ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 28 مرداد 1391     |     کد : 41368

راهپيمايي ميليوني قدس؛ نماد پايداري و بيداري

سراسر ايران ديروز شاهد راهپيمايي مردمي بود كه در رمضاني ديگر به خيابان‌ها آمده بودند تا با شعار مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا، ميراث بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي يعني روز قدس را گرامي بدارند. ديروز هموطنانمان در سراسر كشور همگام با مردم مسلمان بسياري از ديگر كشورها با برگزاري راهپيمايي، بار ديگر فرياد مظلوميت قدس شريف را به گوش جهانيان رساندند.

حضور مسئولان و مقامات كشورمان در راهپيمايي روز قدس چشمگير بود
راهپيمايي ميليوني قدس؛ نماد پايداري و بيداري
سراسر ايران ديروز شاهد راهپيمايي مردمي بود كه در رمضاني ديگر به خيابان‌ها آمده بودند تا با شعار مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا، ميراث بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي يعني روز قدس را گرامي بدارند. ديروز هموطنانمان در سراسر كشور همگام با مردم مسلمان بسياري از ديگر كشورها با برگزاري راهپيمايي، بار ديگر فرياد مظلوميت قدس شريف را به گوش جهانيان رساندند.
مراجع تقليد، روساي سه قوه، رئيس مجلس خبرگان رهبري، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، رئيس سازمان صدا و سيما و بسياري مسئولان كشور هم ديروز به جمع مردم آمده بودند تا همبستگي ايران اسلامي را در پاسداشت روز قدس به جهانيان ثابت كنند.

در اوج اين حماسه ملي، تهران حال و هوايي ديگر داشت و مردم از مسيرهاي اعلام شده، با دادن شعار و در دست داشتن پلاكاردهايي خود را به دانشگاه تهران، محل برگزاري نماز جمعه رساندند.

به گزارش واحد مركزي خبر، راهپيمايان شعارهاي لااله‌الاالله، الله‌اكبر، حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست، هيهات من‌الذله، مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل سر مي‌دادند.

همچنين راهپيمايان پلاكاردهايي با مضامين بيداري اسلامي حقيقتي آشكار است، نابودي اسرائيل حتمي است، اسرائيل منشا تروريسم، پرچم حزب‌الله و پرچم‌هايي با موضوع ما ايستاده‌ايم، در دست داشتند. راهپيمايان روز جهاني قدس همچنين خشم خود را از جنايات تروريست‌ها و حاميانشان در سوريه ابراز كردند. مردم ايران اسلامي در پايان راهپيمايي روز جهاني قدس در قطعنامه‌اي، اين راهپيمايي بزرگ را نمايش خيره‌كننده ديگري از اراده پولادين خود در حمايت از آرمان قدس شريف و انتفاضه ملت مظلوم فلسطين و نابودي رژيم غاصب و اشغالگر صهيونيستي و بيزاري از جبهه استكبار و نظام سلطه و حاميان صهيونيسم بين‌الملل دانستند.

در اين قطعنامه كه قرائت آن با فريادهاي الله‌اكبر شركت‌كنندگان در تاييد آن همراه بود آمده است: ما ملت روزه‌دار و انقلابي ايران اسلامي، آزادي قدس شريف و رهايي ملت مظلوم و بي‌دفاع فلسطين را آرمان بلند انقلاب اسلامي و راهبرد سرنوشت‌‌ساز حضرت امام(ره) ومقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) براي جهان اسلام و رمز دستيابي به آن را وحدت و اتحاد آحاد مسلمين و حمايت همه‌جانبه آنان از مقاومت اسلامي و انتفاضه فلسطين دانسته و در راستاي تحقق اين آرمان سترگ تمامي ظرفيت‌ها و حمايت‌هاي مادي و معنوي خود را به كار گرفته و در عرصه اين جهاد مقدس و فريضه الهي لحظه‌اي درنگ نخواهيم كرد.

راهپيمايان تاكيد كرده‌اند: ما ملت ايران، به آمريكاي خبيث كه سمبل زورگويي، ظلم، جنايت، دخالت در امور ملت‌ها و جنگ‌افروزي است و نيز رژيم مفلوك و رو به زوال صهيونيستي هشدار مي‌دهيم از تجربه تاريخي 33 سال گذشته عبرت گرفته و از پيگيري تحريم‌هاي ظالمانه و خصمانه و به كارگيري ادبيات تهديدآميز و جنگ‌افروزانه عليه جمهوري اسلامي دست برداشته و بدانند در صورت هرگونه اقدام تجاوزكارانه عليه تماميت ارضي، منافع و منابع ملي ايران، در كنار نيروهاي مسلح مقتدر و سلحشور كشور تحت فرمان فرماندهي معظم كل قوا حضرت آيت‌الله خامنه‌اي (مدظله‌العالي) فراتر از جغرافياي منطقه، پاسخ سخت، فراگير و پشيمان‌كننده‌اي به آنان خواهيم داد.

حضور صهيونيست‌ها در يك وجب از فلسطين هم خطرناك است

رئيس‌جمهور نيز كه ديروز به عنوان سخنران پيش‌ از خطبه‌هاي نماز جمعه در جمع راهپيمايان و نمازگزاران تهراني صحبت مي‌كرد گفت: رژيم صهيونيستي ابزار صهيونيست‌ها براي تسلط بر خاورميانه و به واسطه آن تسلط بر جهان است و وجود رژيم صهيونيستي توهين به همه بشريت است و تخريب شخصيت همه ملت‌ها و دولت‌هاست. رئيس‌جمهور گفت: اگر دولت و ملتي در برابر دشمنان سلطه‌گر مقابله كنند، قادر خواهند بود حقوق اساسي خود را تامين كنند.

رئيس‌جمهور گفت: حضور صهيونيست‌ها در يك وجب از فلسطين هم خطرناك است چه رسد به اين‌كه اين رژيم بخواهد دولتي رسمي يا قانوني داشته باشد.

احمدي‌نژاد افزود: آنها با خيمه‌شب‌بازي و با كلي منت گذاشتن بالاخره خواهند گفت كه ما دو دولت را مي‌پذيريم و از اين طريق بنا دارند 12 تا 15 درصد و حداكثر 18 درصد از خاك فلسطين را به فلسطيني‌ها بدهند و بعد هم خودشان مستقر باشند. احمدي‌نژاد گفت: حتي اگر 80 درصد را هم به فلسطيني‌ها بدهند باز خطرناك است؛ وجود دو دولت يعني يك فرصت تاريخي براي بازسازي خودشان.

رئيس‌جمهور افزود: همه بايد مراقب باشند؛ پذيرش دو دولت به معناي بر باد دادن 100 سال مقاومت است يعني روز از نو، روزي از نو.

احمدي‌نژاد گفت: هركسي اين را بپذيرد بداند كه در خط ملت‌ها نيست و در خط مقابل ملت‌هاست و همه ملت‌ها توجه كنند كه معيار صداقت اهالي سياست و دولتمردان در پايبندي به حقوق مردم و ضديت با رژيم صهيونيستي است.

رئيس‌جمهور ادامه داد: اگر كسي بگويد دنبال حقوق مردم هستم اما به دنبال امضاي طرحي با رژيم صهيونيستي باشد در ادعاي اول خود هم صادق نيست.

احمدي‌نژاد افزود: مگر مي‌شود كسي بگويد طرفدار حقوق ملت‌ها هستم، اما در نقطه مقابل صهيونيست‌ها و آمريكا نباشد؟

حضور گسترده مردم استان آذربايجان در راهپيمايي روز قدس

از نكات مهم روز قدس امسال، شكست توطئه جديد غرب بود كه سعي داشتند با جدايي انداختن ميان مردم مناطق زلزله‌زده و حاكميت جمهوري اسلامي ايران، حضور مردم اين منطقه از كشورمان را در راهپيمايي روز جهاني قدس كمرنگ كنند. اما مردم شهرستان‌هاي زلزله‌زده استان آذربايجان شرقي ديروز با حضور گسترده خود در راهپيمايي روز قدس نشان دادند كه بخوبي متوجه توطئه دشمنان شده‌اند و نخواهند گذاشت چنين نقشه‌هايي باعث سست شدن همبستگي ملي شود.

در همين راستا، اقشار مختلف مردم آذربايجان كه همچون مردم ساير نقاط كشور در عزاي كشته‌شدگان حادثه زلزله اخير بودند با شركت گسترده در راهپيمايي روز جهاني قدس، اتحاد و همبستگي خود را به نمايش گذاشته و بار ديگر اعلام كردند كه روز قدس، روز انتفاضه جهان اسلام است.

آيت‌الله محسن مجتهد شبستري، امام جمعه تبريز هم ديروز در جمع راهپيمايان و نمازگزاران تبريزي با بيان اين‌كه رژيم صهيونيستي در داخل با بحران مواجه است، گفت: سقوط رژيم صهيونيستي و افول ستاره آن در آينده نه‌چندان دور قطعي و مسلم است.

به گزارش فارس، آيت‌الله مجتهد شبستري در خطبه‌هاي ديروز نماز جمعه تبريز با اشاره به جمعه آخر ماه مبارك رمضان با اشاره به برگزاري راهپيمايي شكوهمند روز قدس در تبريز و كشور، بر تاثيرگذاري اين حضور و حمايت گسترده در نابودي رژيم صهيونيستي تاكيد كرد.

وي با اشاره به حمايت جمهوري اسلامي ايران از مردم مظلوم فلسطين تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران با افتخار از مردم مظلوم فلسطين حمايت مي‌كند و در برابر جنايات رژيم صهيونيستي ايستاده و آن را محكوم مي‌كند.

خطيب جمعه تبريز تاكيد كرد: ملت مقاوم فلسطين با الهام از انقلاب اسلامي ايران خواهان استقلال است و زير بار ظلم نمي‌رود.

وي ادامه داد: از دول و ملت‌هاي اسلامي به‌ويژه عربي انتظار مي‌رود روابط اقتصادي، سياسي و فرهنگي با رژيم ضد اسلام و بشريت اسرائيل را قطع كنند و با تحريم اقتصادي اين رژيم را به رسميت نشناسند.

وي با بيان اين‌كه رژيم صهيونيستي در داخل با بحران مواجه است، گفت: سقوط رژيم صهيونيستي و افول ستاره آن در آينده نه‌چندان دور قطعي و مسلم است.

امام جمعه تبريز همچنين خواستار تشكيل هسته‌هاي كمك و صندوق براي حمايت از فلسطينيان تا نجات مجاهدان في‌سبيل‌الله شد.

آيت‌الله شبستري خطاب به مردم فلسطين گفت: ملت ايران به‌ويژه مردم آذربايجان به ياد شما بوده و ما به شما درود مي‌فرستيم و راهي را كه شما انتخاب كرده‌ايد، راه انبيا و اوليا بوده و بدانيد رهبر رشيد ايران، دولت كريمه و ملت قهرمان ايران هرگز شما را تنها نگذاشته و نخواهد گذاشت.

تسريع در اسكان زلزله‌زدگان

آيت‌الله مجتهد شبستري، نماينده ولي فقيه و امام جمعه تبريز از حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در مناطق زلزله‌زده استان آذربايجان شرقي به عنوان مرهمي بر مصائب و سختي‌هاي مردم اين مناطق قدرداني كرد.

آيت‌الله مجتهد شبستري از مردم خواست در حد توان خود زلزله‌زدگان را حمايت كنند.

وي بر تسريع اسكان حادثه‌ديدگان منطقه تاكيد كرد و گفت: مسئولان بايد قبل از فرا رسيدن فصل سرما نسبت به اسكان قطعي زلزله‌زدگان همت كنند و جلب رضايت مردم را اصل در امور قرار دهند.

امام جمعه تبريز با قدرداني از كمك‌هاي نقدي و غيرنقدي عموم مردم آذربايجان و ساير استان‌هاي كشور نسبت به حادثه‌ديدگان گفت: دولت بايد كمك‌هاي بلاعوض خود نسبت به بازسازي خانه‌هاي آسيب‌ديده و ويران شده روستاييان را افزايش داده و موجبات آرامش‌خاطر آنان را فراهم كنند.

نصرالله: ايران دشمن نخست اسرائيل به شمار مي​آيد

دبيركل حزب‌الله لبنان طي سخناني با تاكيد بر اهميت روز جهاني قدس اعلام كرد: حتي حوادث و اتفاقات در برخي كشورهاي عربي نتوانست ملت‌هاي مسلمان را از برگزاري مراسم روز جهاني قدس بازدارد.

به گزارش فارس، سيد حسن نصرالله طي سخناني در مراسمي كه به مناسبت روز جهاني قدس در سالن شهيد سيدمحمد باقر صدر برگزار شد، گفت: امام خميني(ره) آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را روز جهاني قدس اعلام كرد كه اشاره روشن به اين دارد كه توجه همه در اين ماه مبارك رمضان به سمت قدس و فلسطين متمركز شود.

وي كه سخنانش به طور مستقيم از شبكه خبري المنار پخش مي‌شد، افزود: از تحولات جاري در منطقه اين‌گونه برداشت شد كه محوري به سود قضيه فلسطيني در منطقه در حال شكل‌گيري است. وي درادامه تحليل خود به خشنودي رژيم صهيونيستي از تحولات سوريه اشاره كرد و گفت: پس از تغيير و تحولات سوريه اندكي از نگراني‌هاي اسرائيل كاهش يافت، چون تركيه كه مي‌توانست بخشي از محور مقاومت و حمايت‌كننده از فلسطين باشد، سطح روابط خود با سوريه را به صفر رساند و ديگر كشورهاي عربي نيز سردر گريبان خويش فرو بردند تا به اوضاع داخلي خود رسيدگي كنند و اين موجب شد تا اسرائيل از اين شرايط سوء استفاده كند و بخصوص به اختلافات اعراب و ايران دامن بزند.

دبير كل حزب‌الله لبنان با تاكيد بر اين‌كه« ايران در بدترين تهديدها ادبيات خود را تغيير نداد»، گفت: طي يك سال و نيم گذشته موضع اسرائيلي‌ها بر اساس برداشت‌هاي مختلف براي حمله به برنامه هسته‌اي ايران است اين در حالي است كه تمامي جهان مي‌داند برنامه هسته‌اي ايران صلح آميز بوده و ايران نيز بارها اعلام كرده كه به برنامه صلح‌آميز هسته‌اي پايبند است.

وي افزود: مشكل اسرائيل با ايران، آن است كه ايران در كنار تمامي جنبش‌هاي مقاومت در منطقه ايستاده است و امروزه ايران دشمن نخست اسرائيل به شمار مي‌آيد.


نوشته شده در   شنبه 28 مرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode