ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 6 شهريور 1391     |     کد : 41863

احمدي‌نژاد: براي المپيك بعدي از امروز آغاز كنيد

رئيس‌جمهور با بيان اين‌كه دولت با همه توان در خدمت ورزش كشور است...

رئيس‌جمهور با بيان اين‌كه دولت با همه توان در خدمت ورزش كشور است و پشتيباني‌هاي لازم را انجام خواهد داد، تصريح كرد: برنامه‌ريزي و هدفگذاري‌ها بايد به گونه‌اي باشد كه ورزش ايران با حداكثر توان، تعداد و تنوع ورزشكاران زن و مرد و با رعايت عظمت ملت ايران، در ميادين مختلف ورزشي جهان حضوري موفق داشته باشد.
محمود احمدي‌نژاد شنبه شب در مراسم تجليل از ورزشكاران و مدال‌آوران المپيك 2012 لندن، با تشكر صميمانه از مربيان،‌ سرپرستان، ورزشكاران، كميته ملي المپيك و وزارت ورزش و جوانان به خاطر كسب قهرماني‌ها و مدال‌آوري ورزشكاران در المپيك 2012 لندن، گفت: دوباره اين موضوع ثابت شد كه ملت ايران در هر مقطعي كه تصميم به انجام كاري گرفت و با ياد خدا در آن مسير حركت كرد، به موفقيت رسيد.

وي با بيان اين‌كه دو آوردگاه مهم بازي‌هاي آسيايي كره‌جنوبي و المپيك برزيل براي آينده ورزش كشور در راه است، تصريح كرد: انتظار ما از خانواده بزرگ ورزش كشور، كسب مقام دوم بازي‌هاي آسيايي است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: براي حضور و كسب موفقيت‌هاي بيشتر در المپيك آينده نيز بايد از همين امروز هدفگذاري كرده و تلاش كنيم تا بتوانيم جزو 10 كشور برتر جهان قرار بگيريم.

دولت نيز با همه توان در خدمت حمايت از ورزش كشور است و همه پشتيباني‌هاي لازم را در اين رابطه انجام خواهد داد.

رئيس‌جمهور با اشاره به اين‌كه جادارد ورزش ايران در رشته‌هاي بيشتري در المپيك حضور داشته باشد، تصريح كرد: قطعاً اين عدم حضور به خاطر ضعف و ناتواني ورزشكاران و ورزش كشور نيست و ما مي‌توانيم در بسياري از رشته‌ها از جمله دووميداني، شنا، تيراندازي، قايقراني، دوچرخه‌سواري و بسياري از رشته‌هاي ديگر حضوري موفق داشته باشيم.

وي با بيان اين‌كه در المپيك لندن جاي بسياري از ورزشكاران رشته‌هاي ورزشي كشور از جمله بسكتبال، هندبال، واليبال و نيز بسياري از بانوان ورزشكار ايران خالي بود، گفت: ما توانايي آن را داريم تا در بسياري از رشته‌ها حضور داشته باشيم و بايد براي رسيدن به اين هدف از امروز تلاش كنيم.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: بايد حضور ورزشكاران ايراني در آوردگاه‌هاي مهم ورزشي، پرشورتر از گذشته باشد و در آينده در حداكثر رشته‌هايي كه مي‌توانيم حضور پيدا كنيم. بايد با حداكثر توان، تعداد و تنوع ورزشكاران زن و مرد و با رعايت عظمت ملت ايران در ميادين مختلف ورزشي به پيش برويم. رئيس‌جمهور با اشاره به تلاش‌ها و زحمات محمد بنا مربي تيم كشتي فرنگي اظهار كرد: هيات دولت مصوبه‌اي براي تجليل از محمد بنا با اعطاي نشان درجه يك شجاعت و لياقت به ايشان به تصويب رسانده است و وزير ورزش و جوانان بزودي مراسم ويژه‌اي براي تجليل از اين مربي ايراني و اعطاي نشان تصويب شده به وي برگزار مي‌كند.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد:‌ محمد بنا با شايستگي‌هايي كه دارد، حداقل بايد تا 6 المپيك ديگر براي ملت ايران مدال‌آوري و افتخارآفريني كند و همه بايد دست به دست يكديگر بدهيم و به سوي اهتزاز پرچم ايران در همه صحنه‌ها پيش برويم.

پيش از سخنان رئيس‌جمهور، حسين رضازاده، رئيس فدراسيون وزنه‌برداري و محمد عباسي، وزير ورزش و جوانان، گزارشي از حضور تيم‌هاي ورزشي در المپيك 2012 لندن و چگونگي افتخارآفريني و مدال‌آوري ورزشكاران كشورمان ارائه كردند.

سكه‌باران افتخارآفرينان

در اين مراسم كه با حضور قهرمانان و پيشكسوتان ورزش كشور، مربيان و روساي فدراسيون‌هاي ورزشي، حسيني وزير اقتصاد و امور دارايي، چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، سعيدلو معاون امور بين‌الملل رئيس جمهور، عباسي وزير ورزش و جوانان، علي‌آبادي رئيس كميته ملي المپيك و جمعي از جوانان علاقه‌مند به ورزش در سالن بزرگ وزارت كشور برگزار شد، از 33 نفر از مدال‌آوران و مربيان ورزش كشور (مدال‌آوران طلايي بازي‌هاي المپيك 200 سكه طلا، نشان نقره 150 سكه و مدال برنز يكصد سكه) تجليل به عمل آمد.

علاوه بر اين به سعيد عبدولي نيز 200 سكه طلا اهدا شد و به كادر فني تيم‌هاي مدال‌آور نيز با اهداي سكه تقدير شد. از آن جمله مي‌توان به اهداي 200 سكه به محمد بنا (سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي)،150 سكه به كوروش باقري (سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري) و يكصد سكه به رسول خادم (سرمربي تيم ملي كشتي آزاد) اشاره كرد. ضمن اين‌كه روساي فدراسيون‌هاي مدال‌آور و مربيان تيم‌هاي مدال‌آور نيز هر يك 20 سكه پاداش گرفتند.

اداي احترام محمد بنا به مادرش

نخستين تيمي كه هداياي خود را از دست رئيس‌جمهور گرفتند، وزنه‌برداران بودند. حسين رضازاده، كورش باقري، كيانوش رستمي، نواب نصير شلال، سجاد انوشيرواني و بهداد سليمي از خانواده وزنه‌برداري بودند كه از آنها تجليل شد.

دومين تيم كه با حمايت پرشور حاضران در سالن به صحنه آمدند تيم قهرمان المپيك، يعني كشتي فرنگي بود. حجت‌الله خطيب، حميد سوريان، اميد نوروزي، قاسم رضايي، محمد بنا و ساير اعضاي كادر فني از خانواده كشتي فرنگي روي صحنه آمدند. رسول خادم نيز به اين دليل كه گفته شد همراه تيم ملي نوجوانان به آذربايجان رفته، در مراسم حضور نداشت. نكته جالب توجه كه با تشويق پرشور هواداران همراه بود، حضور مادر محمد بنا در سالن بود كه روي صحنه آمد و هديه محمد بنا را با دستان خودش به او اهدا كرد. سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ايران با بوسيدن دست مادرش او را پشت تريبون برد و چند كلمه‌اي با مردم صحبت كردند. مادر محمد بنا بيان كرد: از همه مردم و مسئولان تشكر مي‌كنم. محمد هر كاري كه كرده از دعاي ملت ايران است. از حمايت‌هاي مسئولان است. اميدوارم لطف خدا هميشه شامل حالش باشد و بتواند افتخارآفريني كند.


نوشته شده در   دوشنبه 6 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode