ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 25 شهريور 1391     |     کد : 42761

خشم مقدس

واكنش‌ها به هتك حرمت ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص) كه از چند روز قبل آغاز شده بود...

واكنش‌ها به هتك حرمت ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص) كه از چند روز قبل آغاز شده بود، ابعادي تازه يافته و مسلمانان در واكنش به اين اقدام اهانت‌آميز در سراسر جهان با تجمع مقابل سفارتخانه‌هاي آمريكا و همچنين كشورهايي چون آلمان و انگليس خواستار، مجازات عاملان اين جنايت شنيع شده‌اند.
واكنش مسلمانان پس از آن آغاز شد كه يك فيلمساز ناشناس در آمريكا با حمايت مالي صهيونيست‌ها فيلم اهانت‌آميزي درباره پيامبر اسلام(ص) ساخت. انتشار اين فيلم در اينترنت، باعث جريحه‌دار شدن احساسات مسلمانان شده و خشم آنها باعث وحشت مقامات آمريكايي و برخي كشورهاي غربي شده به‌طوري كه اقدامات امنيتي در اطراف سفارت اين كشورها بشدت افزايش يافته است. اما به اين حال تظاهرات اعتراض‌آميز در اين كشورها همچنان ادامه دارد و مردم مسلمان در كشورهايي چون ليبي، مصر، يمن، تونس و مراكش همچنان به اعتراضات خود ادامه مي‌دهند.

ديروز مردم ايران نيز بعد از حضور در مراسم نماز‌جمعه با برگزاري راهپيمايي اعتراض‌‌آميز، اهانت به ساحت مقدس پيامبر اسلام(ص) را محكوم كردند و از دولت آمريكا خواستند ضمن عذرخواهي از تمام مسلمانان جهان، عاملان اين اقدام شنيع را مجازات كند. نمازگزاران تهراني هم بعد از نماز جمعه ديروز، همصدا با مردم ديگر شهرها در تظاهراتي ضمن اعتراض به اهانت صهيونيسم به ساحت پيامبر عظيم الشان اسلام(ص)، خواستار برخورد جدي با عاملان ساخت فيلم ضداسلامي شدند. هموطنانمان كه در راهپيمايي اعتراض‌آميز ديروز شركت كرده بودند، در پايان اين مراسم با قرائت قطعنامه‌اي ضمن محكوم كردن اهانت به ساحت پيامبر اسلام(ص)، اين‌گونه اقدامات ضدديني را موجب اتحاد و انسجام هرچه بيشتر امت رسول‌الله(ص) و رسوايي چهره واقعي صهيونيسم آمريكايي دانستند.

راهپيمايان در بخشي از اين قطعنامه از سازمان‌هاي بين‌المللي و حقوق‌بشر، بويژه سازمان‌ملل متحد، سازمان همكاري‌هاي اسلامي و سران جنبش عدم تعهد خواستند تا با اتخاذ تصميمات جدي و اقدامات كاربردي و اجرايي، اين اقدام شنيع را محكوم كرده، عاملان آن را تحت سخت‌ترين پيگيري‌هاي بين‌المللي قرار داده و از تكرار چنين جنايت‌هايي جلوگيري كنند.

آيت‌الله جنتي، خطيب جمعه ديروز تهران نيز در واكنش به ساخت فيلم توهين‌آميز عليه پيامبر اسلام(ص) گفت: آمريكا با اين كار 5/1 ميليارد جمعيت مسلمان جهان را ناديده گرفت تا در برابر موج اسلام‌خواهي در جهان بايستد. به گزارش مهر، امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌هاي نماز‌جمعه ديروز با بيان اين‌كه در يك پيچ تاريخي به نفع اسلام و انقلاب قرار داريم، افزود: به هر حال جهان در معرض تحول است و مسير تاريخ در حال تغيير است.

اين عمل ننگين بي‌جواب نخواهد ماند

مراجع تقليد نيز با صدور بيانيه‌هاي جداگانه‌اي، اهانت به ساحت پيامبر اعظم(ص) را شديدا محكوم كردند.

آيت‌الله مكارم‌شيرازى در پيامي كه به اين مناسبت صادر كرده، آورده است: خوشبختانه مسلمانان بيدار در چند كشور عربى و اسلامى واكنش شديدى نشان دادند و اثبات كردند كه اين اعمال ننگين بدون جواب نخواهد ماند.

آيت‌الله نوري همداني نيز در پيامي تاكيد كرد: آمريكا بايد منتظر اقدامات شديدتر مسلمانان جهان باشد.

آيت‌الله صافي گلپايگاني هم در ديدار جمعي از طلاب و فضلاي حوزه علميه، با محكوميت اهانت جديد دشمنان دين مبين اسلام، خواستار برخورد جوامع علمي و بين‌المللي و آزاديخواهان جهان با اين اهانت شد.

آيت‌الله جعفر سبحاني در پيام خود با اشاره به فيلم موهن آمريكايي، آورده است: بر همه مسلمانان جهان لازم است كه عكس‌العمل بسيار مناسب از خود نشان داده تا بار ديگر دشمنان در فكر تكرار آن نوع اعمال نباشند و به اميد روزي كه پرچم اسلام در سراسر جهان به اهتزاز در آيد.

آيت‌الله علوي‌گرگاني هم در پيام خود امت اسلامي را به هوشياري نسبت به دسيسه‌هاي دشمنان فراخوانده و از شيعيان خواسته با تبعيت از علماي وارسته و آگاه و تبعيت از مكتب ولايت فقيه مسير درست را پيموده و دسيسه‌هاي دشمنان را خنثي كرده و خشم خود را بدرستي به جهانيان نشان دهند.

همچنين غلامعلي حدادعادل كه در برنامه تلويزيوني «ديروز، امروز، فردا» حضور يافته بود واكنش‌هاي مسلمانان را نسبت به ساخت فيلم موهن به ساحت پيامبر اكرم(ص) طبيعي دانست و اظهار كرد: مسلمانان نبايد تنها به خشم و اعتراض اكتفا كنند، بلكه بايد كالاهاي كشورهاي اهانت‌كننده به اعتقادات اسلامي را تحريم كنند.

واكنش 10 سينماگر ايراني به فيلم ضداسلامي

در پي انتشار اين فيلم اهانت‌آميز، 9 نفر از سينماگران كشورمان هم در بيانيه‌ مشتركي توليد و انتشار اين فيلم را محكوم كردند.

در اين بيانيه كه به امضاي احمدرضا درويش، ابراهيم حاتمي‌كيا، رضا ميركريمي، منوچهر محمدي، همايون اسعديان، كمال تبريزي، مهدي فرجي، محمدمهدي عسگرپور و فرهاد توحيدي رسيده، آمده است: «هيچ اندودي در جهان چهره‌ تابان رسول مهر را نخواهد پوشاند، گمراهاني كه در حيات طيبه‌اش بر او خاك و خاكستر باريدند لبخند مهر نصيب بردند، گمراهاني ديگر امروز او را آماج تصاوير موهن خود قرار داده‌اند و از هيبت توفان خشم مسلمانان در پستوهاي خود خزيده‌اند. باشد كه انوار تابناك رسول مهرباني در آن مغاك تنهايي بر آنها بتابد و بيدارشان كند.»

مجيد مجيدي نيز كه اين روزها مشغول ساختن فيلم سينمايي پيامبر اسلام(ص) است، در پيامي جداگانه تاكيد كرده است: حالا همه فهميده‌اند كه شما در هراس افتاده‌ايد كه پيام مهر مكتب رسول مهرباني، مي‌خواهد شرق و غرب را بگيرد. پس گاه به قاعده طالباني مي‌خواهيد چهره خشن و خون‌ريزي از مكتبش به چشم جهانيان درآوريد و گاه به دستاويز هنرپيشگي مي‌خواهيد دروغ و دغل را جانشين حقيقت و راستي كنيد.

در پيام مجيدي آمده است: چشم به راه باشيد، ‌بزودي از پس همه اين لجن‌ پراكني‌ها، چهره زيباي خورشيدي او رخ خواهد نمود و روسياهي به شما سياه‌دلان خواهد ماند.

تماس اوباما با رهبران يمن، مصر، ليبي و افغانستان

با ادامه موج اعتراض‌ها عليه فيلم موهن به پيامبراسلام(ص) و احتمال تظاهرات گسترده در كشورهاي اسلامي، رئيس‌جمهور آمريكا در تماس تلفني با روساي جمهور يمن، مصر، ليبي و افغانستان از آنها درخواست كرد تا مانع حمله به هيات‌هاي ديپلماتيك آمريكا در اين كشورها شوند. اين در حالي است كه ديروز در كشورهاي اسلامي مختلف از جمله مصر، مراكش، يمن، ايران، تونس، سودان، سوريه، لبنان، پاكستان، افغانستان و چند كشور ديگر مردم مسلمان با تظاهرات خشم خود را از اكران فيلم موهن به مقدسات اسلامي نشان دادند. در همين حال آمريكا به بهانه كنترل اوضاع در ليبي دو ناو جنگي خود را راهي سواحل ليبي كرده است.

توهين به پيامبر اسلام آزاد، انكار هولوكاست ممنوع!

اما در شرايطي كه در غرب، اهانت به اسلام و مقدسات اسلامي، براحتي پذيرفته مي‌شود، برخي مضامين وجود دارد كه هرگونه ترديد در آنها هم ممكن است منجر به سال‌ها مجازات زندان شود و يكي از آنها موضوع هولوكاست است.

به گزارش فارس، در بسياري از كشورهاي غربي حتي ترديد در تعداد كشته‌هاي يهوديان در جنگ دوم جهاني مي‌تواند دردسرهاي جدي داشته باشد، حتي مورخين غربي در محيط‌هاي آكادميك هم بايد مواظب آن باشند كه نگارش مطلبي درخصوص هولوكاست، براي خود سال‌ها دردسر نتراشند. حتي اگر منع قانوني براي انكار هولوكاست هم وجود نداشته باشد، رسانه‌هاي صهيونيستي در غرب داراي حدي از قدرت تاثيرگذاري برافكار عمومي هستندكه مي‌توانند اشخاص مخالف هولوكاست را بشدت سياه‌نمايي كنند.

اكنون در 16كشور جهان، زير سوال بردن هولوكاست از نظر قانوني ممنوع است. اين كشورها عبارتنداز: اتريش، بلژيك، كانادا، جمهوري چك، فرانسه، آلمان، مجارستان، ليختن‌اشتاين، ليتواني، لوگزامبورگ، هلند، لهستان، پرتغال، روماني، اسلواكي و سوئيس. علاوه بر اين كشورها، رژيم صهيونيستي نيز در قلمرو خود زيرسوال بردن هولوكاست را جرم دانسته است.

رهبر معظم انقلاب:‌ آمريكا اگر صادق است، عاملان اين جنايت شنيع را مجازات كند

در پي اهانت نفرت‌انگيز دشمنان اسلام به ساحت نوراني پيامبر اعظم صلي‌الله عليه وآله و سلم حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به ملت ايران و امت بزرگ اسلام، پشت صحنه اين حركت شرارت‌بار را سياست‌هاي خصمانه صهيونيسم، آمريكا و ديگر سران استكبار جهاني خواندند و با تشريح دلايل كينه ورزي صهيونيست‌ها نسبت به اسلام و قرآن، تاكيد كردند: سياستمداران آمريكا اگر در ادعاي دخالت نداشتن خود صادقند بايد عاملان اين جنايت شنيع و پشتيبانان مالي آن را كه دل ملت‌هاي مسلمان را به درد آورده‌اند، به مجازات متناسب با اين جرم بزرگ برسانند. متن پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

قال الله العزيز الحكيم: يُريدونَ لِيُطفِئوا نورَاللهِ بِاَفواهِهِم واللهُ مُتِمُّ نورِه وَلوكَرِهَ الكافِرون

ملت عزيز ايران؛ امت بزرگ اسلام

دست پليد دشمنان اسلام بار ديگر با اهانت به پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله و سلم كينه عميق خود را آشكار ساخت و با اقدامي جنون‌آميز و نفرت‌انگيز، خشم مجموعه‌هاي خبيث صهيونيستي را از تلألو روزافزون اسلام و قرآن در جهان كنوني نشان داد. در روسياهي عاملان اين جنايت و گناه بزرگ همين بس كه مقدس‌ترين و نوراني‌ترين چهره ميان مقدسات عالم را آماج ياوه‌هاي مشمئزكننده خويش ساخته‌اند. پشت صحنه اين حركت شرارت‌بار، سياست‌هاي خصمانه صهيونيسم و آمريكا و ديگر سران استكبار جهاني است كه به خيال باطل خود مي‌خواهند مقدسات اسلامي را در چشم نسل‌هاي جوان در دنياي اسلام از جايگاه رفيع خود فروافكنده و احساسات ديني آنان را خاموش كنند. اگر از حلقه‌هاي قبلي اين زنجيره پليد يعني سلمان رشدي و كاريكاتوريست دانماركي و كشيش‌هاي آمريكايي آتش‌زننده قرآن حمايت نمي‌كردند و ده‌ها فيلم ضداسلام را در بنگاه‌هاي وابسته به سرمايه‌داران صهيونيست سفارش نمي‌دادند، امروز كار به اين گناه عظيم و غيرقابل بخشش نمي‌رسيد. متهم اول در اين جنايت، صهيونيسم و دولت آمريكاست. سياستمداران آمريكا اگر در ادعاي دخالت نداشتن خود صادقند بايد عاملان اين جنايت شنيع و پشتيبانان مالي آن را كه دل ملت‌هاي مسلمان را به درد آورده‌اند، به مجازات متناسب با اين جرم بزرگ برسانند.

برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان نيز بدانند كه اين حركات مذبوحانه دشمنان در برابر بيداري اسلامي، نشانه عظمت و اهميت اين خيزش و مبشّر رشد روزافزون آن است، والله غالبٌ علي امره

سيدعلي خامنه‌اي، 23/شهريور/1391


نوشته شده در   شنبه 25 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode