ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 8 تير 1391     |     کد : 38788

انتقال 70 هزار سند دوران مشروطه از بريتانيا به ايران

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي از در اختيار گرفتن 70 هزار سند از آرشيو بريتانيا درباره انقلاب مشروطه ايران و كامل شدن و ارسال پرونده دو اثر «ذخيره خوارزمشاهي» و «500 نقشه ايران در زمان صفويه و قاجار» براي ثبت در كميته حافظه جهاني يونسكو خبر داد.

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي: فقط ميراث‌دار نيستيم؛ ميراث‌سازي هم بايد انجام شود
انتقال 70 هزار سند دوران مشروطه از بريتانيا به ايران
رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي از در اختيار گرفتن 70 هزار سند از آرشيو بريتانيا درباره انقلاب مشروطه ايران و كامل شدن و ارسال پرونده دو اثر «ذخيره خوارزمشاهي» و «500 نقشه ايران در زمان صفويه و قاجار» براي ثبت در كميته حافظه جهاني يونسكو خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما اسحق صلاحي، رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي روز گذشته مهمان جام‌جم بود و ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف روزنامه با بيژن مقدم مدير‌مسئول موسسه جام‌جم به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

صلاحي در اين ديدار از در اختيار گرفتن 70 هزار سند از آرشيو بريتانيا درباره مشروطه ايران و گسترش نمايندگي‌هاي كتابخانه ملي در 21 استان ديگر كشور سخن گفت.

او ادامه داد: با راه‌اندازي نمايندگي‌هاي كتابخانه ملي در مراكز استان ها، اسناد مرتبط با هر منطقه به همان جا منتقل مي‌شود و عدالت هم نيست كه همه چيز در تهران و مركز باشد و بر همين اساس هم سعي مي‌كنيم حداقل نسخه‌اي از كتاب‌هاي مربوط به جغرافياي هر استان را در اختيار مراكز استاني مان قرار دهيم.

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي كشور افزود: ما تنها ميراث‌دار هويت و فرهنگ ايراني و اسلامي نيستيم و بايد ميراث‌ساز هم باشيم و براي رسيدن به اين هدف نياز داريم همراه با مطالعه گذشته و شناسايي توانمندي‌هاي امروز، يك آينده‌نگري مناسب هم داشته باشيم.

صلاحي همچنين در اين ديدار، جام‌جم را روزنامه‌اي دانست كه با هوشمندي، از فضاي كاذب و جنجالي ژورناليسم فاصله گرفته است و گفت: برخي روزنامه‌ها با اين نگاه كه هدف، وسيله را توجيه مي‌كند به هر قيمتي حاضرند مخاطبان بيشتري به دست بياورند و به سمت روزنامه‌نگاري زرد حركت مي‌كنند اما جام‌جم توانسته با فاصله گرفتن از اين فضا روزنامه‌اي وزين و پرخواننده باشد.

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي افزود: روزنامه جام‌جم در شرايطي در اواخر دهه 70 كارش را شروع كرد كه اوج دوراني بود كه برخي به هر حال مدعي ايجاد فضاي باز سياسي و گسترش احزاب و روزنامه‌ها بودند و در آن شرايط به واقع جاي روزنامه‌اي مانند جام‌جم خالي بود.

او همچنين به فعاليت‌هاي انتشاراتي موسسه جام‌جم و كتاب «اسير در زنجير دروغ» اشاره كرد و گفت: اين كتاب كه به گروهك تروريستي منافقين از زبان يك غيرايراني مي‌پردازد، كتابي ارزشمند است و مي‌توانيم در كتابخانه ملي جلسه‌اي براي نقد و بررسي اين كتاب برپا كنيم.

صلاحي با بيان اين كه كتابخانه ملي آمادگي لازم براي امضاي تفاهم‌نامه و همكاري با موسسه جام‌جم را دارد، گفت: انتشار كتاب به صورت مشترك، برپايي جلسات نقد و بررسي و در اختيار گذاشتن اسناد براي انتشار ويژه نامه‌هاي مختلف از جمله سرفصل‌هاي اين همكاري متقابل مي‌تواند باشد.

بيژن مقدم مدير مسئول جام‌جم هم در اين ديدار با ارائه توضيحاتي درباره فعاليت‌هاي انجام شده در سال‌هاي اخير گفت: روزنامه جام‌جم روزنامه‌اي است كه مخاطبانش را همه مردم و گروه‌هاي سني و طبقه‌هاي مختلف جامعه مي‌داند و بر همين اساس هر روز ضمائم و ويژه نامه‌هاي مختلفي را منتشر مي‌كنيم.

مقدم تاكيد كرد: ماموريت اصلي ما انتشار روزنامه‌اي فرهنگي ـ اجتماعي است و چه بسا رمز موفقيت «جام‌جم» در طول اين سال‌ها همين نكته بوده است.


نوشته شده در   پنجشنبه 8 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode