ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 9 مهر 1391     |     کد : 43476

سياست ايران در رابطه با آمريكا تغيير نكرده است

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين‌الملل تاكيد كرد: سياست كلي جمهوري اسلامي ايران در رابطه با آمريكا همچنان مثل گذشته است و هيچ تصميمي مبني بر تغيير اين سياست گرفته نشده است.

مشاور بين‌الملل رهبر معظم انقلاب:
سياست ايران در رابطه با آمريكا تغيير نكرده است
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين‌الملل تاكيد كرد: سياست كلي جمهوري اسلامي ايران در رابطه با آمريكا همچنان مثل گذشته است و هيچ تصميمي مبني بر تغيير اين سياست گرفته نشده است.
به گزارش ايسنا، علي‌اكبر ولايتي در حاشيه مراسم آغاز سال تحصيلي دانشگاه دفاع ملي در جمع خبرنگاران گفت: هر تغييري هم كه در اين زمينه بخواهد صورت گيرد بايد از طرف مقام معظم رهبري اعلام شود.

وي همچنين درباره مذاكرات ايران با گروه 5+1 اظهار كرد: ايران هيچ‌گاه از ابراز تمايل براي مذاكره خودداري نكرده است و هرگاه آنها اعلام كنند كه مي‌خواهند مذاكره كنند، ما استقبال مي‌كنيم.

ولايتي در برابر اين پرسش كه «آيا سياست ايران در مذاكرات تغيير خواهد كرد؟» پاسخ داد: سياست ايران كاملا ثابت است و آنچه كه ايران بر آن پافشاري مي‌كند، حق استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي در چارچوب ان‌پي‌تي است و ما به آن متعهد هستيم و اين سياست تغيير نمي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: در چارچوب معاهده ان‌پي‌تي به ايران اجازه داده شده است به چرخه هسته‌اي صلح‌آميز دست پيدا كند.

ولايتي درباره اقدام آمريكا در خارج كردن نام گروهك منافقين از فهرست گروه‌هاي تروريستي اظهار كرد: اين اقدام نشان‌دهنده ورشكستگي ايالات متحده آمريكاست.وي با بيان اين‌كه اعضاي گروهك تروريستي منافقين، فهرست ترورهايي را كه در ايران انجام داده‌اند، قبلا قبول كرده‌اند، گفت: اگر آمريكا از روي ناچاري اين اقدام را انجام داده است، نشان مي‌دهد سياست آمريكا در منطقه به بن‌بست رسيده است.مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين‌الملل ادامه داد: كار آمريكا به جايي رسيده است كه به عده‌اي بدنام كه دوره‌گردها و هرزه‌هاي سياسي به شمار مي‌روند و در گذشته در دامان صدام رشد يافته‌اند، متوسل شده است تا بتواند كار خود را پيش ببرد.وزارت امور خارجه آمريكا روز جمعه با صدور بيانيه‌اي به صورت رسمي اعلام كرد وزير امور خارجه اين كشور، گروهك منافقين را از فهرست گروه‌هاي تروريستي آمريكا خارج كرده است.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين‌الملل در بخش ديگري از سخنان خود به تحولات سوريه اشاره كرد و گفت: در ابتدا تصور اين بود كه با اتحادي كه عليه دولت سوريه توسط سلفي‌ها، القاعده، آمريكا و برخي كشورهاي منطقه ايجاد شد كار سوريه ظرف ده تا 20روز تمام شود، اما چنين نشد و بحران سوريه علاوه بر اين‌كه به كشورهاي ديگر كشيده شد به داخل شوراي امنيت نيز سرايت كرد و قطعنامه‌هاي شوراي امنيت كه توسط آمريكا عليه سوريه مطرح شده بود توسط كشورهاي روسيه و چين وتو شد.

وي خاطرنشان كرد: اين نشان مي‌دهد خطي كه در جنگ سرد شهر برلين را به دو قسمت كرده بود، امروز در خاورميانه و دمشق كشيده شده است. آمدن كشتي‌هاي روسي به سوريه به نوعي آغاز جنگ سرد و نشانگر اهميت خاورميانه در تحولات جديد است.

ولايتي با انتقاد از برخي كشورهاي منطقه گفت: از برخي كشورهاي منطقه انتظار رفتار عاقلانه‌تري را داشتيم، اما آنها اختيار خود را دست القاعده‌اي‌ها دادند.

از سوي ديگر به آتش كشيده شدن پرچم آمريكا در خاورميانه در حوادث اخير، كاخ سفيد را در پيگيري اهداف خود متوقف كرد.

وي يادآور شد: ما يك صف‌بندي جديد را در جهان شاهديم كه در يك سوي آن دينداران و كشورهاي مستقل جهان حضور دارند و ايران در آن محوريت دارد و در يك سو آمريكا و كشورهاي وابسته به آن هستند.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل خاطرنشان كرد: آمريكا بعد از حوادث سوريه تلاش كرد كه نگذارد ايران در اجلاس غيرمتعهد‌ها موفقيتي به دست‌آورد، اما اين اجلاس با موفقيت برگزار شد و حتي تصويب شد كه ايران به عنوان رئيس جنبش غيرمتعهد‌ها تلاش كند تا مساله سوريه را حل كند و اين يك موفقيت بزرگ براي ما بود.

ولايتي گفت: به احتمال زياد در آينده با يك جهان چندقطبي مواجه خواهيم بود؛ چرا كه مي‌بينيم كه چين و روسيه در كنار هم در مقابل آمريكا ايستاده‌اند و به طرز بي‌سابقه‌اي به هم نزديك شده‌اند.

وي افزود: ‌جهان اسلام و خاورميانه نيز با الگو گرفتن از انقلاب اسلامي در حال پيشرفت است و تحولات خاورميانه تمام معادلات را به هم زده است.

ولايتي با تاكيد بر اين‌كه به مرور حرف‌هاي جمهوري اسلامي در حال به كرسي نشستن است، افزود: ايران از همان ابتدا خواهان گفت‌وگو با حكومت بشار اسد بود.


نوشته شده در   يکشنبه 9 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode