ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 11 مهر 1391     |     کد : 43584

مهمانپرست: با آمريكايي‌ها ‌تماسي نداشتيم

سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد، در جريان سفر رئيس‌جمهور و هيات همراه براي شركت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد، هيچ گونه تماس و ارتباطي با مقامات رسمي آمريكا صورت نگرفته است.

بحث‌هاي اصلي سياست‌هاي خارجي با هماهنگي مسئولان ارشد و تحت نظر رهبر معظم انقلاب دنبال خواهد شد
مهمانپرست: با آمريكايي‌ها ‌تماسي نداشتيم
سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد، در جريان سفر رئيس‌جمهور و هيات همراه براي شركت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد، هيچ گونه تماس و ارتباطي با مقامات رسمي آمريكا صورت نگرفته است.
به گزارش مهر، رامين مهمانپرست در مصاحبه با شبكه العالم اظهار كرد: چارچوب سياست خارجي كشور ما كاملا مشخص است و در جمهوري اسلامي همه تصميمات در بحث‌هاي اصلي سياست خارجي با هماهنگي مسئولان ارشد كشور و تحت نظر رهبر معظم انقلاب دنبال خواهد شد.

وي افزود: در اين خصوص (رابطه با آمريكا) هيچ اقدامي نه صورت گرفته و نه صورت خواهد‌گرفت.

سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه با اشاره به اين‌كه در افكار عمومي و در بحث ديپلماسي عمومي سعي شده تا از كشور ما چهره غيرصلح‌طلب و فاقد منطق قوي ترسيم شود، گفت: فضايي را ايجاد كردند كه نگذارند افكار ما به سمع مردم آمريكا و كشورهاي غربي برسد.

مهمانپرست ادامه داد: سفرهاي رئيس‌جمهور براي حضور در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، فضا و فرصت مناسبي را ايجاد مي‌كند كه با رسانه‌هاي گروهي، نخبه‌هاي فكري، دانشگاهيان و رهبران اديان مختلف در اين كشور بتوانيم از نزديك ارتباط داشته باشيم، و ديدگاه‌هايمان را به‌صورت شفاف به اطلاع آنها برسانيم.

مهمانپرست خاطرنشان كرد: آمريكايي‌ها به‌خاطر دشمني‌هاي فراواني كه در طول تاريخ عليه ملت ما انجام دادند، زمينه‌اي براي اين‌كه بحثي بخواهد با آنها به وجود بيايد تا اكنون ايجاد نشده است؛ مگر آن‌كه آنها بخواهند اشتباهات گذشته خود را بپذيرند، از ملت ما عذرخواهي كرده و سعي كنند شرايطي را به وجود بياورند كه حقوق ملت ما به رسميت شناخته شود؛ اينها نكاتي است كه همه مسئولان از جمله رياست جمهوري بر آن تاكيد داشتند.

رامين مهمانپرست در بخشي ديگر با اشاره به حمايت غرب از اقدامات گروهك تروريستي منافقين، تاكيد كرد: ما بارها تاكيد كرديم كه كشورهاي غربي برخورد دوگانه دارند، و نسبت به موضوع تروريسم هيچ وقت وارد مبارزه و مقابله نشدند؛ بلكه از آن به عنوان پديده‌اي براي دسترسي به اهداف خودشان استفاده مي‌كنند.

مهمانپرست با اشاره به سابقه سياه گروهك تروريستي منافقين گفت كشورهاي اروپايي زودتر از آمريكا اين گروه را از ليست گروه‌هاي تروريستي خودشان خارج كرده بودند.

مهمانپرست ادامه داد: آمريكا ادعا مي‌كرد كه همچنان با اين گروهك به عنوان يك مجموعه تروريستي برخورد مي‌كند، ولي متاسفانه امسال ديديم كه مسئولان اين كشور پرده را كنار زدند و به صورت علني از اين گروهك تروريستي حمايت كردند.

سخنگوي وزارت امورخارجه گفت: منافقين هيچ گاه از فعاليت‌هاي تروريستي خودشان دست برنداشته‌اند، بلكه نحوه اقدامات تروريستي آنها تغيير كرده است؛ آخرين اقدامات تروريستي كه آنها مداخله داشتند، ترور دانشمندان هسته‌اي ما با همكاري عناصر امنيتي رژيم صهيونيستي بود.

مهمانپرست در خصوص ادعاي مسئولان آمريكا مبني بر حذف منافقين از ليست تروريست‌ها به دليل خروج از پادگان اشرف و انتقال به محل موقت براي خروج از عراق، گفت: ترك پادگان اشرف نمي‌تواند اين گروهك تروريستي را از ماهيت خودش جدا كند؛ اين شرط و استدلال كاملا غيرمنطقي است و حتي از سوي ملت آمريكا پذيرفتني نيست.

وي با اشاره به تحليل كارشناسان سياسي غربي و ايراني در داخل و خارج، گفت:همه مي‌دانند آنها نه جايگاهي در بين مردم ما در داخل كشور دارند، و نه حتي در بين ايرانيان خارج از كشور، و نه در افكار عمومي دنياي غرب پذيرفته مي‌شوند.

واكنش ايران به بيانيه شوراي همكاري خليج فارس و آمريكا

سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان ادعاها و اتهامات مطرح شده در بيانيه نشست مشترك وزراي امور خارجه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج‌فارس و آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران را مغرضانه و مردود توصيف كرد.

به گزارش مهر، رامين مهمانپرست در اين زمينه اظهاركرد: درك غيرصحيح از شرايط و تحولات منطقه‌اي از سوي برخي كشورها و دخالت‌هاي نابجا و سودجويانه آمريكا در امور منطقه، دو عامل عمده بي‌ثباتي و ناامني در منطقه خليج فارس به‌شمار‌مي‌رود. وي فعاليت‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران را كاملا شفاف و صلح‌آميز و در چارچوب قوانين و كنوانسيون‌هاي بين‌المللي و مقررات آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اعلام كرد و افزود: سردمداران دولت آمريكا همواره با فضاسازي منفي و ايجاد ابهام در افكار عمومي جهاني درصدد كارشكني در روند مذاكرات جمهوري اسلامي ايران و گروه 1+5 و مقابله با ملت ايران در مسير دستيابي به حقوق مسلم خود بوده‌اند.


نوشته شده در   سه شنبه 11 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode