ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 4 تير 1391     |     کد : 38568

لاوروف: طرح اولتيماتوم در مذاكرات هسته‌اي با ايران سازنده نيست

سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه با انتقاد از تحريم‌هاي يكجانبه غرب عليه ايران، گفت: نبايد با دادن اولتيماتوم به تهران، تاريخي خودخواسته براي نتيجه‌بخش بودن گفت‌وگوها تعيين كرد ...

سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه با انتقاد از تحريم‌هاي يكجانبه غرب عليه ايران، گفت: نبايد با دادن اولتيماتوم به تهران، تاريخي خودخواسته براي نتيجه‌بخش بودن گفت‌وگوها تعيين كرد و مذاكرات را شكست‌خورده خواند، زيرا چنين رويكردي سازنده نيست.
لاوروف در گفت‌وگو با كانال تلويزيوني روسيه 24 با بيان اين‌كه در نشست ايران و گروه 1+5 در مسكو پيرامون حل و فصل پرونده هسته‌اي اين كشور مذاكره شد، افزود: اين مذاكرات مفيد و سازنده بود و در آن مسائل مختلف از لحاظ فني و حقوقي مورد بحث قرار گرفتند.

لاوروف با اشاره به تاريخ تعيين شده براي نشست كارشناسان گفت: روند مذاكرات جريان دارد و سخن گفتن از شكست مذاكرات نادرست است.

وي با انتقاد از تحريم‌هاي يكجانبه عليه ايران گفت: درباره ايران و برنامه هسته‌اي اين كشور گروه 1+5 وجود دارد كه به حل و فصل اين مساله مي‌پردازد و نيز شوراي امنيت سازمان ملل درباره اين كشور تصميم‌گيري مي‌كند كه پيش از اين تحريم‌هايي را اعمال كرده است.

وزير امور خارجه روسيه خاطرنشان كرد: اگر ما به‌صورت گروهي تصميم مي‌گيريم بايد آن را دسته‌جمعي اجرا كنيم و نبايد چيزي را به آن اضافه كنيم.وي افزود: وضعيت به صورتي است كه آمريكا درباره تحريم‌هايي توافق مي‌كند و آنچه را كه توافق نشده به تنهايي اجرا مي‌كند.

وزير امور خارجه روسيه با انتقاد از اين رويكرد آمريكا گفت: آنها از موقعيت دلار خود در سطح جهاني سواستفاده كرده و به تحريم كشورهايي مانند ايران و سوريه مي‌پردازند.

وي اضافه كرد: اين رويكرد به اتحاديه اروپا نيز سرايت كرده و آنها اخيرا به تحريم برخي كشورها از جمله سوريه روي آورده‌اند. لاوروف گفت: آنها مي‌گويند اگر اين تحريم‌ها را اعمال كرديم ديگران بايد اجرا كنند، در غير اين صورت مجازات خواهند شد و ما چنين رويكردي در عرصه مناسبات بين‌المللي را غيرسازنده و مضر مي‌دانيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه چه بايد كرد تا در عرصه بازار جهاني نفت، آرامش و ثبات برقرار شود، گفت: بايد از تهديد ايران و گفتن اين‌كه سناريوي نظامي بايد عليه اين كشور اجرا شود صرف‌نظر كرد.


نوشته شده در   يکشنبه 4 تير 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode