ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 8 آبان 1391     |     کد : 44983

نمايشگاه مطبوعات گشايش يافت

نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها بعدازظهر روز گذشته با حضور سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمد علي‌آبادي معاون رئيس‌جمهور و دبيركل كميته ملي المپيك و دست‌اندركاران اين نمايشگاه و نيز مهمانان خارجي در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) افتتاح شد

درآمد آگهي‌هاي مطبوعاتي از ماليات معاف مي‌شود
نمايشگاه مطبوعات گشايش يافت
نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها بعدازظهر روز گذشته با حضور سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمد علي‌آبادي معاون رئيس‌جمهور و دبيركل كميته ملي المپيك و دست‌اندركاران اين نمايشگاه و نيز مهمانان خارجي در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) افتتاح شد.
سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در آيين گشايش نمايشگاه گفت: امسال با توجه به افزايش تعداد غرفه‌ها از 570 غرفه به 830 غرفه شاهد حضور فعال‌تر اصحاب رسانه در نمايشگاه هستيم.

حسيني با اشاره به برخي اظهارنظرها در مورد برگزاري يا عدم برگزاري نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها گفت: شنيدم كه بعضي‌ها گفته بودند اگر در اين شرايط اقتصادي هزينه‌هاي برگزاري نمايشگاه مطبوعات به خود مطبوعات اختصاص يابد و در نتيجه نمايشگاه برگزار نشود بهتر است، در حالي كه چنين نيست. به هر حال فضايي كه برپا شده در نهايت نفعش به خود مطبوعات مي‌رسد.

وزير ارشاد تخصيص 500 ميليون تومان بن براي خريد و اشتراك نشريات را در نمايشگاه امسال كمكي اساسي به اقتصاد رسانه‌ها دانست.

وي همچنين با اشاره به تاخير طولاني‌مدت در پرداخت يارانه مطبوعات گفت: سعي مي‌كنيم تا پايان نمايشگاه خبرهاي خوشي براي اصحاب رسانه داشته باشيم. همچنين تا پايان هفته جاري و نهايتا تا اوايل هفته آينده يارانه معوقه شش ماهه گذشته را به حساب همه مطبوعات واريز مي‌كنيم.

وي ادامه داد: من امروز بعدازظهر هم در جلسه هيات دولت به ساير مسئولان تاكيد مي‌كنم كه با وجود مشكلات اقتصادي بحث صرفه‌جويي را به حوزه مطبوعات تسري ندهند و برعكس به اين حوزه بيش از پيش كمك شود.

محمدجعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس نمايشگاه نيز در سخنراني طولاني خود در مراسم افتتاحيه گفت: آمار و ارقام موجود گواه رشد كمي مطبوعات طي چند دهه اخير در ايران است. اگرچه بر اين باوريم كه شمارگان مطبوعات متناسب با جمعيت و نياز كشور نيست، اما بايد تلاش كرد بيش از پيش راه‌هاي توسعه كيفي مطبوعات را بگشاييم.

وي افزود: با هماهنگي اي كه با سازمان امور مالياتي به عمل آمده قرار شد معافيت مطلق درآمد حاصل از آگهي‌هاي مطبوعاتي به تمام دواير اين سازمان ابلاغ و اجرايي شود.

محمدزاده از به‌روز شدن صدور پروانه بخش عمده‌اي از نشريات كشور خبر داد و گفت: در حال حاضر همه استان‌هاي كشور داراي روزنامه هستند.

محمدزاده همچنين با اشاره به تصويب آيين‌نامه كار حرفه‌اي خبرنگاران گفت: يكي از معضلات در اين زمينه، نبود آمار درست از تعداد خبرنگاران بود كه ما براي حل اين مشكل سامانه «سمان» را راه‌اندازي كرديم.

معاون مطبوعاتي وزير ارشاد با اشاره به صدور پروانه فعاليت براي 14 خبرگزاري جديد، ابراز اميدواري كرد، اين رسانه‌هاي الكترونيكي نوظهور به افزايش نشاط در جامعه مطبوعاتي كمك كنند.

همچنين به گفته محمدزاده، در نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها 2380 رسانه در 830 غرفه از داخل كشور و نيز رسانه‌هاي جهان با 80 خبرنگار خارجي حضور يافته‌اند.

حاشيه‌هاي افتتاح نمايشگاه نوزدهم

* نمايشگاه مطبوعات روز گذشته در حالي گشايش يافت كه بسياري از غرفه‌ها تعطيل بود و دكور بسياري از غرفه‌ها هنوز آماده نبود. به گفته غرفه‌داران دير تحويل دادن فضاي نمايشگاهي و كافي نبودن زمان براي غرفه‌آرايي باعث شده بود برخي غرفه‌ها در روز افتتاحيه آماده نباشد.

* به دليل عدم اطلاع برخي از بازديدكنندگان از زمان دقيق افتتاحيه گروه‌هايي از دانش‌آموزان قبل از افتتاحيه به نمايشگاه آمده بودند. اين در حالي بود كه بسياري از غرفه‌ها هنوز آماده بازديد نبود.

*‌ روز گذشته همچنين تمبر نوزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها با حضور وزير ارشاد و ديگر مسئولان رونمايي شد.

*‌ در مراسم افتتاحيه جمعي از خبرنگاران و مهمانان خارجي كه گفته مي‌شد از 31 كشور به ايران آمد، به صورت ترجمه همزمان به سخنراني مسئولان مطبوعاتي گوش فرادادند. با وجود اطلاع قبلي كه گفته مي‌شد هيچ كشور اروپايي در ميان اين 31 كشور نيست، نمايندگاني از كشورهاي ايتاليا، سوئيس و روسيه ديده مي‌شد.

*‌ روز گذشته همچنين در محل سراي روزنامه‌نگاران سرديس ده روزنامه‌نگار از دوران مشروطه تاكنون رونمايي شد.

* موزه روزنامه‌نگاري نيز در غرفه‌اي با طرح خانه‌اي قديمي كه دستگاه‌هاي چاپ قديم، دوربين عكاسي و تصويري از روزنامه‌هاي قديمي را به نمايش گذاشته بود توسط وزير ارشاد افتتاح شد.




نوشته شده در   دوشنبه 8 آبان 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode