ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 شهريور 1391     |     کد : 42310

اسرائيل از تار عنكبوت هم سست تر است

دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به تهديدهاي رژيم صهيونيستي گفت: اگر اسرائيل به ما حمله كند ما به دفاع بسنده نخواهيم كرد و اگر لازم باشد وارد الجليل هم مي شويم.

دبيركل حزب الله لبنان در مصاحبه با شبكه تلويزيوني الميادين:
اسرائيل از تار عنكبوت هم سست تر است

دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به تهديدهاي رژيم صهيونيستي گفت: اگر اسرائيل به ما حمله كند ما به دفاع بسنده نخواهيم كرد و اگر لازم باشد وارد الجليل هم مي شويم.
سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب الله لبنان، در گفت وگو با شبكه «الميادين» به موضوعات مختلفي همچون تهديدات رژيم صهيونيستي، بحران سوريه و جمهوري اسلامي ايران پرداخت.
نصرالله گفت: در امتداد فلسطين اشغالي هر هدفي كه به ذهن شما خطور كند در تيررس موشك هاي مقاومت است و ما اهداف را انتخاب مي كنيم؛ و هدف نظامي يا غيرنظامي باشد، اسرائيلي ها مي دانند كه ما اين امكانات را در اختيار داريم. امروز بازدارندگي واقعي ايجاد شده است. از سال 2000 تا 2006 هيچ جنگي در مرزهاي جنوبي رخ نداد اما جنگ تموز (33روزه) هدفش نابود كردن مقاومت در لبنان بود، اما آنها شكست خوردند. از آن روز بازدارندگي حقيقي ايجاد شد. اگر ملت ها اراده كنند مي گويم كه اسرائيل از تار عنكبوت هم سست تر است.
دبيركل حزب الله لبنان افزود: اسرائيل نقاط ضعفي دارد و كار ما كشف اين نقاط ضعف است. زماني كه اين رژيم بخواهد كشور ما را نابود كند، من هرچه در توان داشته باشم به كار خواهم گرفت. شايد جهان عرب عادت نكرده باشد كه در اين سطح وارد مبارزه شويم ولي ما به اين سطح رسيده ايم. مثلاً اسرائيل ايستگاه هاي توليد برقي دارد كه اگر زده شود، تأثيرات اقتصادي بسيار عميقي خواهد داشت.
نصرالله تأكيد كرد كه مقاومت توان زدن اين ايستگاه ها را دارد و افزود: اگر اين اطلاعات را نداشتيم از اين ايستگاه ها صحبت نمي كرديم. مقاومت هيچ وقت دروع نگفته است و هميشه به گفته خود عمل كرده است. امروز ملت ما و همچنين دشمنان، ما را باور دارند. اين توفيقي از جانب خداست قبل از هر چيز. دوم هم اينكه نتيجه تجربه است. تهديدي نمي كنيم اگر از عناصر اجرايي اين تهديد مطمئن نباشيم... اگر تهديدهاي اسرائيل وجود نداشت، مي توانستند به دنبال علت حرف ما باشند اما ما امروز مقابل سيلي از تهديدهاي اسرائيل هستيم. رتبه بندي حزب الله در اسرائيل، رتبه بندي راهبردي است.
نصرالله در ادامه با اشاره به تهديدهاي اسرائيل به جنگ، تأكيد كرد: گزينه هاي ما نامحدود است. اگر اسرائيل به ما حمله كند، ما به دفاع بسنده نخواهيم كرد. روزي به رزمندگان گفتم كه آماده باشيد شايد روزي بيايد كه ما وارد الجليل شويم. اين مسئله هنوز هم به قوت خود باقي است و جزئي از گزينه هاي ماست.
نصرالله تأكيد كرد: بنيامين نتانياهو و ايهود باراك جدي هستند و قصدشان براي جنگ با ايران جدي است. اين دو برداشت شان اين است كه نمي توان وضعيت را به حال خود رها كرد. مي دانند كه هيچ برنامه نظامي هسته اي در ايران نيست اما هدف اين است كه ايران را بزنند زيرا اين كشور پيشرفته است و روز به روز قدرتمندتر و بانفوذتر مي شود.
نصرالله افزود: اسرائيل، ايران را مشكل خود مي داند و برنامه هسته اي بهانه اي براي زدن ايران است. نتانياهو و باراك مي خواهند ايران را بزنند و منطقه را به جنگ بكشانند و آمريكايي ها را نيز به همراه برخي كشورهاي عربي به جنگ بكشانند... در جنگ تموز [33 روزه] حزب الله حدود 170 اسرائيلي را كشت حال ببينيد كه اين آمار در جنگ با ايران چقدر خواهد بود. براساس اطلاعات از درون رژيم اسرائيل و وضعيت ارتش بعيد مي دانم كه اسرائيل اقدام به آغاز جنگ عليه ايران بكند.
دبيركل حزب الله در ادامه گفت: تأكيد مي كنم براساس اطلاعاتم و آنچه از مسئولان ايراني شنيدم، دستور واكنش و پاسخ صادر شده و پاسخ ايران بسيار بزرگ خواهد بود.
ايران ساكت نمي نشيند تا تأسيسات هسته اي اش زده شود. حد و اندازه واكنش ايران فقط به درون رژيم اسرائيل محدود نمي شود و پايگاه هاي آمريكا در منطقه نيز ممكن است جزئي از اهداف باشد... آمريكا تصميم گيرنده است. اسرائيل در گذشته آلت دست انگليس بود و امروز آلت دست آمريكاست. هرچه اسرائيل انجام مي دهد مسئوليتش بر عهده آمريكاست. در آنچه در منطقه جاري است، آمريكا تصميم گيرنده است و مسئول هر اقدامي است كه اسرائيل بكند.
نصرالله در ادامه به تحولات منطقه اشاره كرد و گفت: در بحرين نظام به دنبال اصلاحات نيست و نمي خواهد گفت وگو كند در حالي كه ما به سوريه رفتيم و ديديم كه نظام اين كشور عليه اسرائيل و حتي طرح آمريكا در منطقه است.
سوريه مشكلات بزرگي دارد اما براي انجام گفت وگو و اصلاح آماده است. حالا آيا بايد با اين نظام جنگيد و سوريه را نابود كرد؟
نصرالله نظام سوريه را متفاوت دانست و در توضيح اين اظهارنظر خود افزود: اول اينكه عضو مقاومت و ضد اسرائيل است و آمادگي خود را براي گفت وگو [ با مخالفان] اعلام كرده است. خيانتكار هم پيدا مي شود. اما سوريه مردمي وطن دوست دارد. من مي گويم كه تشخيص از ابتدا غلط بود. من در ابتداي اتفاقات و در هفته اول به سوريه رفتم و با بشار اسد ديدار كردم. به او گفتم كه مسائل بزرگ تر مي شود و مردم خواسته هايي دارند. به من گفت: درست است. پرسيدم راه حل چيست؟ اسد گفت كه آماده گفت وگو و اجراي اصلاحات است.
نصرالله ادامه داد: پرسيدم اگر اصلاحات و مذاكرات با مخالفان به لغو ماده هشتم قانون اساسي [حاكميت حزب بعث] برسد چه؟ گفت آماده است اين ماده را لغو كند. ماده اي كه حزب بعث را حزب حاكم در سوريه مي داند. بيش از اين ديگر چگونه ممكن است اصلاحات انجام بشود؟ اما مخالفان قبول نكردند وارد گفت وگو شوند و خواستند نظام را ساقط كنند. مسائل به سمت خونريزي و تخريب رفت. از آن روز تاكنون موضع من اين است. هيچ سلاح و پولي هم به سوريه ارسال نكرده ام. فقط گفته ام بفرماييد گفت وگو كنيد و راهكاري سياسي بيابيد. برخي كشورها قبول كرده اند كه ضامن حل و فصل سياسي شوند مانند روسيه. ما مي گوئيم كه سوريه را ويران نكنيد. خون مردم و ملت و ارتشش را حفظ كنيد.
تا اين لحظه با همه اتفاقاتي كه افتاده است، تنها منطق مقبول اين است كه همه به گفت وگو بازگردند و راهكاري سياسي در پيش بگيرند.
دبيركل حزب الله اعلام كرد: شكل گيري هر نظام اهمال كار عربي خطري واقعي براي منطقه، سوريه، لبنان و مقدسات [مسلمانان] است. سياست آمريكا در منطقه اسرائيلي است و سياست ايران در خاورميانه فلسطيني است. ايران و امام خامنه اي مي گويند كه نظام سوريه بماند و اصلاحات كند. هيچ كس نمي خواهد كه نظام سوريه همينطور كه هست بماند. اين نظام به اصلاحات نياز دارد اما ساقط كردنش خدمت به آمريكا و اسرائيل است. ايران تلاشي حقيقي در جنبش عدم تعهد [ براي حل بحران سوريه] مي كند ايران با ترك ها وارد گفت وگو و وارد همكاري با كوفي عنان شد. ايران كمك مي كند و موضع [جانبدارانه] ندارد. ايران براي تشكيل گروه تماس تلاش مي كند تا به سرانجام مورد انتظار در سوريه برسد.
دبيركل حزب الله درادامه افزود: دخالت نظامي در سوريه را بعيد مي دانم. اروپا كه [ موضعش] روشن است. آمريكايي ها مشكل دارند و پس از خروج از عراق، دنبال راهي براي مذاكره با طالبان هستند پس براي چه در سوريه مي جنگند؟ همچنان كه پيامدهاي دخالت نظامي در سوريه به منطقه سرايت مي كند. چه كسي گفته كه آمريكايي ها مي خواهند مسائل در سوريه فيصله يابد؟ اين بدين معنا نيست كه آمريكا خواستار باقي ماندن نظام سوريه است بلكه مي خواهد بحران طولاني شود تا نه ارتشي باقي بماند نه ملت سوريه.
نصرالله همچنين تأكيد كرد: رؤياي آمريكا و اسرائيل اين است كه منطقه درگير يك جنگ بشود.


نوشته شده در   چهارشنبه 15 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode