ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 1 مهر 1391     |     کد : 43074

نمايش آخرين دستاوردهاي دفاعي در رژه بزرگ نيروهاي مسلح

ديروز همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و سالروز شروع جنگ تحميلي، آخرين دستاوردهاي دفاعي كشورمان در رژه بزرگ نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران به نمايش گذاشته شد.

رئيس‌جمهور: استكبار در دفاع مقدس، هويت خود را آشكار كرد
نمايش آخرين دستاوردهاي دفاعي در رژه بزرگ نيروهاي مسلح
ديروز همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و سالروز شروع جنگ تحميلي، آخرين دستاوردهاي دفاعي كشورمان در رژه بزرگ نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران به نمايش گذاشته شد.

ده‌ها فروند از انواع موشك‌هاي دوربرد و ميان‌برد شهاب2، خليج فارس، زلزال3، قيام، سجيل، فاتح 110 و قدرF با برد 2000 كيلومتر تنها گوشه‌اي از دستاوردهايي بودند كه در جوار بارگاه بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در رژه نيروهاي مسلح به نمايش درآمد.
در اين مراسم علاوه بر سامانه‌هاي موشكي و راداري و انواع موشك‌هاي شهاب و زلزال، سامانه موشكي بهينه‌سازي شده s200 و تانك بهينه‌سازي شده ذوالفقار و سامانه موشكي رعد نيز براي اولين‌بار به نمايش گذاشته شد.

به گزارش ايرنا، تانك رخش، تانك مدرنيزه شبديز، نفربر رزمي خمپاره‌انداز براق و نفربر زرهي ذوالجناح بخشي از توان زرهي نيروي زميني سپاه بود كه در اين رژه به نمايش گذاشته شد. شناور ذوالفقار ج ـ ام ـ تي 16، شناور رزمي تندرو و شناور ريب 33 هم از جمله دستاوردهاي يگان نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بود كه از مقابل جايگاه ويژه مراسم رژه نيروهاي مسلح عبور داده شدند.

خودروي تاكتيكي فوق‌سبك ريجر، خودروي تاكتيكي نينوا با ظرفيت 5/2 تن، راكت‌انداز اينچي، خودروي حمل نفر و تجهيزات، خودروي فوق‌سنگين ذوالجناح، نفربر پي ام پي 2، نفربر تي آر 82 ، نفربر شناسايي رزمي صياد، تانك تي 55 بهينه‌سازي شده، تانك تي 72 اس، تانك اصلي ميدان نبرد، تانك ذوالفقار ايران ـ ذوالفقار ولايت، تانك چيفتن، تانك پل‌گذار، مين‌كوب تفتان، توپ 130 ميليمتري كششي، هويتزر 155 ميليمتري كششي، توپ 175 ميليمتري خودكششي و توپ 203 ميليمتري خودكششي از جمله دستاوردهاي نيروي زميني ارتش بود كه در اين مراسم به نمايش گذاشته شد. نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز در مراسم رژه نيروهاي مسلح موشك نازعات6 ، موشك‌انداز نازعات n10 ، سامانه موشكي شاهين، سامانه موشكي بهينه شده هاگ، سامانه شنود صياد40، سامانه موشكي راپير و موشك ميثاق را به نمايش گذاشت. نيروي دريايي ارتش نيز با عرضه قايق ضربتي شهاب، قايق رعد، توپ دريايي فجر 27، اژدر والفجر 2، سامانه پرتاب موشك نور، سامانه راهبردي موشكي خوداتكاي ساحل به دريايي ولايت 2 و ولايت 3 بخشي از توان دفاعي خود را به نمايش گذاشت. انواع موشك‌هاي راهبردي سطح به سطح و زيرسطحي مانند موشك نور، موشك نصر، معرفي زيردريايي سبك كلاس غدير، زيردريايي السابحات15، ناوچه موشك‌انداز پيكان و ماكت ناوشكن جماران نيز در اين مراسم به نمايش گذاشته شدند.

استكبار در جنگ تحميلي عليه ايران،‌ هويت خود را عيان كرد

رئيس‌جمهور نيز طي سخناني در اين مراسم با بيان اين‌كه دفاع مقدس صحنه‌اي است كه بدرستي حاكميت مادي امروز جهان و قدرت و توان ملت‌ها و راه رسيدن به آرمان‌هاي الهي را به بشريت نشان داد، اظهار كرد: دفاع مقدس ملت ايران تنها دفاع از يك سرزمين، ملت و يك مكتب نبود بلكه بالاتر از آن دفاع از حيثيت و شرف انسان و حقوق تمامي ملت‌ها و مظلومان عالم بود. به گزارش سايت رياست‌جمهوري، محمود احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه در دوران دفاع مقدس نظام منحط و ضدبشر استكبار، هويت خود را عيان كرد، ادامه داد: ملت ايران همه توان، داشته‌ها، عظمت و استعدادهاي الهي خود را در دفاع مقدس به صحنه آورد؛ در آن دوران در يك سو فريبكاري، ناجوانمردي و اقدامات ضدانساني بود و در طرف ديگر مظلوميت، ايستادگي بر آرمان‌ها، اتكا به خدا و قدرت ملت قرار داشت.

صهيونيست‌ها به دنبال تفرقه‌اندازي هستند

احمدي‌نژاد با اشاره به اين‌كه امروز نيز قدرت‌هاي حاكم بر دنيا تمام هستي و حيثيت ملت‌ها را به تاراج برده و در برابر پيشرفت آنان ايستادگي مي‌كنند و با فريبكاري به دنبال تفرقه‌اندازي و توسعه بوده و به دروغ شعار آزادي‌بيان سر مي‌دهند، اظهار كرد: صهيونيست‌هاي بي‌فرهنگ براي نجات خود در جهان تفرقه‌اندازي و مساله‌سازي كرده و درگيري قومي و قبيله‌اي ايجاد مي‌كنند و تنها اقدام مدعيان حقوق بشر، توجيه اين اقدامات است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه راه رسيدن به كرامت، عزت، استقلال و استقرار عدالت در جهان همان راهي است كه ملت ايران در دفاع مقدس دنبال كرد، گفت: ملت بزرگ و تمدن‌ساز ايران اسلامي با همان روحيه، خودباوري و احساس اعتماد‌به نفس و با نگاهي جهاني به حقوق همه ملت‌ها در برابر زياده‌خواهي‌ها ايستاده و از كرامت انساني، حقوق ملت‌ها و اجراي عدالت صيانت مي‌كند.

ديروز همچنين با حضور رئيس‌جمهور، بلندترين پرچم جمهوري اسلامي ايران در باغ‌موزه دفاع مقدس واقع در بزرگراه حقاني در تهران به اهتزاز درآمد.

واكنش مقامات نظامي به رزمايش آمريكا در خليج فارس

مقامات عالي‌رتبه نظامي كشورمان كه در رژه بزرگ نيروهاي مسلح در جوار بارگاه بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي حضور داشتند، در حاشيه اين مراسم در گفت‌‌وگو با خبرنگاران نسبت به برگزاري رزمايش آمريكا و متحدانش در خليج فارس واكنش نشان دادند.

سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي، رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در اين خصوص گفت: از برگزاري رزمايش آمريكا و متحدانش در خليج فارس احساس تهديد نمي‌كنيم بلكه اين رزمايش براي ايجاد نشاط در نيروهاي مسلحي است كه ماه‌ها در منطقه تحركي نداشته‌اند. فيروزآبادي افزود: آمريكايي‌ها تا زماني كه هدايت و حكمت پيدا نكنند، زبان جمهوري اسلامي ايران را نمي‌فهمند.

فرمانده نيروي دريايي سپاه نيز در واكنش به رزمايش دريايي اخير آمريكا و متحدانش در خليج فارس، گفت: ايران در سال‌هاي پس از دفاع مقدس توانمندي خود را در زمينه مين‌هاي دريايي افزايش داده، اما توان مين روبي دشمنان پيشرفت چنداني نداشته است. سردار علي فدوي افزود: در دوران دفاع مقدس، آمريكا و متحدانش 83 فروند كشتي مين روب وارد خليج فارس كردند، اما در آن دوران نيز آنها هيچ موفقيتي به دست نياوردند. وي مانور مشترك 25 كشور با حضور آمريكا در خليج فارس را واكنشي انفعالي دانست و افزود: آنها مي‌خواهند با اين رزمايش مدعي شوند كه مي‌توانند در مقابل جمهوري اسلامي ايران بايستند، اما بايد بدانند خودشان عامل ناامني در منطقه هستند.


نوشته شده در   شنبه 1 مهر 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode