ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 1 شهريور 1391     |     کد : 41580

تحول بزرگ در صنعت دفاعي كشور

صبح ديروز به مناسبت روز صنايع دفاعي از 6 دستاورد دفاعي با حضور رئيس جمهور و وزير دفاع رونمايي شد. اين دستاوردها شامل نسل جديد موشك فاتح 110، موتور دريايي بنيان 4، آزمايشگاه پرنده آرميتا، خودرو تاكتيكي ارس، خمپاره انداز و فاو سامانه جهت ياب و شنود شاهد مي شود.

دستاورد پيشرفته نظامي، با حضور رئيس جمهور رونمايي شد
تحول بزرگ در صنعت دفاعي كشور


صبح ديروز به مناسبت روز صنايع دفاعي از 6 دستاورد دفاعي با حضور رئيس جمهور و وزير دفاع رونمايي شد.
اين دستاوردها شامل نسل جديد موشك فاتح 110، موتور دريايي بنيان 4، آزمايشگاه پرنده آرميتا، خودرو تاكتيكي ارس، خمپاره انداز و فاو سامانه جهت ياب و شنود شاهد مي شود.
رشد 21درصدي
وزارت دفاع در توليد محصولات دفاعي
در همين حال، سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در اين مراسم كه در مركز نمايش هاي هوايي برگزار شد گفت: صنعت دفاعي با چند كاركرد شناخته مي شود كه يكي از آنها استقلال است.
وي افزود: استقلال هيچ كشوري بدون استقلال در حوزه نظامي واقعيت پيدا نمي كند، اگر استقلال نظامي نباشد بي ترديد حرف زدن از ساير استقلال ها در عمل ممكن نخواهد بود، ركن مهم استقلال نظامي عدم وابستگي تجهيزات نظامي به خارج است، داشتن حجم زياد سلاح مهم نيست داشتن سلاحي كه در روز كارزار به كار آيد مهم است.
وحيدي ادامه داد: كاركرد ديگر صنعت دفاعي در حوزه بازدارندگي است، محيط امنيتي دائماً در حال تغيير است و اگر نتوانيم متناسب با آن تحول پيدا كنيم تحقق بازدارندگي امكان پذير نيست، بازدارندگي نيازمند نوآوري فناورانه درون زا است.
وزير دفاع تأكيد كرد: نقش سوم صنايع دفاع، توسعه و فناوري هاي پيشرفته است، به عنوان مثال در يك اقتصاد دانش بنيان، صنايع دفاعي پيشرفته مي تواند محرك، الگو و كمك كننده باشد و به عبارت ديگر صنايع دفاعي پيشرفته مي تواند موتور نوسازي باشد، در همين جهت صنايع دفاعي نقش مهمي در توسعه عمومي كشور ايفا مي كند.
صنعت دفاعي ايران 1436محصول متنوع دارد
وزير دفاع اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران به رغم محدوديت هايي كه در بازار تجاري وجود دارد، به لحاظ عدد و تنوع محصول يكي از كم نظيرترين كشورهاي دنياست. ما در داخل صنعت دفاعي ايران 1436محصول متنوع و گسترده با بازار نسبتاً محدود داريم و اين يعني توانسته ايم با بومي سازي، اقتصادي سازي نيز انجام دهيم.
وحيدي با بيان اينكه انقلاب نوين در عرضه دفاعي پيدا شده است،تصريح كرد: اين انقلاب هم در سرشت جنگ و هم در شيوه هاي جنگ است. الان موازنه تهديد و خطر جايگزين موازنه قدرت شده است و جمهوري اسلامي توانسته به خوبي در اين تغيير موازنه، جايگاه بارز خود را نشان دهد.
توليد 192محصول
در يك سال
وزير دفاع در ادامه با اشاره به توان نظامي ايران از ديد دشمنان گفت: يكي از فرماندهان ارشد ارتش رژيم صهيونيستي چندي پيش گفته بود اگر به ايران حمله كنيم آن چنان بلايي بر سر ما مي آورند كه تاكنون نديده ايم، اين سخن به خاطر درك تحولات، حركت، خودكفايي و دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران است.
وحيدي اظهار داشت: 192محصول در سال گذشته توسط وزارت دفاع توليد شده است كه به نظر مي رسد ركورد ارزشمندي باشد.
وزير دفاع در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برنامه هاي در دستور كار وزارت دفاع، گفت: ما جنگنده هايي را در دستور كار داريم كه اميدواريم در سال جاري برخي از آنها به نتيجه برسد، همچنين توليد نسل جديد شناورهاي پرنده با توان رزمي بالا، نسل هاي جديد موشك هاي بالستيك و كروز، خودروهاي زرهي، پهپادهاي جديد، زيردريايي جديد و شناورهاي سنگين در دستور كار وزارت دفاع است كه اميدواريم در سال جديد به نتيجه برسد.
وحيدي در پايان خاطرنشان كرد: ما در وزارت دفاع 21درصد رشد در توليد محصولات، 178درصد رشد در فناوري و اختراعات، 286درصد رشد در پروژه هاي دانشگاهي و 138 درصد رشد در پروژه هاي تمام شده صنعتي داشتيم.
مشخصات 6 دستاورد جديد دفاعي
سردار وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در حاشيه مراسم گراميداشت روز ملي صنعت دفاعي به تشريح دستاوردهاي رونمايي شده توسط رئيس جمهور در اين نمايشگاه پرداخت.
وي با اشاره به رونمايي از موشك فاتح 110-1D افزود: اين موشك از دقيق ترين و پيشرفته ترين موشك هاي بالستيك زمين به زمين با سوخت جامد مركب است كه در يك دهه اخير نقش مؤثري در ارتقاء توان دفاعي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران داشته است.
وي افزود: با توجه به نيازمندي هاي نيروهاي مسلح و بخصوص موضوع پر اهميت دقت اصابت، نسل هاي مختلف از اين موشك با ويژگي هاي خاص طراحي و به توليد انبوه رسيده است.
وزير دفاع ادامه داد: پس از آزمايش موفق نسل چهارم موشك فاتح 110 اين موشك كه داراي توانمندي هاي وسيعي نسبت به نسل هاي قبلي مي باشد وارد خدمت شده است.
سردار و حيدي با اشاره به توانمندي هاي اين موشك گفت؛ قدرت نقطه زني در هر نوع شرايط آب وهوايي، افزايش طول عمر موشك، افزايش زمان استقرار موشك مسلح بر روي سكوي پرتاب جهت شليك به موقع، كاهش زمان تست هاي قبل از پرتاب و حين پرتاب، كاهش زمان ترك موضع پرتاب و عدم نياز به بازديدهاي دوره اي كوتاه مدت از توانمندي هاي مهم اين موشك است.
وي با اشاره به دستاورد ديگر رونمايي شده در اين روز گفت: يكي از گلوله هاي فني در طراحي و ساخت شناورهاي سنگين، تامين توان و قوه محركه شناور است و سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع براي تكميل زنجيره توانمندي هاي طراحي و ساخت شناورها اين مهم را در دستور كار خود قرار داد و موفق شد موتور دريايي بنيان 1 را در روز صنعت دفاعي سال گذشته به بهره برداري برساند.
وزير دفاع ادامه داد: در تداوم اين اقدام راهبردي، متخصصان كارآزموده صنايع دريايي موفق شدند موتور دريايي بنيان 4 با تعداد 16 سيلندر و قدرت 5 هزار اسب بخار و 18 تن وزن بر روي شناورهاي بزرگ نظامي نصب كنند.
سردار وحيدي با اشاره به ساخت آزمايشگاه پرنده آرميتا كه به نام دفتر شهيد داريوش رضايي نامگذاري شده است نيز گفت: پروژه سكوي تست هاي پروازي با نام آرميتا با هدف آزمايش سامانه هاي هوايي در شرايط واقعي پرواز ساخته شده است كه با هدف آزمايش سامانه پرتاب هواپيماي جنگي، آزمون سامانه دستگاه توليد اكسيژن هواپيما، آزمون سامانه اويونيك پيشرفته هواپيما و آزمايش اويونيك پيشرفته به خلبان هاي هواپيماي جنگنده انجام شده است.
وي با اشاره به ساخت خودروي تاكتيكي ارس افزود: خودروي تاكتيكي - فرماندهي ارس با 4/3 تن وزن و توان 133 اسب بخار با دو كابين يكپارچه به عنوان خودروي حامل فرماندهان، خودروي هجومي و خودروي پشت خاكريز قابليت استفاده در تمام مناطق عملياتي صعب العبور و شهري را دارد.
وزير دفاع ادامه داد: زرهي، پوشش تلفيقي، گرم كن گازوئيلي و محافظ پشت سر از مهمترين ويژگي هاي اين خودرو محسوب مي شود.
وحيدي در ادامه به دستاورد ديگر دفاعي رونمايي شده به نام خمپاره انداز وفا اشاره كرد و ادامه داد: سامانه خمپاره انداز برد بلند 160 ميلي متري وفا كه در برد توپخانه هاي معمولي اجراي آتش مي كنند، داراي مشخصات عملياتي به شرح زير است: افزايش قدرت سر جنگي به ميزان دو تا سه برابر، عمر بالاي مهمات نسبت به گلوله هاي موشكي، پراكندگي كمتر نسبت به گلوله هاي موشكي و نواخت تير 5 تا 8 گلوله در دقيقه است.
وحيدي همچنين به رونمايي از سامانه جهت ياب و شنود شاهد اشاره كرد و گفت: اين سامانه پوليس سيگنالي و جهت يابي در بانك هاي WHF و UHF و مدلاسيون هاي مختلف را در فاصله زماني بسيار كم انجام مي دهد.
وي ادامه داد: سامانه شاهد قادر است سيگنال هاي ثابت، آنالوگ و جهش فوقاني را تشخيص داده و مورد پردازش قرار دهد و امكان شنود چند كانال را به طور همزمان فراهم كند.
بسيج تمام ظرفيت ها براي پيشرفت صنعت دفاعي
رئيس جمهور نيز در مراسم گراميداشت روز ملي صنعت دفاعي كشور گفت: امروز ما براي دفاع از كشور به توسعه علوم و فناوري هاي دفاعي نيازمنديم و تمام ظرفيت ها بايد براي صنايع دفاعي بسيج شوند.
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه زندگي ايرانيان يك زندگي فرهنگي بوده است، گفت: در خصوص ظرفيت هاي مادي، ايران از ظرفيت بي نظير و وسعتي بيش از يك ميليون و 800 هزار كيلومتر مربع برخوردار است.
وي افزود: البته تعيين درست مساحت ايران از جمله كارهاي خوبي بوده است كه در وزارت دفاع در اين دوره انجام شد.
رئيس جمهور با اشاره به استعدادهاي انساني ملت ايران گفت: اگر تا 20 سال پيش از چنين دستاوردهايي سخن مي گفتيد ممكن بود شما را مسخره كنند اما امروز مي بينيم كه تمام آنها ساخته شده است.
وي در ادامه افزود: امروز جنگ دو نفر در ميدان جنگ نيست بلكه نبرد در مراكز فناوري و آموزشي است و امروز علم و فناوري هستند كه با هم درگير مي شوند. از سه هزار كيلومتر دورتر موشكي شليك مي شود و با تحريك بالاي جو، تمام پايين را به هم مي ريزد و از بالاترين دانش و فناوري براي توسعه سلطه گري استفاده مي شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 1 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode