيستم رانش و سيستم‌هاي جنگ الكترونيك(جنگال) ناوشكن سيناي 7 انجام شده است.

فرمانده نيروي دريايي ارتش تاكيد كرد: هدف نيروي دريايي از اضافه كردن تجهيزات نوين به ناوگان دريايي خود، ارتقاي توان رزمي و دفاعي اين نيرو براي دفاع از منابع، منافع و مرزهاي آبي كشور است.

سياري با اشاره به رونمايي از مرحله دوم ساخت ناوشكن سيناي 7 كه ديروز انجام شد، گفت: مرحله بعدي ساخت اين ناوشكن هم بسرعت دنبال مي‌شود و در مرحله بعدي و در اوايل سال آينده اين ناوشكن به طور كامل به يگان دريايي نيروي دريايي ارتش ملحق شود.

ديروز همچنين از دو زيردريايي كلاس غدير و شبيه‌ساز اين نوع زيردريايي رونمايي شد و دو هواناو (هاوركرافت) نيز كه تعميرات اساسي آن توسط نيروي دريايي ارتش و صنايع دفاعي كشورمان انجام شده است، به يگان هواناو اين نيرو الحاق شد.

اجازه نداده‌ايم ناوهاي خارجي به آب‌هاي ايران نزديك شود

سياري در مراسم الحاق اين دستاوردها به ناوگان نيروي دريايي ارتش گفت: اين نيرو در حيطه مسئوليت خود تاكنون اجازه نداده است هيچ ناو خارجي به آب‌هاي سرزمين ايران نزديك شود.

فرمانده نيروي دريايي افزود: اين نيرو فعاليت تمام ناوهاي خارجي را با دقت رصد مي‌كند و از اين پس نيز با قدرت از منافع ملي و تماميت ارضي جمهوري اسلامي ايران دفاع خواهد كرد.

وي كه پس از صدور فرمان به آب اندازي دو فروند زيردريايي كلاس غدير و صدور فرمان الحاق دو فروند هواناو SR.N6 و BH7 مصاحبه مي‌كرد، ادامه داد: براي نخستين بار در دنيا سيستم پرتاب موشك روي هواناو BH7 نصب شده است.

فرمانده نيروي دريايي با بيان اين‌كه هواناوها به سيستم مسلسل و دوشكا تجهيز شده است، افزود: هواناو يك وسيله دو منظوره است كه قابليت استفاده در دريا و خشكي را دارد و قادر است عمليات پشتيباني از جزاير بدون اسكله، انجام گشت شناسايي، تجسس و نجات، تاخت آبي و خاكي، مين‌ريزي و ماموريت‌هاي كمين را انجام دهد و به عنوان آمبولانس دريايي هم قابل استفاده است.

ديروز همچنين از مرحله دوم ساخت ناوشكن سهند شامل نصب دو سازه و ساير متعلقات آن رونمايي شد.

فرمانده نيروي دريايي گفت: در مراحل آينده شاهد تنوع و تعدد تجهيزات و سلاح‌هاي پيشرفته مورد استفاده در اين يگان خواهيم بود.


نوشته شده در   پنجشنبه 9 آذر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode