ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 27 شهريور 1391     |     کد : 42861

شرايط بحراني شود، تنگه هرمز را مي بنديم

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آمريکا و اسرائيل جرأت حمله به ايران را ندارند و برآورد ما اين است که اين تهديدهاي لساني به جايي نخواهند رسيد؛ اگر شرايط بحراني شود، قطعا تنگه هرمز را خواهيم ...

سردار سرلشكر جعفري:
شرايط بحراني شود، تنگه هرمز را مي بنديم
جام جم آنلاين: فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آمريکا و اسرائيل جرأت حمله به ايران را ندارند و برآورد ما اين است که اين تهديدهاي لساني به جايي نخواهند رسيد؛ اگر شرايط بحراني شود، قطعا تنگه هرمز را خواهيم بست.وي ادامه داد: سپاه آمادگي همه‌جانبه‌اي در برابر هر نوع تهديد دارد و مقدمات و ظرفيت‌هاي لازم نيز در اين زمينه ايجاد شده‌ است.
سردار سرلشکر محمد‌علي جعفري در نشست خبري امروز خود با خبرنگاران ضمن ابراز تاسف از انتشار فيلم صهيونيستي ـ آمريکايي ضد‌اسلامي اظهار داشت: استکبار با انجام چنين کاري به جايي نخواهد رسيد نه با تهديد، نه با توهين به مقدسات دين اسلام و يا شخصيت برجسته چون پيامبر گرامي به هيچ دستاوردي نخواهد رسيد.

وي با اشاره به فرمان امام(ره) مبني بر تشکيل نيروي زميني، هوايي و دريايي سپاه پاسداران خاطرنشان كرد:‌ در طول اين 27 سال به آمادگي‌هاي خوبي دست يافته‌ايم و مجموعه سپاه به پيشرفته‌ترين سلاح و امکانات مجهز شده و حتي در مجموعه نرم‌افزاري در جنگ به دستاوردهاي خوبي رسيديم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اينکه در سال‌هاي پس از جنگ نيز دو نيروي سپاه قدس و بسيج به مجموعه سپاه پاسدارن اضافه شده است، تصريح کرد:‌ در تمامي مجموعه‌هاي سپاه پاسداران به توسعه و پيشرفت خوبي رسيده‌ايم و در سال‌هاي 80 و ورد به دهه سوم انقلاب اسلامي در مقابله با جنگ اطلاعاتي که همان جنگ نرم است، ماموريت پيدا کرده‌ايم و ساختارهاي خوبي براي مقابله با اين تهديدات فراهم شده‌ است.

وي ادامه داد: سپاه آمادگي همه‌جانبه‌اي در برابر هر نوع تهديد دارد و مقدمات و ظرفيت‌هاي لازم نيز در اين زمينه ايجاد شده‌ است.

سرلشگرجعفري در پاسخ به پرسشي مبني بر حضور نظامي ايران در سوريه در صورت حمله به اين كشور اظهار داشت: حضور نظامي ايران در سوريه بستگي به شرايط دارد در حال حاضر كمك‌هاي فكري خوبي انجام داده‌ايم و معتقد هستيم كه نيازي به حضور نظامي ما در اين كشور نيست.

وي ادامه داد: اعتقاد داريم كه سوريه از ارتش قدرتمندي برخوردار است كه مردم اين كشور هم حامي آنها هستند لذا نيازي به حضور نظامي در شرايط كنوني وجود ندارد.

جعفري تصريح كرد: اگر جنگ مستقيم با اين كشور صورت گيرد، حضور نظامي ايراني بستگي به شرايط مختلفي دارد و اين در زمان مقرر، رسما اعلام خواهد شد كه نياز به حضور نظامي وجود دارد يا خير.

فرمانده‌کل سپاه با بيان اينکه اسرائيل از شدت نگراني تلاش مي‌کند آمريکا را با خود همراه کند، اظهار داشت: آمريکا آسيب‌پذيري زيادي در منطقه دارد و چون نيروهاي زيادي را در تير‌رس جمهوري اسلامي ايران دارد، جرأت حمله به ايران را نخواهند داشت.

وي همچنين حمايت مسلمانان جهان منطقه از انقلاب اسلامي را يک عامل بازدارنده جهت حمله آمريکا و اسرائيل عليه ايران برشمرد و گفت: اقدام نظامي عليه ايران بدون ترديد به نتيجه‌اي نخواهد رسيد حتي بسياري از کارشناسان صهيونيستي با اين اقدام مخالف هستند و ما بعيد مي‌دانيم دست به چنين حماقتي بزنند لذا طبيعي است که به جنگ رواني روي بياورند تا به اهداف خود برسند.

وي در ادامه در خصوص توانمندي نيروي سپاه و ارتش اظهار داشت: اين دو نيرو مكمل هم هستند و به يكديگر كمك مي‌كنند و نيروي زميني ارتش و سپاه موازي هم هستند.

سردار سرلشگر جعفري با بيان اينكه در توانمندي و مسائل فناوري به پيشرفت‌هاي خوب و قابل توجهي به خصوص در زمينه موشكي رسيده‌ايم، تصريح كرد: در برد موشكي به برد زير دو هزار كيلومتر رسيده‌ايم همچنين از نظر دقت در اين تجهيزات پيشرفت‌هاي خوبي را داشته‌ايم و بعنوان مثال رآكتورهايي كه در گذشته به توليد انبوه رسيده بود و برد 300 كيلومتري نيز داشته است امروز دقت آنها را به زير 50 متر رسانده‌ايم.

سردار جعفري با بيان اينكه در رادار و پدافند نيز به دستاوردهاي خوبي رسيده‌ايم، اظهار داشت: موشك رعد كه در برد بيش از 50 كيلومتر و ارتفاع بين 27 تا 28 كيلومتر رسيده‌ايم؛ هم‌اكنون در پي توليد انبوع اين موشك نيز هستيم.

وي با تأكيد بر اينكه سيستم‌هاي پدافندي ما بسيار توانمند هستند، گفت: اخيرا پرنده بدون سرنشين شاهد 129 با مداومت پرواز 24 ساعته به خط توليد رسيده است و قادر است عمليات نظامي انجام دهد و دورترين هدف‌هاي دشمن را مورد اصابت خود قرار دهد.

فرمانده كل سپاه پاسداران تصريح كرد: مهم‌تر از ‌همه چيز نيروهاي انساني مومن و معنوي است كه در نيروهاي سپاه وجود دارد كه اين در كنار تجهيزات ارزشمند است و ما را قوي‌تر مي‌كند.

وي در خصوص اتحاد بين لبنان و سوريه‌ اظهار داشت: بين اين دو كشور از قديم قراردادهايي وجود داشته است البته اين را نبايد ناديده بگيريم كه نيروي مقاومت حزب‌الله به پيشرفته‌ترين سلاح‌ها مجهز هستند و اينكه مقاومت در لبنان به كمك سوريه برود يا نه بستگي به خودشان دارد.

فرمانده كل سپاه در خصوص تهديد رژيم صهيونيستي عليه تأسيسات هسته‌اي كشورمان اظهار داشت: اين براي آنها خواب و خيال است، امنيت توان هسته‌اي ايران قابل قبول است و هيچ ضربه‌اي نخواهد خورد.

وي تأكيد كرد: اگر جهان جلوي حمله احتمالي عليه ايران را نگيرد طبيعي است كه ديگر ما تعهدهاي بين‌المللي خود را تغيير مي‌دهيم و شرايط را متفاوت خواهيم كرد و اينها خطراتي است كه جامعه بين‌المل دارد و قطعا بازدارنده خواهد بود.

وي ادامه داد: اسرائيل كوچك‌تر از آن مي‌بينيم كه به تنهايي جرأت حمله به ايران را داشته باشد، قطعا آنها از پاسخ‌هاي نظامي ما نگران هستند و كاري انجام نخواهند داد مگر اينكه به حد جنون و ديوانگي برسند.

سردار جعفري با بعيد دانستن حمله مستقل رژيم صهيونيستي عليه ايران درباره آخرين اطلاعات رمز‌گشايي شده از پهباد آمريكايي گفت: تمام اطلاعات آر‌كيو 170 استخراج شده و مدارك مستندي وجود دارد كه به قصد جاسوسي و جمع‌آوري اطلاعات وارد حريم هوايي ايران شده بود و اطلاعات جامع در زمان مقرر به صمع و نظر همه اعلام خواهد رسيد.(باشگاه خبرنگاران)


نوشته شده در   دوشنبه 27 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode